Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Modificari importante in Legea Educatiei: revine Bacalaureatul diferentiat

de Laura Galescu la 30 Iun. 2020
2 comentarii

Modificari importante in Legea Educatiei: revine Bacalaureatul diferentiat30Iun.2020

Examenul national de Bacalaureat s-ar putea da diferentiat: BAC cu nivel ridicat si BAC standard, dupa cum prevede un nou proiect de lege.

Referitor la Bacalaureat, proiectul de lege ar modifica Legea Educatiei astfel:
 
"12. Alineatul (4) al articolului 77 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
(4) Examenul national de este de doua tipuri:
 
a) Examen national de bacalaureat cu nivel ridicat;
b) Examen national de bacalaureat standard.”
 
13. Dupa alineatul (4) al articolului 77 se introduc cinci alineate noi, alin., cu urmatorul cuprins:
 
(41) Examenele nationale de bacalaureat consta in sustinerea urmatoarelor probe:
 
- proba A de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana;

- proba B de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna, pentru elevii
care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor nationale;

- proba C de evaluare a competentei lingvistice la doua limbi de circulatie internationala studiate pe
parcursul invatamantului liceal. Rezultatul evaluarii se exprima prin nivelul de competenta
corespunzator Cadrului european comun de referinta pentru limbi. Elevii care promoveaza, pe
parcursul invatamantului preuniversitar, examene cu recunoastere internationala pentru certificarea
competentelor lingvistice in limbi straine au dreptul la recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute
la aceste examene, ia cerere si conform unei metodologii aprobate prin ordin al Ministerului Educatiei
si Cercetarii;
 
- proba D de evaluare a competentelor digitale. Rezultatul evaiuarii se exprima prin nivelul de
competenta, in raport cu standardele europene recunoscute in domeniu. Elevii care promoveaza, pe
parcursul invatamantului preuniversitar, examene cu recunoastere europeana pentru certificarea
competentelor digitale au dreptul la recunoasterea si la echivalarea rezultatelor obtinute la aceste
examene, la cerere si conform unei metodologii aprobate prin ordin al Ministerului Educatiei si
Cercetarii;
 
- proba E scrisa de evaluare a competentelor formate pe durata invatamantului liceal, dupa cum
urmeaza:
 
a) proba scrisa la Limba si literatura romana - proba comuna pentru elevii de la toate
filierele, profilurile si specializarile;
 
b) proba scrisa la Limba si literatura materna - proba comuna pentru elevii de la toate
filierele, profilurile si specializarile, care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor
nationale;
 
c) doua probe scrise, diferentiate dupa cum urmeaza:
 
1. pentru profilul real din filiera teoretica:
 
(i) matematica;
(ii) proba transdisciplinara din stiinte: fizica, chimie, biologie,
informatica;
 
2. pentru profilul umanist din filiera teoretica:
 
(i) o limba de circulatie internationala;
(ii) proba transdisciplinara din geografie, istorie, stiinte socio-umane;
 
3. pentru filiera tehnologica: 
 
„(i) proba scrisa disciplinara specifica profilului;
(ii) proba transdisciplinara specifica domeniului de pregatire; 
 
4. pentru filiera vocationala:
 
(i) proba practica sau scrisa, dupa caz, specifica profilului ori
specializarii; 
(ii) proba transdisciplinara specifica profilului sau specializarii.
 
d) absolventii invatamantului liceal care au urmat studiile liceale intr-o limba a
minoritatilor nationale sustin examenele de la proba A, respectiv de la litera a) pe baza
programului diferentiat prevazut in art. 46 alin. (2) cu accent pe competente lingvistice de
comunicare.”
 
(42) Absolventii invatamantului liceal la finalizarea studiilor liceale au dreptul de a se inscrie la
una din cele doua tipuri de bacalaureat prevazut la alin (4) astfel:
 
a) unitar, la toate probele la un singur tip de bacalaureat.
 
b) diferentiat, la alegere la unele probe pentru bacalaureat national cu nivel ridicat iar
pentru altele la nivel standard.
 
Pe diploma de bacalaureat va fi mentionat tipul de bacalaureat national sustinut.
 
 Dupa finalizarea studiilor liceale daca un absolvent la una dintre probe a sustinut
bacalaureat la nivel standard oricand are dreptul de a se inscrie la bacalaureat nivel ridicat.”
 
(4) Examenul de bacalaureat national cu nivel ridicat da dreptul pentru:
 
a) cei care au promovat cu cel putin nota 7 au acces fara examen in invatamantul
postliceal sau superior, in conditiile legii;
 
b) cei care promoveaza cu cel putin nota 9, au dreptul la bursa de studiu pentru primul
semestru universitar, respectiv gratuitate la internat pentru primul an universitar;
 
c) inscrierea fara taxa la oricare universitate de stat din Romania, la un examen cu
recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice in limbi straine;
 
d) sustinerea fara nici o taxa a examenului pentru obtinerea permisului auto
 
e) transport public local gratuit pentru primul an in cazul continuarii studiilor la o
Universitate din Romania atat in localitatea de domiciliu cat si in localitatea unde isi urmeaza
studiile;
 
f) incadrarea cu prioritate ca si profesori suplinitori necalificati pentru posturile
neocupate, vacante din invatamantul preuniversitar;
 
g) cei care promoveaza cu cel putin nota 9.50 li se acorda un premiu de 10.000 lei din
fondurile Ministerului Educatiei si Cercetarii;
 
h) alte beneficii acordate pe baza unor hotarari, decizii ale institutiilor statului sau
 

Bacalaureat diferentiat, sanse mai multe pentru absolventi?
 
"In privinta bacalaureatului, in ultimii ani, au existat mai multe propuneri/proiecte atat din partea
ministrilor Educatiei cat si din partea federatiilor sindicale din invatamant, pentru a se introduce forme
diferite ale examenului final, astfel incat sa li se dea cat mai multor absolventi sansa de a avea o cariera
profesionala. Rezultatele foarte proaste la bacalaureat, cu promovabilitate de circa 60%, au dus la
concluzia ca un singur tip de bacalaureat national afecteaza atat sistemul de educatie, cat si economia
nationala.
 
Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie sa fi sustinut toate probele de
evaluare a competentelor lingvistice si digitate, sa fi sustinut toate probele scrise si sa fi obtinut cel
putin nota 5 la fiecare dintre acestea. De asemenea, absolventii de liceu sunt declarati promovati daca
media notelor obtinute la probele scrise este epala sau mai mare de 6.
 
Absolventii de liceu care urmeaza sa dea examenul de Bacalaureat, in majoritatea cazurilor, elevii nu pot atinge rezultate optime, note mai mari decat media de trecere fara meditatii.
 
Avand in vedere ca sunt familii care nu-si permit financiar meditatiile, cursurile suplimentare,
consider ca este important implementarea bacalaureatului diferentiat, oferind sansa tuturor elevilor de
a-si continua studiile intr-o institutie de invatamant superior.
 
Bacalaureatul diferentiat in momentul de fata consta in faptul ca atat la profil real cat si la cel
uman, de exemplu la limba si literatura romana subiectul I si II sunt identice, diferenta este la subiectul
III, unde ia profilul real se dau subiecte mai usoare, deoarece se fac mai putine ore de limba si literatura
romana decat la profilul uman. Prin prezenta propunere legislativa se are in vedere pastrarea
diferentierilor prezentate anterior introducand totodata un bacalaureat diferentiat dupa gradul de
dificultate al subiectelor pe doua niveluri, oferind posibilitatea ca elevul, dupa finalizarea studiilor
liceale, sa aleaga intre bacalaureatul standard si cel cu nivel ridicat", este mentionat in expunerea de motive a proiectului de lege.

 
Prin urmare, ideea unui Bacalaureat diferentiat nu este noua, insa ramane de vazut daca de aceasta data va fi adoptata. Proiectul de lege trebuie sa treaca de Parlament si sa fie promulgat de presedinte pentru a putea fi pus in aplicare. 
 
De asemenea, ramane de vazut cum va fi adaptat curriculumul pentru a ajunge sa fie adecvat fiecarui tip de Bacalareat si conectat la nevoile pietei de munca. 

Bac 2020 - teste pentru pregatire rapida -- Portal Invatamant va recomanda culegeri cu exercitii, rezolvari si explicatii ...comandati culegerile de AICI >>
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

bacalaureat diferentiatbacalaureatbacalaureat 2020bac cu nivel ridicatbac standardexamen de bacalaureat 2020


x

Lasa un raspuns




Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau

05Iul.2020

Monica 05 Iul. 2020 07:15:11

nu categoric bacalaureat diferentiat, si asa parintii fac meditatii la 3 materii daca, mai introduce-ti proba diferentiata vor face la mult mai multe meditatii si costuri mult mai mari si sansele unui copil sa ia bacul sunt mult mai mici, cu ce se face in scoala nu or sa ia bacul niciodata oricat s-ar schimba, fara meditatii . mai bine lasa-ti-l in forma care este.rezultatul de la bac este in masura de 90 la suta munca de la meditatii.
05Iul.2020

Rodica 05 Iul. 2020 06:15:09

nu trebuie introdus bac diferentiat categoric nu sunt de acord.forma actuala e destul de buna . nu mai zapacitii copiii.
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!