Sondaj: Pro sau contra admiterii la liceu a elevilor cu medii sub 5?

De Ana-Maria Tudor
la 02 Ian. 2015
14 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sondaj: Pro sau contra admiterii la liceu a elevilor cu medii sub 5?02Ian.2015

Repartizarea computerizata 2014 arata ca numarul elevilor care au fost admisi la liceu cu medii sub 5 s-a dublat fata de anul trecut. Va invitam sa va prezentati opinia despre posibilitatea admiterii la liceu a elevilor cu medii sub 5.

Recordul a fost depasit in acest an de un elev din judetul Arges, care a avut cea mai mica medie de admitere la liceu - 2,16. In total, in prima sesiune de admitere la liceu 2014 au fost repartizati peste 15.000 de absolventi ai claselor a VIII-a, cu medii sub 5, de doua ori mai multi fata de anul trecut, arata Ministerul Educatiei.

Nici Bucurestiul nu sta mai bine la acest capitol, tinand cont de faptul ca cea mai mica medie de admitere la liceu in acest an a fost de 2,50, obtinuta de un elev repartizat la Liceul Tehnologic "Petru Poni".

In timp ce Ministrul Educatiei sustine ca trebuie incurajati si elevii cu note mici sa se inscrie la invatamantul liceal, pentru ca mai au timp sa intre pe drumul cel bun, majoritatea cadrelor didactice arata ca aceasta generatie va intampina din nou problema cand se va afla in fata examenului de bacalaureat, iar procentul elevilor care nu vor promova examenul maturitatii va fi unul la fel de mare.

Dascalii sunt de parere ca este extrem de dificil sa reuseasca sa aduca un elev care intre cu medii intre 2-4 la liceu la cel putin media 6, de care au nevoie pentru a promova examenul de bacalaureat.

Tocmai din acest motiv, majoritatea profesorilor explica faptul ca ar fi indicat ca elevii cu medii sub 5 sa fie admisi doar la formele de invatamant precum scoli profesioanale, pentru a nu afecta gradul de promovare a liceelor de top.

In plus, special pentru acesti elevi, ar putea fi implementate cursuri separate de recuperare in cadrul scolilor profesionale, care sa asigure un drum spre reusita la examenul de bacalaureat.

In acelasi timp, atat elevii, cat si cadrele didactice, sunt de acord asupra faptului ca multi dintre candidatii la admiterea la liceu sunt obligati de parinti, ori aleg aceasta varianta din cauza mentalitatii comuniste care sustine ideea ca liceul este obligatoriu pentru toata lumea.

Cei mai multi dintre candidatii cu note sub 5 nu au nicio inclinatie catre specializarile spre care au fost repartizati si cel mai probabil isi doresc o cariera in domenii cu totul diferite.

Credeti ca este o metoda buna sa fie admisi elevii cu medii sub 5 in unitatile de invatamant liceal, ori este indicat sa fie indrumati catre scolile profesionale? Va asteptam argumentele in rubrica de comentarii de mai jos.

Lista celor mai mici medii de admitere la liceu 2014 pe judete:


Bucuresti – cea mai mica medie de admitere este 2,50
Ilfov - cea mai mica medie de admitere este 2,40
Dambovita - cea mai mica medie de admitere este 2,21
Prahova - cea mai mica medie de admitere este 2,58
Ialomita - cea mai mica medie de admitere este 2,17
Calarasi - cea mai mica medie de admitere este 2,23
Giurgiu - cea mai mica medie de admitere este 2,25
Teleorman - cea mai mica medie de admitere este 2,28
Olt - cea mai mica medie de admitere este 2,41
Arges - cea mai mica medie de admitere este 2,16
Brasov - cea mai mica medie de admitere este 2,29
Buzau - cea mai mica medie de admitere este 2,31
Braila - cea mai mica medie de admitere este 2,89
Tulcea - cea mai mica medie de admitere este 2,22
Constanta - cea mai mica medie de admitere este 2,18
Covasna - cea mai mica medie de admitere este 3,56
Harghita - cea mai mica medie de admitere este 2,33
Dolj - cea mai mica medie de admitere este 2,18
Valcea - cea mai mica medie de admitere este 2,42
Sibiu - cea mai mica medie de admitere este 3,14
Mures – cea mai mica medie de admitere este 2,28
Bistrita Nasaud – cea mai mica medie de admitere este 2,26
Maramures - cea mai mica medie de admitere este 2,26
Satu Mare – cea mai mica medie de admitere este 2,22
Salaj – cea mai mica medie de admitere este 2,67
Cluj – cea mai mica medie de admitere este 2,86
Alba – cea mai mica medie de admitere este 2,26
Bihor – cea mai mica medie de admitere este 2,49
Arad – cea mai mica medie de admitere este 2,29
Timis – cea mai mica medie de admitere este 2,32
Hunedoara – cea mai mica medie de admitere este 2,26
Caras Severin – cea mai mica medie de admitere este 2,32
Mehedinti – cea mai mica medie de admitere este 2,26
Gorj - cea mai mica medie de admitere este 2,22
Suceava – cea mai mica medie de admitere este 2,55
Botosani – cea mai mica medie de admitere este 2,42
Iasi – cea mai mica medie de admitere este 2,80
Vaslui – cea mai mica medie de admitere este 2,57
Galati – cea mai mica medie de admitere este 2,37
Neamt – cea mai mica medie de admitere este 2,18
Bacau – cea mai mica medie de admitere este 2,30
Vrancea - cea mai mica medie de admitere este 2,33

Credeti ca este o metoda buna sa fie admisi elevii cu medii sub 5 in unitatile de invatamant liceal, ori este indicat sa fie indrumati catre scolile profesionale? Va asteptam argumentele in rubrica de comentarii de mai jos.


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

repartizare computerizata admitere liceu sondaj medii sub 5 admitere liceu medii sub 5


x
Lasa un raspuns



Comentarii [14 comentarii]Adauga comentariul tau
06Ian.2015

MEMBULAT GHIULGIEAN 06 Ian. 2015 11:41:20

Cum este posibil sa mai facem si sondaj la asa o prostie , sa fi admis la liceu cu note sub cinci ? Daca vrem doar incompetenti , da , ce au tupeul sa mai termine si o facultate platita pe banii patintilor si apoi vin sa ocupe functii de conducere . Da , au tupeu si tupeul a devenit o unealta in tara noastra . Daca vrem un invatamant respectat , media de intrare la liceu sa fie minim sapte . Avem nevoie de oameni competenti si in meserii .Acum avem absolventi ai facultatilor private ce ingroasa randul somerilor si nu avem buni meseriasi .
03Ian.2015

Tudor 03 Ian. 2015 18:08:42

Admitere liceu=media minima 7sapte
Admitere scoala profesionala=media minima 5cinci
Restul calificare prin ucenicie la locul de munca sau alte forme
03Sep.2014

M.L. 03 Sep. 2014 14:53:26

Cum e posibil ca elevi ce au primit note mai mici decat 5 sa intre in clasele liceale?Ei vor fi aceia care nu vor obtine medii de trecere la bacalaureat si vor ingrosa numarul incapabililor someri ce nu-si vor gasi in nici un fel loc de munca.Dintre acestia, deasemeni, se vor recruta,nu dupa mult timp, locatarii inchisorilor.
23Iul.2014

E.U. 23 Iul. 2014 14:21:27

nu este bun pt nimeni acest sistem care permite unui elev cu media sub 5 sa intre la liceu. nu-i face bine nici lui, ca 100% nu o sa faca fata si nu o sa fie in stare sa ia bac-ul, doar pierde efectiv 4 ani din viata; nu este bine nici pt statul roman ca pierde bani pt asa zisa lui educatie; ar trebui ca admiterea in liceu sa fie cu note min de 5, iar admiterea in scolile profesionale sa se faca dupa admiterea si repartizarea in licee, in asa fel ca si copiii care dintr-un motiv sau altul nu au luat min 5 sa aiba posibilitatea sa se orienteze evalueze mai realist spre o sc. profesionala.
iar tampenia cu scolile postliceale fara bac sa inceteze! nu poti sa pui semnul egal intre o scoala profesionala si o scoala postliceala. scoala postliceala ar trebui sa fie o varianta mai redusa a facultatilor. de ex., nu poti sa fii asistent medical, de farmacie, stoma..., etc fara bac. e sanatatea si viitorul nostru ca natie in joc. nu trebuie uitat ca toate greselile se platesc mai devreme sau mai tarziu. DECI, DRAGI POLITICIENI! GANDITI PE TERMEN LUNG CAND LUATI DECIZII PT TARA SI POPORUL ASTA. LA URMA URMEI, GANDITI SI PT BINELE VOSTRU , CA NU O SA FITI VOI SI TOT NEAMUL VOSTRU NEMURITORI SI MEREU STAPANITORI!
22Iul.2014

Tina 22 Iul. 2014 09:14:22

CADRE DIDACTICE?! O gluma! Cate CADRE sunt DASCALI? Hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece: problema educatiei, pe langa deciziile imbecilismului politic este data de nivelul de ducatie al cadrelor asa-zis didactice. Cum e posibil ca elevii sa fie "indisciplinati" cand in fata lor sta un PROFESOR adevarat? Cadrele didactice cu prestanta, au avut si vor avea prestanta si nu ajung sa se planga ca nu sunt ascultate si respectate.
Un profesor are toate armele sa faca un elev sa fie disciplinat, DACA VREA cu adevarat. Iar conducerea scolii are un cuvant extrem de greu de spus in modul in care se desfacoara lucrurile in scoala respectiva. LUATI LABELE POLITICE de pe educatie si lasati conducerea scolii sa fie facuta in scop de EDUCATIE!
22Iul.2014

Tina 22 Iul. 2014 09:01:08

Daca nu sunteti in stare sa creati un sistem eficient, macar uitati-va in curtea altora si luati ceea ce ni se potriveste noua! Nu ni se potriveste nimic? : Da, nimic nu se potriveste cu CORUPTIA din sistemele voastre, care e intretinuta de parinti in mod sistematic prin celebrele meditatii care inghit bani atat cat parintii ar plati o scoala privata pt copiii lor. Uitati-va in curtea sistemului francez, veti vedea cat de usor este acceptat sistemul de catre elevi si parinti, cate posibilitati da fiecarui copil sa se reabiliteze daca nu corespunde la un moment dat. Veti vedea ca TOTI copiii incap in sistemul de educatie si nu sunt tratati ca RETARZI daca fac LICEU PROFESIONAL. Tot LICEU este. Elevul da BAC profesional si are toate sansele sa faca si facultate daca vrea. La noi imbecilismul si dorinta acerba de distrugere a nivelului de educatie la comenzi politice, ne-a exterminat pur si simplu prin atac asiduu timp de 25 de ani...
22Iul.2014

M.I.R. 22 Iul. 2014 00:55:42

Domnule Georgescu?, si asta, cu Scolile postliceale de asistente medicale fara bacalaureat, infiintate acum 2-3 ani in urma este o maare pacaleala a noastra, a fiecaruia dintre romanii ce nu-si permit tratamente medicale peste granita!!..., imaginati-va cum, ce si cat poate intra in cap'sorul coafat al unei fetiscane de nota 2?, 3?!, sau 4!!, care n-a fost in stare sa ia 5 pentru bac., dar are ,,studii postliceale" chipurile!, maine pretinde sichiar i se va da?!! o leafa pe masura ,,studiilor"?!!
STITI UNDE!? IN SPITALUL IN CARE PE RAND, PESTE CEVA VREME, EU?!!, DUMNEAVOASTRA?!!, ORICARE ALT ROMAN MODEST, VOM MUU-RI!!! Nu doar din pricina indolentei acestor cucoane cu post-liceal, dar mai ales din pricina INCOMPETENTELOR PROFESIONALE de care siii-gur!! vor da dovada...
22Iul.2014

M.I.R. 22 Iul. 2014 00:34:21

O.k.?!, daca parintii isi doresc pentru ,,printisorii" si ,,printesele" lor ,,la banii astia"!?... / a se citi ,,la notele astea de 2,...", sa le infiinteze LICEE SPECIALE CU SUPRATAXA: sa le gaseasca/puna la dispozitie cladire autorizata potrivit normativelor!?, sa le angajeze profesori de specialitate, pe care sa-i onoreze cu salarii la standarde europene!!, sa se asocieze intai parintii interesati!!, e posibil sa-si trimita odraslele in doar cateva asemenea centre din tara!, prin facultatile cu programe neacreditate, care probabil pot inchiria spatiile, dar asta incumba si datoria parintilor de a le plati ,,liceenilor", cazarea! Ma rog?!..., daca tot ne dorim toleranta si optam pentru alternativa ,,repetentilor nostri, musai LICEENI", atunci noi ceilalti, Statul, Premiantii, Moderatii... trebuie sa ne alegem cu ceva de pe urma astora, Rasfatatilor!, asa incat propun suprataxarea pentru scolarizarea lor in liceele particulare, suprataxandu-i in medie pe an, macar cu cat nu-si permite un parinte obisnuit pentru copilul lui premiant, care a fost admis la master in Anglia, dar nu are 7800 lire sterline sa-i permita Premiantului, accesul intr-o astfel de institutie...
Ati auzit bine!!, fiecare ,,licean" va plati 7800lire sterline/an! Nu e musai sa li se ofere note de trecere, daca nu vor dori sa trateze cu respect si seriozitate programele de recuperare ce se vor organiza si plati suplimentar, profesorilor angajati sa faca sata?!
Cu toata seriozitatea si tot autorespectul pe care fiecare dintre noi, ar trebui sa le reanvatam!...,
OMAGII SCOLII ROMANESTI!!
18Iul.2014

Lili 18 Iul. 2014 10:58:23

Nu este in regula ca un elev cu media 2,50, de exemplu, sa mearga la liceu. Asa cum spun si profesorii acesti elevi tb incurajati sa urmeze o scoala profesionala. Ar fi timpul sa inceapa trierea, aceasta incepand cu profesorii slab pregatiti care nu stiu sau care nu-si dau interesul pentru profesia lor, in primul rand, pentru ca "urma" lor este lasata pe acesti elevi despre care discutam.
18Iul.2014

Georgescu 18 Iul. 2014 08:23:04

Atunci de ce ne mai miram ca invatamantul este la pamant? Cum este posibil ca la facultate, scoli postliceale sa fie admisi tineri care nu au fost in stare sa ia bacalaureatul? De ce ne miram ca mergem la spital ca ne doare un deget si ni se taie mana din umar? La nici o scoala din lume nu trebuiesc admisi cei care nu au media de absolvire sub 5 cinci. Este chiar prea mica, dar politica isi face si aici loc. Mare pacat.
17Iul.2014

STELA SIMIONESCU 17 Iul. 2014 09:48:25

buna ziua!
nu sunt de acord ca elevii cu medii sub 5 sa fie admisi in licee; chiar daca printre ei sunt copii isteti, dar care, din diverse motive, au iesit din ritmul de studiu elementar; pentru ei ar trebui extins sistemul scolilor profesionale de 2 sau 3 ani din care sa iasa adevarati meseriasi, de care avem mare nevoie
17Iul.2014

Tiberiu 17 Iul. 2014 08:29:52

Nici eu si nici prietenii si rudele mele nu sunt de acord ca elevii cu medii sub 5 sa fie admisi la licee, chiar daca ei se triaza oricum la BAC, asta daca nu mituiesc pe profesori.
Viata ii triaza automat, dar de ce nu se creaza scoli tehnice, industriale, agricole, de meserii, unde sa fie admisi si sa invete ceva util?
Ar fi mult mai eficienti ca tamplari, sudori, zidari, faiantari, macelari, cizmari etc. decat ca hoti de buzunare sau dealeri de droguri, arme, femei. Dar cum pe guvernanti nu-i intereseaza soarta tinerilor din tara asta ci doar cum sa-si umfle conturile cu milioane de euro nu ma mira de ce exista atatia violatori, drogati, manelisti fara capatai, vagabonzi, tradatori de tara si de familie si vor exista si mai multi in viitor. Soarta oamenilor din tara asta napastuita este pecetluita in mod negativ de uniunea europeana si implicit de guvern, parlament, senat.
16Iul.2014

Cristian Pop 16 Iul. 2014 13:44:56

ce sa caute la liceu un elev cu media 2?? probabil nu stie nici sa scrie, nici sa citeasca si vrea sa aiba diploma si sa conduca tara? la muncile campului si dat cu matura cu ei!
16Iul.2014

Ioana 16 Iul. 2014 13:43:01

Nu mi se pare deloc corect sa fie admisi la liceu elevii care nu obtin minim media 5!! sa puna mana pe carte si sa obtina medii de trecere daca vor sa faca liceul. tara asta nu are nevoie doar de doctori si ingineri, ci si de femei de serviciu si taximetristi!
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//