"Nu o sa iau decizia de a face un nou proiect al legii educatiei, in septembrie sa il depunem in Parlament, decat dupa consultari ample la nivel national. si apreciez sprijinul si implicarea Academiei Romane in acest proiect national. Cred ca Academia Romana este cea care trebuie sa vina cu acest proiect al legii educatiei nationale, evident in colaborare cu Ministerul Educatiei, cu Administratia Prezidentiala si cu toti ceilalti care vor sa facem invatamant de calitate in Romania (...) Principalul punct al legii educatiei este sa fac o Romanie mult mai educata decat am avut in ultimii 27 de ani", a afirmat ministrul Pop, in cadrul unei conferinte de presa.
Vor fi mai putine articole de lege
Ministrul a aratat ca actuala lege a educatiei are 365 de articole si peste 1.500 de aliniate, fiind, in opinia lui, un numar mult prea mare.
"Nu ar trebui sa aiba mai mult de 100 de articole legea educatiei nationale. Drept dovada e faptul ca jumatate din aceste articole au fost modificate in ultimii sase ani, asta pentru ca legea a fost angajata prin raspundere. Se intra mult prea mult in detalii in articole", a spus ministrul.
"Ar trebui sa fie lucrurile clare in lege si lasat la dispozitia Guvernului prin HG si la dispozitia ministrului prin ordin de ministru sa vina cu elementele subsecvente legii. Si atunci fiecare guvern cand vine isi pune propriul program de guvernare in baza unei legi stabile. Sunt convins ca si opozitia va veni alaturi de noi in Parlament pe acest proiect de lege pentru ca nu vreau sa fie proiectul, cum era la moda al PSD-lui sau al ministrului X sau Y, nu e proiectul lui Liviu Pop, ci proiectul rezultat din ceea ce vedem ca exista azi in sistem. Avem programul de guvernare prin care ne-am angajat la un proiect al legii educatiei, avem experienta din proiectul pe care Administratia Prezidentiala il implementeaza, al celor trei legi din Parlament, facute de diversi ministri si putem sa facem o lege foarte buna", a adaugat Liviu Pop.
Ministrul a mai subliniat ca noul proiect va pleca de la ceea ce inseamna invatamant obligatoriu in Romania, de la drepturi si obligatii, va reglementa interventia politicului in scoala, statutul cadrului didactic, dar si dreptul la educatie de calitate al elevului.