Programa Bac Biologie 2023: Continuturile pentru examenul la Biologie vegetala si animala si pentru Anatomie

De Portal Invatamant
la 14 Mar. 2023 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programa Bac Biologie 2023: Continuturile pentru examenul la Biologie vegetala si animala si pentru Anatomie14Mar.2023

Bacalaureatul la Biologie in 2023 se va da din materia de examen prevazuta in programa in vigoare inainte de debutul pandemiei. Asta inseamna ca, in acest an scolar, liceenii nu vor mai avea continuturile exceptate in perioada 2020-2022.

Prin urmare, Programa Bac Biologie 2023 este cea aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 4800/2010 privind aprobarea listei disciplinelor si a programelor pentru examenul de bacalaureat-2011.
 

Programa BAC Biologie 2023

 
I. STATUTUL DISCIPLINEI

In cadrul examenului de Bacalaureat, Biologia are statutul de disciplina optionala, fiind sustinuta la proba E. d) in functie de filiera, profil si specializare. Proba de examen este scrisa.
 

II. COMPETENTE DE EVALUAT

 

B1. BIOLOGIE VEGETALA SI ANIMALA

* Ierarhizarea unitatilor sistematice ale lumii vii, evidentiind evolutia de la simplu la complex.
 
* Recunoasterea, definirea, dovedirea intelegerii unor termeni, concepte, legi si principii specifice stiintelor biologice.
 
* Descrierea particularitatilor structurale si functionale ale celulelor, tesuturilor, organelor, sistemelor de organe la plante, animale si om, utilizand limbajul stiintific adecvat; descrierea principalelor caracteristici structurale ale materialului genetic.
 
* Caracterizarea unor taxoni, structuri, functii ale organismelor, a unor fenomene, procese biologice, a unor boli care afecteaza organe, sisteme de organe etc.
 
* Explicarea unor procese si fenomene biologice si a interrelatiilor dintre ele; explicarea structurii si functiilor materialului genetic, utilizand terminologia stiintifica adecvata.
 
* Explicarea unor adaptari structurale si functionale ale organismelor la variatiile de mediu, pe baza conceptelor biologice fundamentale.
 
* Compararea modurilor de realizare a functiilor fundamentale ale organismelor (asemanari, deosebiri), evidentiind unitatea si diversitatea lumii vii, evolutia lumii vii etc.
 
* Identificarea si interpretarea variatiilor cantitative si calitative ale unor functii fundamentale ale organismelor, ale materialului genetic; aprecierea si interpretarea unor efecte ale variatiilor conditiilor de mediu asupra ereditatii, a functiilor organismelor.
 
* Reprezentarea schematica a unor structuri, a mecanismelor unor procese biologice etc.
 
* Aplicarea cunostintelor de biologie in:
- realizarea, interpretarea unor rezultate, scheme etc.;
- elaborarea unui text coerent dupa un algoritm dat, utilizand termeni specifici;
- rezolvarea unor probleme, situatii-problema date etc.;
- alcatuirea unor probleme si rezolvarea lor, imaginarea unor situatii - problema si rezolvarea lor;
- proiectarea etapelor unor activitati experimentale cu scop de investigare, verificare certificare etc. a unor date, afirmatii, procese, legi biologice etc.;
- explicarea efectelor factorilor cu potential mutagen asupra organismului uman;
- prevenirea efectelor factorilor cu potential mutagen asupra organismului uman;
- prevenirea unor boli care afecteaza organe, sisteme de organe;
- explicarea consecintelor propriului comportament asupra sanatatii organismului.
 
* Argumentarea propriilor observatii, investigatii, concluzii pe baza conceptelor biologice fundamentale: unitatea structura-functie; unitatea organism-mediu; unitate-diversitate; evolutia de la simplu la complex.
 

B2. ANATOMIE SI FIZIOLOGIE UMANA, GENETICA SI ECOLOGIE UMANA

* Recunoasterea, definirea, dovedirea intelegerii unor termeni, concepte, legi si principii specifice stiintelor biologice.
 
* Identificarea principalelor componente structurale ale sistemelor de organe la om, precum si a functiilor acestora.
 
* Descrierea particularitatilor functionale ale sistemelor de organe la om; stabilirea corelatiei structura-functie; descrierea principalelor caracteristici structurale ale materialului genetic.
 
* Descrierea particularitatilor biotopului si ale biocenozei.
 
* Caracterizarea unor fenomene, procese biologice, a unor boli care afecteaza organe, sisteme de organe etc.
 
* Compararea functiilor fundamentale si evidentierea interdependentei lor pentru mentinerea integralitatii organismului uman.
 
* Explicarea structurii si functiilor materialului genetic, utilizand terminologia stiintifica adecvata.
 
* Explicarea unor adaptari functionale ale organismului uman la variatiile mediului (stimuli interni, stimuli externi).
 
* Identificarea si interpretarea variatiilor cantitative si calitative ale unor functii fundamentale ale organismului uman, ale materialului genetic; aprecierea si interpretarea unor efecte ale variatiilor conditiilor de mediu asupra functiilor organismului uman.
 
* Identificarea si interpretarea unor relatii interspecifice in ecosistemele antropizate.
 
* Reprezentarea schematica a unor structuri, a mecanismelor unor procese biologice etc.
 
* Aplicarea cunostintelor de biologie in:
- realizarea, interpretarea unor rezultate, scheme etc.;
- elaborarea unui text coerent dupa un algoritm dat, utilizand termeni specifici;
- rezolvarea unor probleme, situatii-problema date etc.;
- alcatuirea unor probleme si rezolvarea lor, imaginarea unor situatii - problema si rezolvarea lor;
- proiectarea etapelor unor activitati experimentale cu scop de investigare, verificare, certificare etc. a unor date, afirmatii, procese, legi biologice etc.;
- recunoasterea, prevenirea unor boli care afecteaza organe, sisteme de organe;
- explicarea, prevenirea efectelor factorilor cu potential mutagen asupra organismului uman;
- explicarea consecintelor propriului comportament asupra sanatatii organismului, a impactului antropic asupra ecosistemelor naturale.
 
* Argumentarea propriilor observatii, investigatii, concluzii pe baza conceptelor biologice fundamentale: unitatea structura-functie; unitatea organism-mediu; unitate-diversitate; evolutia de la simplu la complex.

Pregatiti-va pentru Bacalaureat! Portal Invatamant va recomanda culegerile cu exercitii si rezolvari de AICI ....click pentru detalii si comenzi culegeri >>>
 

III. CONTINUTURI

Proba scrisa la biologie pentru care elevul poate opta, in conformitate cu filiera, profilul si specializarea urmate, se poate sustine in una dintre cele doua variante, daca biologia a fost studiata in clasele de liceu cuprinse in varianta aleasa:
 
B1. BIOLOGIE VEGETALA SI ANIMALA - clasele a IX-a si a X-a.
B2. ANATOMIE SI FIZIOLOGIE UMANA, GENETICA SI ECOLOGIE UMANA - clasele a XI-a si a XII-a.
 

B1. BIOLOGIE VEGETALA SI ANIMALA

CONTINUTURI – CLASA A IX-A
 
1. DIVERSITATEA LUMII VII
1.1. NOTIUNI INTRODUCTIVE: taxoni (regn, increngatura, clasa, ordin, familie, gen, specie) nomenclatura binara, procariot, eucariot;
VIRUSURI: caractere generale, clasificare: adenovirusuri, ribovirusuri, exemple la om;
REGNURI: clasificare, caracterizare generala: la fiecare grup se prezinta caractere de regn, increngatura, clasa, legate de mediul si modul de viata, morfologie, tipul de locomotie, de nutritie, de respiratie, de reproducere (fara cicluri evolutive), importanta si exemple reprezentative;
 
- Monera: - Bacterii: eubacterii;
 
- Protiste: 
Sporozoare;
Alge unicelulare, euglene;
 
- Fungi: 
Ascomicete;
Bazidiomicete;
- Plante: 
Alge pluricelulare;
Briofite: briate;
Pteridofite: filicate;
- Gimnosperme: conifere;
- Angiosperme: dicotiledonate, monocotiledonate;
 
- Animale: 
Celenterate: hidrozoare, scifozoare;
Platelminti (trematode, cestode), nematelminti (nematode), anelide (oligochete, hirudinee);
Moluste: lamelibranhiate, gasteropode, cefalopode;
Artropode: arahnide, crustacei, insecte;
Cordate: - Vertebrate: pesti ososi, amfibieni (anure, urodele), reptile, pasari, mamifere placentare.
 
1.2. CONSERVAREA BIODIVERSITATII IN ROMANIA: specii ocrotite, rezervatii naturale, parcuri nationale.
 
2. CELULA - UNITATEA STRUCTURALA SI FUNCTIONALA A VIETII
2.1. STRUCTURA, ULTRASTRUCTURA SI ROLUL COMPONENTELOR CELULEI (enuntarea functiei fara descrierea mecanismelor):
- procariote: structura;
- eucariote:
invelisul celulei: membrana celulara (model mozaic fluid); perete celular;
citoplasma: fundamentala; structurata - organite celulare: reticul endoplasmatic, ribozomi, mitocondrii, aparat Golgi, lizozomi, centrozom, plastide, vacuole;
- nucleu - membrana nucleara, nucleoli, carioplasma-cromatina (acizii nucleici - tipuri si rol).
 
2.2. DIVIZIUNE CELULARA: - importanta, clasificare:
- ciclul celular;
- indirecta (cariochinetica);
- cromozomi si fus de diviziune – alcatuire si rol;
- mitoza (faze, importanta);
- meioza (etape, faze, importanta).
 
3. EREDITATEA SI VARIABILITATEA LUMII VII
3.1. CONCEPTE: ereditate, variabilitate.
3.2. MECANISMELE TRANSMITERII CARACTERELOR EREDITARE
- Legile mendeliene ale ereditatii:
>legea puritatii gametilor;
>legea segregarii independente a perechilor de caractere;
>abateri de la segregarea mendeliana: codominanta.
 
3.3. RECOMBINARE GENETICA PRIN SCHIMB RECIPROC DE GENE
 
3.4. DETERMINISM CROMOZOMAL AL SEXELOR (fara subtipuri);
 
3.5. INFLUENTA MEDIULUI ASUPRA EREDITATII (mutatii, clasificare, factori mutageni);
 
3.6. GENETICA UMANA: boli ereditare - clasificare si exemple.
 
CONTINUTURI – CLASA A X-A 
 
1. TESUTURI VEGETALE SI ANIMALE: clasificare, structura, rol. 
1.1. TESUTURI VEGETALE 
- embrionare primare - apicale, intercalare; 
- definitive: de aparare - epiderma; fundamentale - asimilatoare, de depozitare; conducatoare, secretoare. 
 
1.2. TESUTURI ANIMALE 
- epiteliale: de acoperire, secretoare - tipuri de glande; senzoriale; 
- conjunctive: moi, semidure, dure (osos compact, osos spongios); sangele; 
- muscular: striat, neted; 
- nervos: neuronul, celula gliala.
 
2. STRUCTURA SI FUNCTIILE FUNDAMENTALE ALE ORGANISMELOR VII 
2.1. FUNCTII DE NUTRITIE 
 
NUTRITIA AUTOTROFA 
- fotosinteza: ecuatie chimica, etape (fara mecanismul intim al fotosintezei), evidentiere (dupa CO2 absorbit, dupa substanta organica produsa, dupa O2 produs), importanta; rolul pigmentilor asimilatori (clorofila a si clorofila b).
 
NUTRITIA HETEROTROFA 
- heterotrofia la fungi: saprofita, parazita, exemple, importanta; 
- heterotrofia la plante: parazita; 
- nutritia simbionta (licheni); 
- digestia la animale: tipuri de digestie (intracelulara, extracelulara); 
- sistem digestiv la mamifere: tub digestiv (componente - localizare, morfologie, fara structura peretelui) si glande anexe (glande salivare, ficat, pancreas exocrin) – localizare, rolul lor in digestia chimica a alimentelor; 
- boli ale sistemului digestiv la om (gastrita, ulcer gastroduodenal, toxiinfectii alimentare, hepatita virala acuta) - manifestari, cauze si prevenire. 
 
RESPIRATIA 
- respiratia aeroba: ecuatie chimica, localizare (fara mecanismul respiratiei celulare); 
- respiratia anaeroba: ecuatie chimica, localizare, exemple; fermentatii (exemple de fermentatie - alcoolica, lactica, acetica, importanta); 
- respiratia la plante: evidentiere (dupa consumul de substanta organica, dupa consumul de O2 si dupa CO2 produs);
- respiratia la animale: 
- sistem respirator la mamifere: cai respiratorii, plamani - localizare, structura, mecanismul ventilatiei pulmonare - inspiratie, expiratie; 
- boli ale sistemului respirator la om (bronsita, laringita, astm bronsic, pneumonie,TBC ) - manifestari, cauze si prevenire. 
 
CIRCULATIA 
Circulatia la plante: 
- absorbtia apei si a sarurilor minerale: localizare, mecanismele absorbtiei; 
- circulatia sevelor: forte care contribuie la circulatia sevelor. 
 
Circulatia la animale: 
- mediul intern la mamifere (sangele - compozitie, rol); 
- sistem circulator la mamifere: inima (localizare, structura macroscopica, rol), vase de sange (artere, vene, capilare, rol); 
- boli ale sistemului circulator la om (varice, ateroscleroza, hipertensiune arteriala, infarct miocardic, accident vascular cerebral) - manifestari, cauze si prevenire. 
 
EXCRETIA 
Excretia la plante: 
- transpiratia - prezentare generala, localizare; 
Excretia la animale: 
- sistem excretor la mamifere: cai urinare si rinichi (localizare, structura si rol - fara mecanismul formarii urinei); 
- boli ale sistemului excretor la om (litiaza urinara, insuficienta renala cronica) - manifestari, cauze si prevenire. 
 
2.2. FUNCTII DE RELATIE
 
SENSIBILITATEA 
Sensibilitatea si miscarea la plante 
Sensibilitatea la animale: 
- organe de simt la mamifere (ochiul, urechea, nasul, limba, pielea) - structura si rol; 
- deficiente senzoriale la om: (miopie, hipermetropie, strabism, astigmatism, surditate) - manifestari, cauze si remedii; 
- sistem nervos la mamifere - SNC (maduva spinarii, encefal -localizare, componente, rol); 
- boli ale SNC la om (boala Parkinson, paralizie, epilepsie, scleroza in placi) - manifestari, cauze, prevenire si factori de risc (consum de droguri, alcool, cafea, tutun). 
 
LOCOMOTIA LA ANIMALE 
Sistem locomotor la mamifere (scheletul si musculatura membrelor). 
 
2.3. FUNCTIA DE REPRODUCERE 
REPRODUCEREA LA PLANTE 
Reproducerea asexuata la plante: specializata si vegetativa;
Reproducerea sexuata la angiosperme: floare - structura; fecundatie; samanta - alcatuire; fruct - tipuri reprezentative de fructe.
 
REPRODUCEREA LA OM
Sistemul reproducator femel si sistemul reproducator mascul (localizare, structura si rol);
 

B2. ANATOMIE SI FIZIOLOGIE UMANA, GENETICA SI ECOLOGIE UMANA

CONTINUTURI – CLASA A XI-A
 
1. ALCATUIREA CORPULUI UMAN
- topografia organelor si a sistemelor de organe - planuri si raporturi anatomice;
 
2. FUNCTIILE FUNDAMENTALE ALE ORGANISMULUI UMAN
 
2.1. FUNCTIILE DE RELATIE
 
SISTEMUL NERVOS - clasificarea sistemului nervos din punct de vedere topografic si functional;
- sistemul nervos somatic: functia reflexa - actul reflex, functia de conducere - clasificarea cailor de conducere si rolul acestora;
- sistemul nervos vegetativ - clasificare, efecte ale stimularii simpaticului si parasimpaticului;
- notiuni elementare de igiena si de patologie: meningita, coma, hemoragii cerebrale.
 
ANALIZATORII
- segmentele unui analizator;
- fiziologia analizatorilor: vizual, auditiv, vestibular, cutanat;
- notiuni elementare de igiena si patologie: herpes, cataracta, glaucom, conjunctivita, otita.
 
GLANDELE ENDOCRINE
- topografie, hormoni – efecte definitorii: hipofiza, tiroida, pancreas, suprarenale, gonade;
- disfunctii (nanism hipofizar, gigantism, acromegalie, diabet insipid, boala Basedow-Graves, mixedem, nanism tiroidian, gusa endemica, diabet zaharat).
 
SISTEMUL OSOS
- scheletul - alcatuire, rol, cresterea in lungime si in grosime a oaselor;
- notiuni elementare de igiena si patologie: deformari, fracturi, entorse, luxatii.
 
SISTEMUL MUSCULAR
- muschi scheletici: principalele grupe, tipuri de contractii;
- notiuni elementare de igiena si de patologie: oboseala musculara, intinderi si rupturi musculare.
 
2.2. FUNCTIILE DE NUTRITIE
 
DIGESTIA SI ABSORBTIA
- transformari fizico-chimice ale alimentelor in tubul digestiv;
- absorbtia intestinala;
- fiziologia intestinului gros;
- notiuni elementare de igiena si patologie: carii dentare, stomatita, enterocolite, ciroza hepatica, litiaza biliara, pancreatita.
 
CIRCULATIA
- grupe sanguine, imunitate;
- activitatea cardiaca, parametri functionali - frecventa cardiaca, debit cardiac, tensiune arteriala, puls arterial;
- circulatia mare si mica;
- notiuni elementare de igiena si patologie: cardiopatie ischemica, hemoragii interne si externe, leucemii, anemii.
 
RESPIRATIA
- ventilatia pulmonara, transportul gazelor, schimbul de gaze, volume si capacitati respiratorii;
- notiuni elementare de igiena si patologie: gripa, fibroza pulmonara, emfizem.
 
EXCRETIA
- formarea si eliminarea urinei;
- notiuni elementare de igiena si de patologie: cistita, nefrita, glomerulonefrita.
 
2.3. FUNCTIA DE REPRODUCERE
- sistemul reproducator: componente, fiziologie;
- sanatatea reproducerii: planificare familiala, conceptie si contraceptie, sarcina si nasterea;
- notiuni elementare de igiena si de patologie: anexita, adenom de prostata.
 
CONTINUTURI CLASA A XII-A
 
1. GENETICA
1.1. GENETICA MOLECULARA
ACIZII NUCLEICI - compozitia chimica;
- structura primara si secundara a ADN;
- tipuri de ARN, structura si functii;
- functia autocatalitica si heterocatalitica.
ORGANIZAREA MATERIALULUI GENETIC: virusuri, procariote si eucariote;
 
1.2. GENETICA UMANA
 
GENOMUL UMAN - complementul cromozomial.
 
MUTAGENEZA SI TERATOGENEZA - anomalii cromozomiale asociate cancerului uman (fenotipul cancerului, agenti carcinogeni).
 
DOMENII DE APLICABILITATE SI CONSIDERATII BIOETICE IN GENETICA UMANA
- sfaturile genetice;
- diagnosticul prenatal;
- fertilizarea in vitro;
- clonarea terapeutica;
- terapia genica.
 
2. ECOLOGIE UMANA
CARACTERISTICILE ECOSISTEMELOR ANTROPIZATE SI MODALITATI DE INVESTIGARE; particularitati ale biotopului si biocenozei; relatii interspecifice in ecosistemele antropizate.
 
IMPACTUL ANTROPIC ASUPRA ECOSISTEMELOR NATURALE: degradarea habitatelor, introducerea de specii noi, supraexploatarea resurselor biologice (defrisare, pasunat, pescuit, vanatoare), urbanizare si industrializare, deteriorarea mediului prin poluare chimica, fizica, biologica.
 

Calendar Bacalaureat 2023, sesiunea iunie-iulie

 
29 mai—2 iunie 2023 Inscrierea candidatilor la prima sesiune de examen
2 iunie 2023 Incheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
12—14 iunie 2023 Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana — proba A
14—15 iunie 2023 Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna — proba B
14—16 iunie 2023 Evaluarea competentelor digitale — proba D
19—21 iunie 2023 Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala — proba C
26 iunie 2023 Limba si literatura romana — proba E.a) — proba scrisa
27 iunie 2023 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisa
28 iunie 2023 Proba la alegere a profilului si specializarii — proba E.d) — proba scrisa
29 iunie 2023 Limba si literatura materna — proba E.b) — proba scrisa
3 iulie 2023 Afisarea rezultatelor la probele scrise pana la ora 12.00 si depunerea contestatiilor in intervalul orar 12.00—18.00
4—6 iulie 2023 Rezolvarea contestatiilor
7 iulie 2023 Afisarea rezultatelor finale
 

Calendar Bacalaureat 2023, sesiunea de toamna 

 
17—24 iulie 2023 Inscrierea candidatilor la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidatilor care au promovat examenele de corigente
7—8 august 2023 Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana — proba A
8 august 2023 Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna — proba B
9 august 2023 Evaluarea competentelor digitale — proba D
10—11 august 2023 Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala — proba C
16 august 2023 Limba si literatura romana — proba E.a) — proba scrisa
17 august 2023 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisa
18 august 2023 Proba la alegere a profilului si specializarii — proba E.d) — proba scrisa
21 august 2023 Limba si literatura materna — proba E.b) — proba scrisa
25 august 2023 Afisarea rezultatelor la probele scrise pana la ora 12.00 si depunerea contestatiilor (orele 12.00—18.00)
26—28 august 2023 Rezolvarea contestatiilor
29 august 2023 Afisarea rezultatelor finale
 

Proiecte Didactice - Modele de Nota 10

Modele de Proiecte Didactice: pentru Titularizare, Definitivat si Inspectiile la clasa


Economisiti timp valoros si energie la elaborarea Proiectelor dvs. Didactice!

NOU: Modele de Proiecte Didactice pentru Nota 10 la Titularizare sau Definitivat Educatori

Lucrarea elimina acum

- dificultatile pe care le intampinati si dvs. in alcatuirea proiectelor didactice:
- lipsa materialelor didactice pentru pregatirea acestor examene;
- inexistenta modelelor de pregatire a proiectelor didactice necesare in cadrul inspectiilor la clasa.




...Vezi AICI detalii complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

programa bac biologie 2023programa bac anatomie 2023subiecte bac biologiebac 2023bacalaureat la biologie


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//