Subiecte Simulare judeteana Evaluarea Nationala 2024: Ce au avut de scris la Romana elevii de clasa a VIII-a din Buzau

De Portal Invatamant
la 21 Nov. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Subiecte Simulare judeteana Evaluarea Nationala 2024: Ce au avut de scris la Romana elevii de clasa a VIII-a din Buzau21Nov.2023

Inspectoratul Scolar Judetean Buzau a publicat pe site subiectele si baremele de evaluare de la simularea judeteana a Evaluarii Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a, proba scrisa la Limba si literatura romana.

Elevii de clasa a VIII-a din judetul Buzau au dat simularea la Limba romana, luni, pe 20 noiembrie. Marti, 21 noiembrie, este programata simularea la Matematica. Elevii vor afla rezultatele la simularea la Evaluarea Nationala pe 4 decembrie 2023. Saptamana viitoare incep simularile la probele scrise de la Bac pentru elevii de clasa a XII-a.
Ora de incepere a probelor la simularea Evaluarii Nationale pentru fiecare din zilele in care se organizeaza simularea, este 09:00. Probele au durata de 2 ore, din momentul primirii subiectelor de catre elevi. Rezultatele elevilor nu vor fi trecute in catalog. Prin exceptie, la solicitarea scrisa a elevilor, notele obtinute la simularile judetene pot fi trecute in catalog.
 

Subiecte Romana Simulare judeteana la Evaluarea Nationala 

 
 

SUBIECTUL I

 
Citeste fiecare dintre textele de mai jos pentru a putea raspunde cerintelor formulate.
 
Textul 1
Familia lui Bronz trebuia sa-si ridice o casa inainte de venirea iernii. Tata, mama si bunica se sfatuira multe zile la rand si se pusera de acord: daca construiau o casa, atunci trebuia sa semene a casa. Au facut planuri toata vara. Vor taia cei cativa copaci din fata usii si ii vor vinde. [...] Vor vinde tot ce vor putea. Insa, calculand, banii tot nu le ajungeau. Au lasat rusinea deoparte si s-au dus sa se imprumute de la rude. […] Pentru ca amandoi copiii sa poata locui in casa noua inainte de venirea iernii, erau gata sa indure raceala cu care i-ar fi putut primi rudele. Bunica vrea sa mearga si ea sa ceara sprijin, insa tata si mama au oprit-o categoric:
- Dumneata esti batrana, nu te putem lasa sa induri rautatea oamenilor.
Uitandu-se la cei doi copii care se jucau afara, bunica zise:
- Eh, cati bani mai poate face chipul meu ridat. […]
A doua zi de dimineata, bunica iesi pe usa si pleca. Nimeni nu stia unde s-a dus. S-a intors abia seara tarziu, cand a aparut leganandu-se pe drumul mare din capul satului.
Vazand-o venind, Floarea-Soarelui alerga spre ea, strigand-o:
— Bunico!
Avea chipul obosit, insa ochii ii sclipeau de bucurie.
Bunica era cea mai distinsa batrana din tot satul. Era inalta, cu parul auriu si foarte ingrijita. Se spala tot anul cu apa curata, isi strangea hainele cu atentie, astfel incat, cand le purta, aveau dunga si nu erau mototolite. Desi rareori avea pe ea haina necarpita, chiar si peticele erau cusute cu mare grija, cu impunsaturi fine si dese. Culorile erau asortate, carpitura trebuia sa se potriveasca, iar haina sa fie impecabila. Lasa impresia ca, fara acel petic carpit, haina nu ar fi fost la fel de frumoasa. De fiecare data cand era vazuta in sat, bunica era curata, imbracata ingrijit, cu chipul plin de bunatate.
In acelasi timp, bunica era o femeie extrem de tenace.
Floarea-Soarelui o auzise pe mama povestind ca bunica se nascuse intr-o familie de vaza si ca in tinerete dusese o viata buna. In urechi purta cercei cu pietricele de jad de un verde pal. Pe deget avea un inel de aur si la incheietura mainii, o bratara de jad […].
Mergand spre casa alaturi de bunica, Floarea-Soarelui avea impresia ca era ceva schimbat la ea azi. Privind-o indelung, fetita tot nu reusi sa isi dea seama ce era diferit la bunica, asa ca o masura iar din priviri.
In cele din urma, observa ca bunica nu mai avea cei doi cercei. Arata cu degetul spre urechile ei.
Bunica nu zise nimic, ci rase.
Floarea-Soarelui ii dadu drumul la mana si se duse fuga acasa. Intalnindu-i pe mama si pe tata, le striga cu voce tare:
— Bunica nu mai are cerceii la urechi!
Tata si mama au inteles imediat unde a fost bunica toata ziua.
Seara, cei doi au incercat sa o descoasa pentru a afla unde si-a amanetat cerceii, insa ea nu a vrut sa le spuna […].
Privind banii de pe masa, mama incepu sa planga si ii zise batranei:
— Ai purtat la urechi cerceii aceia o viata intreaga. Cum sa-i vinzi? […] Nu suntem demni de dumneata, chiar nu suntem…
Batrana zise suparata:
— Nu mai vorbi prostii!
Ii lua in brate pe cei doi copii si ridica usor capul spre luna de pe cer, razand si zicand:
— Bronz si Floarea-Soarelui vor locui intr-o casa mare!
(Cao Wenxuan, Bronz si Floarea-Soarelui)
 
 
Textul 2
Incercam sa ii protejam cat de mult putem de rautatea si de uratul din lume, poate si pentru ca stim ca in inima lor nu incape indiferenta la fel de usor cum si-a facut cuib intr-al nostru. Si poate tocmai de aceea copiii sunt cei care ne dau lectii uimitoare de sacrificiu si altruism. Peter Larson avea doar sase ani cand a auzit lucruri care l-au intristat profund. Bob Fischer, un invitat al grupului de cercetasi din care facea parte Peter, a povestit ca erau multi copii la fel ca ei care nu aveau o locuinta in care sa stea si care dormeau afara, chiar si in frigul iernii. Le-a spus si ca, de cativa ani, in perioada sarbatorilor de iarna, el dormea afara intr-un sac de dormit pentru a atrage atentia asupra nevoilor oamenilor fara adapost. Oamenii care erau miscati de gestul lui donau unei organizatii o suma de bani pentru fiecare seara pe care o dormea afara. Atunci in mintea lui Peter s-a nascut imediat ideea ca ar putea sa faca si el ca Bob.
Grupul de cercetasi al lui Peter, condus de tatal lui, a dormit o noapte afara, in saci de dormit, pentru a strange bani de la vecini si trecatori. Intr-o noapte nu s-au strans insa atat de multi pe cat ar fi vrut Peter. Asa ca a decis sa continue sa doarma afara singur, pe perioada vacantei de iarna. In acel prim an, a dormit pe veranda casei, unde era mai protejat de frigul patrunzator ce cuprindea statul Minnesota. Dezamagirea i-a fost insa destul de mare atunci cand si-a numarat banii stransi: doar 100
de dolari.
O astfel de dezamagire l-ar fi dat inapoi pe orice copil, dar nu si pe Peter. Acesta a continuat si anul urmator, cand si-a luat si o cutie de carton, in care dormea in curte. Parintii au fost ingrijorati, dar nu l-au oprit, mai ales pentru ca Peter le demonstrase responsabilitate. Devenise expert in metode de incalzire a corpului in frig, iar sacul de dormit al tatalui sau – vechi de 40 de ani, dar calduros ca o plapuma – il ferea de frig. „Daca simte ca ceva este important, se implica cu toata inima. L-am vazut cu gheata si cu zapada pe cutia lui de carton. Nu l-am oprit. Trebuie sa faci un pas in spate si sa-ti lasi copilul sa-si dea seama ce il atinge si il motiveaza”, a marturisit mama lui Peter despre temerile ei si despre curajul lui Peter.
Povestea lui Peter a ajuns la posturi nationale de televiziune, asa ca sumele stranse au fost din ce in ce mai mari. A inceput si el, la fel ca Bob, sa colaboreze cu o organizatie a comitatului Hennepin, din Minnesota, numita Interfaith Outreach and Community Partners (IOCP). Organizatia se ocupa cu ajutatul oamenilor fara adapost. Banii pe care Peter ii strangea din donatii mergeau an de an catre organizatie. Ani buni, Peter nu a avut satisfactia sa vada nicio familie bucurandu-se de banii donati, din
cauza politicilor de confidentialitate ale organizatiei. Cu toate acestea, nu a fost an in care Peter sa-si piarda din dedicarea pentru cauza celor fara adapost.
Pana la inceputul liceului, tinta lui anuala ajunsese la 100.000 de dolari, pentru care dormea afara cel putin 40 de zile in sezonul rece. Intr-o iarna, temperaturile de afara au coborat foarte mult, pana la minus 23 de grade Celsius. Parintii nu au reusit sa-l convinga sa intre in casa, nici cei de la IOCP. „Familiile fara adapost nu aveau unde sa doarma la caldura, nu-i asa? Da, era foarte, foarte frig, dar mi-am luat un angajament si, daca nu dormeam afara, IOCP nu ar fi primit donatii, iar o familie nu ar fi primit o locuinta”, a justificat mai tarziu Peter determinarea lui.
(Andreea Irimia, Totul se aduna in Semnele timpului)
 
A.
1. Precizeaza doua bijuterii mentionate in textul 1. 2 puncte
 
2. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect, valorficand informatiile din textul 1.
Culorile de pe hainele bunicii erau: 2 puncte
a. nepotrivite;
b. impecabile;
c. carpite;
d. asortate.
Raspuns corect
 
3. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect, valorificand informatiile din textul 1.
Familia doreste o casa: 2 puncte
a. pentru ca este instarita;
b. dupa venirea iernii;
c. construita cu banii economisiti;
d. inainte de venirea iernii.
Raspuns corect:
 
4. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect, valorificand informatiile din textul 2.
Peter Larson a fost inspirat de: 2 puncte
a. tatal sau;
b. posturile nationale de televiziune;
c. grupul de cercetasi din care face parte;
d. Bob, un invitat al grupului de cercetasi.
Raspuns corect
 
5. Noteaza X in dreptul fiecarui enunt pentru a stabili daca este adevarat sau fals, bazandu-te pe informatiile din cele doua texte. 6 puncte
Textul 1
Parintii bunicii au fost oameni importanti.
Floarea-Soarelui observa cu usurinta absenta cerceilor.
Bunica spune plangand ca nepotii vor locui intr-o casa mare.
 
Textul 2
Indiferenta incape usor atat in sufletul adultilor, cat si in cel al copiilor.
Dezamagirile nu l-au descurajat pe Peter.
Pana la inceputul gimnaziului, tinta lui anuala ajunsese la 100.000 de dolari, pentru cel putin 40 de zile dormite afara.
 
6.Precizeaza, in doua – trei enunturi, o trasatura morala a bunicii, identificata in fragmentul de mai jos, si mijlocul de caracterizare, ilustrandu-l cu o secventa: “Bunica era cea mai distinsa batrana din tot satul. Era inalta, cu parul auriu si foarte ingrijita. Se spala tot anul cu apa curata, isi strangea hainele cu atentie, astfel incat, cand le purta, aveau dunga si nu erau mototolite.(…) De fiecare data cand era vazuta in sat, bunica era curata, imbracata ingrijit, cu chipul plin de bunatate. In acelasi timp, bunica era o femeie extrem de tenace.” 6 puncte
 
7. Prezinta, in minimum 30 de cuvinte, un element de continut comun celor doua texte date, valorificand cate o secventa relevanta din fiecare text. 6 puncte
 
8. Crezi ca sunt utile exemplele personale ale altor copii/adulti pentru dezvoltarea ta? Justifica-ti raspunsul, in 50-100 de cuvinte, valorificand unul dintre textele-suport.
6 puncte
 
9. Asociaza fragmentul din Bronz si Floarea-Soarelui, de Cao Wenxuan, cu un alt text literar studiat la clasa sau citit ca lectura suplimentara, prezentand, in 50-100 de cuvinte, o valoare culturala/morala comuna, prin referire la cate o secventa relevanta din fiecare text. 6 puncte
 
B.
1. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
Cuvantul care contine diftong este:
a. sfatuira;
b. taia;
c. aveau;
d. ei.
Raspuns corect: 
 
2. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
Cuvintele subliniate din secventele "avea doar sase ani cand a auzit lucruri care l-au intristat profund; Organizatia se ocupa cu ajutatul oamenilor fara adapost" sunt formate, in ordine, prin:
a. derivare; conversiune din adverb in adjectiv; conversiune din verb la participiu in adjectiv;
b. derivare; conversiune din adjectiv in adverb; conversiune din verb la participiu in substantiv;
c. compunere; conversiune din adjectiv in adverb; conversiune din verb la participiu in substantiv;
d. derivare; conversiune din adjectiv in adverb; conversiune din verb la supin in substantiv.
Raspuns corect:
 
3. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
Sensul secventei subliniate din bunica se nascuse intr-o familie de vaza apare in varianta de raspuns:
a. necunoscuta;
b. marcanta;
c. simpla;
d. vazuta.
Raspuns corect:
 
4. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
Cuvantul candoare este corect utilizat in enuntul:
a. Colega mea a ajuns candoare.
b. Peste tot se auzea candoarea.
c. Pe chipul lor se observa candoarea copilariei.
d. Bunica a aprins candoarea din coliba sa faca lumina
Raspuns corect:
 
 
5. Selecteaza, din fragmentul urmator, trei verbe la timpuri diferite ale modului indicativ, pe care le vei preciza. 6 puncte
A doua zi de dimineata, bunica iesi pe usa si pleca. Nimeni nu stia unde s-a dus. S-a intors abia seara tarziu, cand a aparut leganandu-se pe drumul mare din capul satului.
Verbul selectat   -  Timpul verbal
 
 
6. Alcatuieste o propozitie negativa, in care un cuvant cu functia de atribut din enuntul Si poate tocmai de aceea copiii sunt cei care ne dau lectii uimitoare de sacrificiu si altruism. sa devina complement prepozitional. 6 puncte
 
7. Completeaza cu o propozitie enuntul Bunica isi iubeste enorm nepotii…, astfel incat in fraza obtinuta sa existe raport de coordonare copulativa. 6 puncte
 
8. Corecteaza textul urmator: Toti membri familiei mele i-mi spun ca „Bronz si Floarea-Soarelui” mi-ar place, daca m-as straduii umpic sa o termin, dar insa eu nu vreau. 6 puncte
 

SUBIECTUL al II-lea 20 de puncte

 
 
Redacteaza in 90-150 de cuvinte rezumatul textului 1.
In alcatuirea rezumatului:
- Vei formula ideile importante, dovedind intelegerea textului;
- Vei prezenta evenimentele in succesiune logica;
- Vei respecta regulile unui rezumat.

Punctajul pentru compunere se acorda astfel:
• continutul compunerii – 12 puncte
• redactarea compunerii – 8 puncte (respectarea numarului de cuvinte indicat – 1 punct; coerenta textului – 1 punct; proprietatea termenilor folositi – 1 punct; corectitudinea gramaticala – 1 punct; claritatea exprimarii ideilor – 1 punct; respectarea normelor de ortografie – 1 punct; respectarea normelor de punctuatie – 1 punct; lizibilitatea – 1 punct).

NOU! Prinde oferta la culegerile pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 

Barem Romana Simulare Evaluare Nationala la clasa a VIII-a



Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF.
Click aici pentru a descarca fisierul pdf.


Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Pregatire pentru Evaluare Nationala - noile Teste la Romana si Matematica

Cauti cea mai buna metoda de pregatire a copilului dvs. pentru Evaluarea Nationala?

Solutia: noile Culegeri cu exercitii rezolvate!


Sute de exercitii pentru toate nivelurile si permit fixarea impecabila a informatiei la materiile de baza: Limba Romana si Matematica.

Culegerile reprezinta solutia sigura pentru un succes spectaculos al copilului tau. Vei fi mandru, ca parinte, de realizarile si de potentialul lui!


...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

simulare judeteana evaluare nationala 2024simulare evaluare nationala 2024subiecte simulare romana


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//