Fie pentru ca profesorii cunosc elevii care isi dau silinta si stiu ca isi fac temele si sunt constiinciosi, asa ca le dau note mari din start, fie ca testele date de proprii profesori sunt mult mai usoare, ideea este aceeasi: la nivel national, toti elevii obtin note mai mari la clasa decat la examene, desi materia este aceeasi.
Tocmai din acest motiv, Ministerul Educatiei Nationale a decis in acest an sa schimbe si forma de admitere la liceu.
Admiterea la liceu 2014 s-a realizat in functie de: 75% media de la evaluarea nationala si 25% media anilor de gimnaziu. Cele doua ponderi erau egale, respectiv de 50% pana in acest, cand reprezentantii din Educatiei au observat ca elevii cu note mari in gimnaziu intra la licee bune, in ciuda notelor mici de la evaluarea nationala.
Pentru e elimina orice tip de discriminare intre elevi, reprezentantii din Educatie se gandesc chiar sa elimine de tot sistemul de notare din scoli, la materiile la care nu se vor da examene la incheierea ciclului gimnazial/liceal, cum ar fi educatia fizica, desen, muzica sau religie. La aceste discipline, elevii ar putea fi notati cu calificative: foarte bine, bine, suficient, insuficient.
O alta idee este eliminarea totala a notelor, elevii fiind evaluati la sfarsitul anului cu "admis" sau "respins".
"Noi am propus de multa vreme sa se renunte la aceasta notare artificiala si, eventual, sa se noteze cu admis/ respins", a declarat Mihaela Guna, presedinta Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti.
Oficialii din Educatie lucreaza la aceste propuneri, dupa ce au observat ca elevii care au note mari la scoala au impresia ca detin mai multe cunostinte decat colegii lor si se culca pe o ureche in apropierea examenelor nationale, ceea ce le aduce note mici si ii trezeste la realitate, insa prea tarziu.
Maria Gherghi 09 Sep. 2016 07:58:55
Eliminarea catalogului,AR duce LA simplificarea muncii profesorului.In afara exista cstalogul virtual,class chart- ul cu pozele elevilor,si acolo faci price observatie.Se scorda punctaje,corespunzator calificativelor,si intrarea in A level se face pe baza rezultatelor de la examenul de GCSE un fel de treapta a II - a a noastra.
Se duc mai departe LA A level 20% din elevi,nu e panica,si acesti elevi opteaza ce sa studieze in urmatorii doi ani,nu fac CULTURA generala.