Timpul de lucru pentru Evaluarea Nationala la clasa a II-a, conform Metodologiei, este de cate 30 de minute pentru fiecare test administrat.
Subiecte Evaluare Nationala clasa 2 la Limba romana, citit
La proba la Limba romana, citit, elevii de clasa a II-a au avut de rezolvat mai multe cerinte pe baza unui text extras din romanul Matilda, de Roald Dahl, respectiv pe baza unui text adaptat dupa Roald Dahl (la Testul nr.2)
Testul nr. 1
Citeste textul de mai jos cu atentie, pentru a raspunde la intrebari
"Matilda era o fetita inteligenta, care locuia cu parinții ei intr-o casa frumoasa. Pana la trei ani, Matilda invatase singura sa citeasca din ziarele si revistele din casa. La patru ani citea foarte bine, asa ca a inceput sa fie atrasa de carti.
Intr-o zi, fetita isi intrebă tatal:
− Tata, imi cumperi o carte?
− O carte? se mira acesta. Uita-te la televizor, ca toti ceilalti copii, spuse el razand.
Auzind acestea, Matilda se duse la biblioteca.
− Buna ziua! Ma numesc Matilda. Pot sa stau aici, la biblioteca, sa citesc o carte?
− Bineinteles, raspunse bibliotecara. Îti aduc imediat o carte!
− Aș dori una interesanta, spuse Matilda.
De atunci, fetita a venit zilnic la biblioteca sa citeasca".
1. Scrie raspunsul la intrebare pe spatiul de mai jos.
Care este titlul textului citit?
........................................
2. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce fel de fetita era Matilda?
a. frumoasa
b. inteligenta
c. interesanta
d. singura
3. Scrie raspunsul la intrebare pe spatiul de mai jos
La ce varsta citea fetita foarte bine?
........................................
4. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce l-a rugat fetita pe tatal sau?
a. sa ii cumpere o carte
b. sa ii cumpere o revista
c. sa ii cumpere un ziar.
d. sa o lase la televizor.
5. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce i-a raspuns tatal fetitei?
a. sa caute un ziar prin casa
b. sa citeasca o carte
c. sa citeasca o revista
d. sa se uite la televizor.
6. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Unde s-a dus Matilda sa citeasca o carte?
a. intr-o casa frumoasa
b. in fata televizorului
c. la biblioteca
d. la ceilalti copii
7. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce a facut bibliotecara?
a. i-a adus o revista si un ziar
b. i-a spus ca ii aduce o carte
c. i-a spus sa se duca acasa
d. i-a spus sa se uite la televizor
8. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce fel de carte a vrut Matilda sa citeasca la biblioteca?
a. una atragatoare
b. una interesanta
c. una vazuta in reviste
d. una vazuta in ziare
9. Scrie, pe spatiul de mai jos, doua actiuni facute de Matilda pentru a citi o carte.
........................................
.........................................
10. Completeaza spatiile libere cu informatii din text
La patru ani, Matilda .............foarte bine, asa ca a inceput sa fie atrasa de ................ .
11. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
De ce venea fetita zilnic la biblioteca?
a. sa citeasca
b. sa se joace
c. sa se uite la televizor
d. sa vorbeasca cu bibliotecara
12. Scrie, pe spatiul dat, raspunsul la intrebare. Explica raspunsul tau.
Crezi ca era bine ca Matilda venea zilnic la biblioteca? De ce?
.......................................................
Testul nr 2
Citeste textul de mai jos cu atentie, pentru a raspunde la intrebari
"Martin era un baietel inteligent, care locuia intr-o casa frumoasa, impreuna cu parintii. Pana la patru ani, Martin invatase sa citeasca singur, din revistele si ziarele din casă. La cinci ani citea foarte bine si isi dorea sa poata citi carti.
Într-o zi, baietelul isi intreba mama:
− Mama, imi cumperi o carte?
− O carte? se mira aceasta. Uita-te la televizor, ca alti copii, spuse ea razand.
Auzind acestea, Martin pleca la biblioteca.
− Buna ziua! Numele meu este Martin. Pot sa citesc o carte aici, la biblioteca?
− Bineinteles, raspunse bibliotecara. Iti aduc imediat! Ce fel de carte ai vrea?
− As dori o carte interesanta, spuse Martin.
De atunci, baietelul a venit zilnic la biblioteca sa citeasca".
1. Scrie raspunsul la intrebare pe spatiul de mai jos.
Care este titlul textului citit?
........................................
2. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce fel de baietel era Martin?
a. interesant
b. frumos
c. inteligent
d. singur
3. Scrie raspunsul la intrebare pe spatiul de mai jos
La ce varsta citea baietelul foarte bine?
........................................
4. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce a rugat-o baietelul pe mama sa?
a. sa ii cumpere o revista
b. sa ii cumpere o carte
c. sa ii cumpere un ziar.
d. sa o lase la televizor.
5. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce i-a raspuns mama baietelului?
a. sa citeasca o carte
b. sa citeasca o revista
c. sa se uite la televizor.
d. sa se uite pe un ziar.
6. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Unde s-a dus Martin sa citeasca o carte?
a. in casa frumoasa
b. in fata televizorului
c. la alti copii
d. la biblioteca
7. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce a facut bibliotecara?
a. i-a spus ca ii aduce o carte
b. i-a spus ca ii aduce o revista
c. i-a spus sa se duca acasa
d. i-a spus sa se uite la televizor
8. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
Ce fel de carte a vrut Martin sa citeasca la biblioteca?
a. o carte vazuta la televizor
b. o carte vazuta in reviste
c. o carte interesanta
d. o carte frumoasa
9. Scrie, pe spatiul de mai jos, doua actiuni facute de Martin pentru a citi o carte.
........................................
.........................................
10. Completeaza spatiile libere cu informatii din text
La cinci ani, Martin .............foarte bine si isi dorea sa poata citi ............
11. Incercuieste litera corespunzatoare raspunsului corect.
De ce venea baietelul zilnic la biblioteca?
a. sa admire cartile
b. sa citeasca o carte
c. sa se uite la televizor
d. sa vorbeasca cu bibliotecara
12. Scrie, pe spatiul dat, raspunsul la intrebare. Explica raspunsul tau.
Crezi ca era bine ca Martin venea zilnic la biblioteca? De ce?
.........................................................................................................
La
proba scrisa la Limba romana, din cadrul Evaluarii Nationale la clasa a II-a, elevii au avut de rezolvat un subiect in care sa-si imagineze ca trebuie sa scrie un bilet parintilor si un subiect in care trebuie sa povesteasca prietenilor, apoi colegilor, un vis minunat.
Administratorul de test trebuie sa se asigure ca toti elevii inteleg cum trebuie si redacteze raspunsurile sau sa raspunda sarcinilor de lucru in scris.
Atentie! NU este permisa acordarea de ajutor elevilor pentru a raspunde si nici sugerarea raspunsurilor posibile.
La eventualele intrebiri ale elevilor, li se sugereaza sa citeasca inca o data cerintele cu atentie. Administratorul de test este rugat sa noteze eventualele intrebari ale elevilor in raportul testarii si sa le reproduca in Raportul Administratorului de test.
Elevilor care termini testul mai repede decat timpul acordat, li se va sugera sa revada raspunsurile date. Daca apar situatii speciale (elevului i s-a facut rau sau a fost chemat de urgenta etc.) testul va fi recuperat de catre Administratorul de test Acesta va nota ora inceperii si ora returnarii testului, aat in raportul Administratorul de test, cat si pe test.
Adina B 10 Mai. 2023 11:12:12
Oare este normal si corect ca la aceasta ora sa fie deja afisate subiectele ,in conditiile in care sunt scoli din tara care dau evaluarea dupaamiaza,abia?Nu vor fi ,oare, invatatori sau parinti ,care din ,,dorinta" de a obtine copii calificative bune ,vor rezolva cu copii subiectele inainte?Adina B 10 Mai. 2023 11:07:48
Oare este normal si corect ca la aceasta ora sa fie deja afisate subiectele ,in conditiile in care sunt scoli din tara care dau evaluarea dupaamiaza,abia?Nu vor fi ,oare, invatatori sau parinti ,care din ,,dorinta" de a obtine copii calificative bune ,vor rezolva cu copii subiectele inainte?