Cap.1 Dispoziţii generale
Art. 1. Admiterea elevilor în învaţamântul liceal de stat se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie.
Art. 2. (1) Absolvenţii clasei a VIII-a participa la Evaluarea
Naţionala, examen naţional care reprezinta modalitatea de evaluare
sumativa a competenţelor dobândite pe parcursul învaţamântului
gimnazial. Procedurile de organizare, calendarul de desfasurare,
disciplinele la care se susţine Evaluarea Naţionala si programele care
stau la baza elaborarii itemilor sunt stabilite de Ministerul Educaţiei,
Cercetarii, Tineretului si Sportului prin ordin separat.
(2) Media generala obţinuta la Evaluarea Naţionala constituie unul
dintre criteriile pentru admiterea în învaţamântul liceal de stat.
Art. 3. (1) Conform legii, învaţamântul obligatoriu este învaţamânt de zi. În mod
excepţional, pentru persoanele care depasesc cu mai mult de doi ani
vârsta corespunzatoare clasei, învaţamântul se poate organiza si în alte
forme de învaţamânt, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul
Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului .
(2) Numarul de locuri care se aloca pentru clasa a IX-a de liceu, la
învaţamântul de zi, este cel puţin egal cu numarul absolvenţilor
învaţamântului gimnazial din promoţia anului 2011.
(3) Absolvenţii clasei a VIII-a din promoţia 2011, indiferent de vârsta,
precum si cei din promoţiile anterioare care nu împlinesc 18 ani pâna
la data de 11 septembrie 2011 inclusiv, se înscriu în învaţamântul
liceal, la cursuri de zi.
(4) Absolvenţii învaţamântului gimnazial din promoţiile anterioare, care
împlinesc 18 ani pâna la data de 11 septembrie 2011 inclusiv, se pot
înscrie în învaţamântul liceal doar la cursuri serale sau cu frecvenţa
redusa, în perioada prevazuta de calendarul admiterii.
Art. 4. (1) Înscrierea în clasa a IX-a, în liceele de stat se face fara examen, pe baza
mediei de admitere.
(2) Media de admitere este media aritmetica între media generala la
Evaluarea Naţionala susţinuta de absolvenţii clasei a VIII-a si media
generala de absolvire a claselor a V-a – a VIIIa.
(3) Calculul mediei de admitere se face astfel:
MA=ABS+EN/2,
unde:
MA = media de admitere.
ABS = media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
EN = media generala obţinuta la Evaluarea Naţionala susţinuta de absolvenii clasei a VIII-a
(4) Pentru absolvenţii din promoţiile de pâna în anul 2009 inclusiv, în
media de admitere, media generala obţinuta la Evaluarea Naţionala se va
înlocui cu media de la examenul de capacitate, pentru absolvenţii de
pâna în anul 2003 inclusiv, cu media la testele naţionale, pentru
absolvenţii din promoţiile 2004-2007, ori cu media la tezele cu subiect
unic susţinute în clasa a VIII-a, pentru absolvenţii din promoţiile 2008
si 2009.
(5) Pentru absolvenţii din promoţiile 2008 si 2009, media generala la
tezele cu subiect unic se calculeaza ca medie aritmetica, cu doua
zecimale, fara rotunjire, din notele obţinute la tezele cu subiect unic
susţinute în clasa a VIII-a. Nota la fiecare din tezele cu subiect unic
susţinute în clasa a VIII-a, care se ia în calculul mediei generale la
tezele cu subiect unic, se calculeaza ca medie aritmetica, cu doua
zecimale, fara rotunjire, din notele acordate de cei doi profesori
evaluatori.
(6) Media generala la Evaluarea Naţionala se calculeaza ca medie
aritmetica, cu doua zecimale, fara rotunjire, din notele obţinute la
probele incluse în Evaluarea Naţionala.
(7) Media generala la Evaluarea Naţionala va fi calculata, indiferent
daca una sau mai multe din notele obţinute la evaluarea naţionala sunt
inferioare notei cinci.
(8) Media de admitere se calculeaza, indiferent daca media generala la
Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a este inferioara notei cinci.
(9) Media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a si media de admitere se calculeaza cu doua zecimale, fara rotunjire.
(10) Excepţie de la prevederile alin.(1) fac liceele/clasele pentru care
se susţin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv
pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor de limba
moderna si clasele cu predare în limbile minoritaţilor naţionale, pentru
care se susţin probe de verificare a cunostinţelor la limba materna.
Pentru aceste clase, admiterea se face în conformitate cu prevederile
prezentei metodologii.
(11) Prevederile prezentei metodologii, se aplica în mod corespunzator
pentru absolvenţii învaţamântului gimnazial de pâna în anul 2009
inclusiv, înlocuind, dupa caz, sintagma „Evaluarea Naţionala” cu
sintagma „examenul de capacitate”, pentru absolvenţii gimnaziului de
pâna în anul 2003 inclusiv, cu sintagma „testele naţionale”, pentru
absolvenţii din perioada 2004-2007, respectiv cu sintagma „tezele cu
subiect unic susţinute în clasa a VIII-a”, pentru absolvenţii din
promoţiile 2008 si 2009.
(12) Pentru absolvenţii gimnaziului de pâna în 2007 inclusiv, care au
susţinut de mai multe ori examenul de capacitate/testele naţionale, în
calculul mediei de admitere se ia în considerare cea mai mare din
mediile generale obţinute la prezentarile succesive la examenul de
capacitate/testele naţionale. Media generala menţionata anterior se
calculeaza, chiar daca este inferioara notei 5.
Art. 5. (1) Înscrierea în clasa a IX-a, la învaţamântul de zi, a absolvenţilor de gimnaziu
(cu excepţia celor care candideaza pentru licee/clase pentru care se
susţin probe de aptitudini, a celor care solicita înscrierea în
învaţamântul special si a celor care candideaza pe locurile speciale
pentru romi, pentru care se aplica prevederile specifice menţionate în
prezenta metodologie) se face prin repartizare computerizata, în ordinea
descrescatoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului
pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv si în
limita locurilor aprobate, prin planul de scolarizare, pentru unitaţile
scolare finanţate de la bugetul de stat.
(2) În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, acestia
vor fi departajaţi folosind, în ordine, urmatoarele criterii:
a) media generala obţinuta la Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a
b) media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
c) nota obţinuta la proba de limba si literatura româna din cadrul Evaluarii Naţionale;
d) nota obţinuta la proba de matematica din cadrul Evaluarii Naţionale;
e) nota obţinuta la proba de limba materna din cadrul Evaluarii
Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunostinţelor de
limba materna, susţinuta conform prevederilor Art.10, în cazul
candidaţilor care solicita înscrierea la unitaţi de învaţamânt cu
predare în limba minoritaţilor naţionale.
(4) În cazul în care, la o unitate de învaţamânt, pe ultimul loc, exista
candidaţi cu opţiunea exprimata pentru acea unitate scolara si care au
mediile de admitere, precum si toate mediile menţionate la alin. (2),
lit. a), b), c), d) si e) egale, atunci toţi acesti candidaţi sunt
declaraţi admisi la opţiunea solicitata.
Art. 6. (1) Pentru liceul teoretic si vocaţional, repartizarea
candidaţilor se efectueaza pe filiere, profiluri si specializari, în
ordinea descrescatoare a mediilor de admitere/mediilor finale de
admitere si în funcţie de opţiuni.
(2) În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe domenii, în ordinea
descrescatoare a mediilor de admitere si în funcţie de opţiuni.
Repartizarea pe calificari profesionale se va face în urmatorii ani de
studiu, potrivit structurii curriculare aprobate si conform
reglementarilor în vigoare. Unitatea de învaţamânt si inspectoratul
scolar au obligaţia de a afisa, pâna la data de 1 mai a anului în care
se organizeaza admiterea, oferta de scolarizare/oferta de formare
profesionala concretizata în profiluri, domenii si calificari
profesionale.
Art. 7. Pentru liceele din filiera vocaţionala - profilurile sportiv,
militar, teologic, artistic, pedagogic - precum si pentru liceul
Waldorf, specializarea filologie, se vor organiza, înainte de începerea
repartizarii computerizate, probe de aptitudini, conform metodologiei
prezentate în Anexa III a prezentului ordin.
Art. 8. (1) La profilurile artistic, sportiv, militar, teologic si la specializarea filologie
de la liceul Waldorf, aprecierea probelor de aptitudini se face prin note.
(2) Pentru profilul artistic – arte vizuale, profilul sportiv, precum si
pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, media finala de
admitere se calculeaza astfel:
3 APT + MA/4 = MFA,
unde: APT = nota finala la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculata conform Art.4);
MFA = media finala de admitere.
(3) Pentru profilul artistic – muzica, coregrafie si teatru, media finala de admitere se
calculeaza astfel:
APT + MA/2 = MFA
unde: APT = nota finala la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculata conform Art.4);
MFA = media finala de admitere.
(4) Pentru profilul teologic, media finala de admitere se calculeaza astfel:
APT + 3 MA/4 = MFA
unde: APT = nota finala la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculata conform Art.4);
MFA = media finala de admitere.
(5) La profilul militar, media finala de admitere se calculeaza astfel:
NT + MA/2 = MFA
unde: NT = nota obţinuta la testul grila de verificare a cunostinţelor la disciplinele Limba si literatura româna si Matematica;
MA = media de admitere (calculata conform Art.4);
MFA = media finala de admitere.
(6) Media finala de admitere, menţionata la alin. (2), (3), (4) si (5), se calculeaza cu doua zecimale, fara rotunjire.
(7) La profilul pedagogic, aprecierea probelor de aptitudini se face pe baza de calificativ: admis sau respins.
Art. 9. Candidaţii respinsi la probele de aptitudini vor participa la repartizarea
computerizata, putându-se înscrie la alte filiere si profiluri din cadrul aceleiasi unitaţi de
învaţamânt sau la alte unitaţi de învaţamânt.
Art. 10. (1) Liceele care organizeaza clase cu predare în limbile minoritaţilor naţionale vor organiza o proba de verificare a cunostinţelor de limba materna, pentru candidaţii care nu au studiat în gimnaziu în limba materna respectiva.
Proba se va organiza dupa o metodologie care va fi anunţata de catre
fiecare inspectorat scolar, pâna la data de 1 martie a anului în care se
organizeaza admiterea.
(2) Aprecierea probei menţionate la alin. (1) se face cu note. În
situaţia în care candidatul a obţinut la proba cel puţin nota 5,
secretariatul scolii la care a fost susţinuta proba de verificare a
cunostinţelor de limba materna va trece nota obţinuta de candidat în
anexa la fisa de înscriere a acestuia, la rubrica „nota obţinuta la
limba si literatura materna la evaluarea naţionala”; se va specifica si
limba materna la care a fost susţinuta proba. Directorul unitaţii de
învaţamânt la care a fost susţinuta proba va confirma, prin semnatura si
stampila, corectitudinea notei. Nu se vor face alte modificari ale
anexei fisei de înscriere.
(3) Nota obţinuta la proba de verificare a cunostinţelor de limba
materna nu va fi inclusa în calculul mediei de admitere, dar constituie
criteriu de departajare conform Art. 5, alin.(2).
(4) În situaţia în care candidatul a obţinut, la proba de verificare a
cunostinţelor de limba materna, o nota mai mica decât 5, se considera ca
el nu a promovat proba respectiva, iar secretariatul unitaţii de
învaţamânt la care s-a desfasurat proba va elibera anexa fisei de
înscriere, fara a completa rubrica „nota obţinuta la limba si literatura
materna la evaluarea naţionala” si fara a modifica în alt mod anexa
fisei. În acest caz, candidatul nu va putea fi înscris la clase cu
predare în limba materna respectiva.
(5) Candidaţii care au participat la proba de verificare a cunostinţelor
de limba materna, indiferent daca au promovat-o sau nu, îsi vor
completa fisa de opţiuni la scolile generale de provenienţa, în perioada
prevazuta de calendarul admiterii.
(6) Pe fisa de admitere a fiecarui candidat se pot afla note la cel mult
doua limbi materne diferite la rubrica „nota obţinuta la limba si
literatura materna la evaluarea naţionala” (una dintre ele fiind,
eventual, limba materna în care a studiat disciplinele la gimnaziu).
(7) Candidaţii la liceele/clasele cu predare în limba minoritaţilor,
care au studiat în limba materna si, deci, au susţinut Evaluarea
Naţionala la limba si literatura materna respectiva, nu mai trebuie sa
susţina proba de verificare a cunostinţelor de limba materna. Ei vor
completa fisele cu opţiuni în perioada specificata de calendar, la
scolile generale de provenienţa. Scolile generale de provenienţa a
acestor candidaţi vor completa, în fisa de înscriere, notele obţinute de
acestia la Evaluarea Naţionala pentru proba de limba si literatura
materna.
(8) Nu vor putea fi înscrisi la clase cu predare în limbile
minoritaţilor naţionale decât acei candidaţi care au studiat în limba
materna si, deci, au susţinut Evaluarea Naţionala la limba respectiva,
sau care au susţinut si promovat proba de verificare a cunostinţelor de
limba materna menţionata anterior. Pentru candidaţii care nu îndeplinesc
condiţia de mai sus, nu se iau în considerare opţiunile pentru clase cu
predare în limbile minoritaţilor naţionale, înscrise în fisa.
Art. 11. (1) Pentru liceele care organizeaza clase cu predare în regim bilingv a unei
limbi moderne, comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti va
organiza o proba de verificare a cunostinţelor la limba moderna
respectiva. Proba se va organiza în perioada menţionata în calendarul
admiterii, conform metodologiei aflate în Anexa IV a prezentului ordin.
(2) Evaluarea rezultatelor elevilor la proba menţionata la alin. (1) se
face cu note. În situaţia în care candidatul a obţinut la proba cel
puţin nota 6, secretariatul scolii la care a fost susţinuta proba de
verificare a cunostinţelor de limba moderna va trece nota obţinuta de
candidat în anexa fisei de înscriere a acestuia, la rubrica „nota
obţinuta la proba de limba moderna …”. Se va indica si limba moderna la
care s-a susţinut proba. Directorul unitaţii de învaţamânt la care a
fost susţinuta proba va confirma, prin semnatura si stampila,
corectitudinea notei. Nu se vor face alte modificari ale anexei fisei de
înscriere.
(3) În situaţia în care candidatul a obţinut la proba de verificare a
cunostinţelor de limba moderna o nota mai mica decât 6, se considera ca
el nu a promovat proba respectiva, iar secretariatul unitaţii de
învaţamânt la care s-a desfasurat proba va elibera anexa fisei de
înscriere fara a completa rubrica „nota obţinuta la proba de limba
moderna” si fara a modifica în alt mod fisa. În acest caz, candidatul nu
va putea fi înscris la clase cu predare în regim bilingv a limbii
moderne respective.
(4) Candidaţii care au participat la proba de verificare a cunostinţelor
de limba moderna, indiferent daca au promovat sau nu aceasta proba, îsi
vor completa fisa de opţiuni la scolile generale de provenienţa, în
perioada prevazuta de calendarul admiterii.
(5) Nu vor putea fi înscrisi la clase cu predare a unei limbi moderne în
regim bilingv decât acei candidaţi care au susţinut si promovat proba
de verificare a cunostinţelor de limba moderna menţionata anterior.
Pentru candidaţii care nu îndeplinesc condiţia de mai sus, nu se iau în
considerare opţiunile pentru clase cu predare a unei limbi moderne în
regim bilingv, înscrise în fisa.
(6) Nota obţinuta la proba de verificare a cunostinţelor de limba moderna nu va fi inclusa în calculul mediei de admitere.
(7) În cazul în care, pe ultimul loc de la clasele cu predare a unei
limbi moderne în regim bilingv, exista candidaţi cu opţiunea exprimata
pentru clasa respectiva si care au mediile de admitere, precum si toate
mediile menţionate la Art. 5, alin.(2), lit. a), b), c), d) si e) egale,
va fi declarat admis la clasa bilingva candidatul care a obţinut nota
mai mare la proba de verificare a cunostinţelor de limba moderna.
(8) Candidaţii pot susţine proba de verificare a cunostinţelor de limba
moderna pentru mai multe limbi moderne, în funcţie de programarea
acestor teste de catre inspectoratul scolar.
(9) Candidaţii, care au susţinut si promovat proba de verificare a
cunostinţelor de limba moderna si nu au fost repartizaţi la clase
bilingve, vor putea opta, în cadrul liceului la care au fost
repartizaţi, pentru clasele cu predare intensiva a unei limbi moderne,
fara a mai susţine alta proba de verificare a cunostinţelor de limba.
(10) Daca, dupa repartizarea la clasele cu predare în regim intensiv a
unei limbi moderne a candidaţilor care au susţinut proba de verificare a
cunostinţelor de limba moderna, menţionata la alin. (1), mai ramân
locuri libere, unitaţile de învaţamânt organizeaza o noua proba de
verificare a cunostinţelor de limba.
Cap.2 Coordonarea admiterii în învaţamântul liceal de stat
Art. 12. (1) Coordonarea, la nivel naţional, a acţiunilor privind organizarea admiterii în
învaţamântul liceal de stat este asigurata de Comisia Naţionala de Admitere.
(2) Comisia Naţionala de Admitere se compune din:
a) presedinte – secretarul de stat pentru învaţamânt preuniversitar din
Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
b) vicepresedinţi – directori generali/directori din Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
c) 1-3 secretari – inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
d) 4-5 membri - directori si inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(3) Componenţa nominala a Comisiei Naţionale de Admitere se stabileste,
anual, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetarii, tineretului si
sportului.
Art.13. Atribuţiile Comisiei Naţionale de Admitere sunt urmatoarele:
a) elaboreaza metodologia de organizare si desfasurare a admiterii în învaţamântul liceal de stat;
b) stabileste modelul fisei de înscriere si al anexei acesteia si îl
transmite comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti pâna
la data de 1 martie;
c) transmite inspectoratelor scolare judeţene numarul de locuri aprobate pentru clasa a IX-a;
d) instruieste presedinţii comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti;
e) organizeaza si doteaza un Centru Naţional de Admitere, în care se vor
desfasura activitaţile de creare a bazei de date la nivel naţional si
de repartizare computerizata;
f) controleaza si îndruma acţiunile legate de organizarea si
desfasurarea admiterii în judeţele ţarii, urmarind respectarea
prevederilor din prezenta metodologie;
g) controleaza modul în care comisiile de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti, comisiile din centrele zonale de înscriere,
comisiile de înscriere din unitaţile de învaţamânt gimnazial si cele de
admitere din unitaţile de învaţamânt liceal îsi desfasoara activitatea;
h) poate delega observatori ai Comisiei Naţionale de Admitere, care sa
controleze si sa îndrume activitatea comisiilor de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti si a comisiilor din centrele de înscriere/de
admitere. Observatorii pot solicita comisiilor de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti sau Comisiei Naţionale de Admitere, în cazul
constatarii unor nereguli în desfasurarea înscrierii la licee, schimbari
în componenţa comisiilor menţionate la alineatul anterior si, dupa caz,
sancţionarea celor vinovaţi;
i) analizeaza desfasurarea admiterii la nivel naţional, pe baza
rapoartelor elaborate de comisiile de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti si prezinta concluziile acestei analize conducerii
Ministerului Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
j) propune ministrului educaţiei, cercetarii, tineretului si sportului
modificari în metodologia de organizare si desfasurare a admiterii în
învaţamântul liceal de stat din anii urmatori.
Art. 14. Coordonarea, la nivel judeţean/al municipiului Bucuresti, a acţiunilor privind
organizarea admiterii în învaţamântul liceal de stat este asigurata de
comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti. La rândul sau,
comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti organizeaza
comisii în centrele zonale si în centrul special de înscriere, comisii
de înscriere în unitaţile de învaţamânt gimnazial si comisii de admitere
în unitaţile de învaţamânt liceal.
Art. 15. (1) Comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti este numita prin
decizie a inspectorului scolar general si este compusa din:
a) presedinte - inspector scolar general sau inspector scolar general adjunct;
b) secretari - 1 – 3 inspectori scolari;
c) membri - 1 - 5 inspectori scolari, cadre didactice, informaticieni, operatori PC, secretare.
(2) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti au urmatoarele atribuţii:
a) organizeaza, monitorizeaza si raspund de modul de desfasurare a admiterii în licee în judeţul respectiv/municipiul Bucuresti;
b) raspund de transmiterea în unitaţile de învaţamânt a prezentei
metodologii si a tuturor reglementarilor privitoare la admiterea în
clasa a IX-a, precum si de asigurarea cadrului pentru informarea
cadrelor didactice, a elevilor si a parinţilor în legatura cu acest
subiect;
c) elaboreaza, pâna la data de 31 ianuarie a anului scolar în care se
organizeaza admiterea, împreuna cu directorii scolilor generale si ai
liceelor, un plan de masuri pentru pregatirea si organizarea admiterii
absolvenţilor învaţamântului gimnazial în clasa a IX-a; acest plan
cuprinde, în mod obligatoriu, planificarea perioadei acţiunilor de
consiliere si de orientare a elevilor din clasa a VIII-a si a parinţilor
acestora, planificarea perioadei acţiunilor de informare a parinţilor
referitor la modalitatea de organizare a înscrierii, planificarea
perioadei acţiunilor de prezentare a ofertei educaţionale a liceelor si a
unitaţilor de învaţamânt profesional, planificarea perioadei acţiunilor
de dotare a centrelor zonale de înscriere cu logistica necesara
înscrierii;
d) stabilesc si anunţa unitaţilor de învaţamânt, specializarile si
numarul de locuri alocate pentru candidaţii romi si pentru învaţamântul
special. Primesc cererile de ocupare a locurilor alocate pentru
candidaţii romi, respectiv pentru învaţamântul special si asigura
repartizarea pe locurile anunţate, în perioada prevazuta de calendarul
admiterii;
e) asigura crearea unei baze de date la nivelul fiecarei unitaţi de
învaţamânt gimnazial si la nivel judeţean, care cuprinde datele
personale ale elevilor din clasa a VIII-a, asa cum sunt acestea trecute
în fisa de înscriere; coordoneaza completarea bazei de date, pe masura
ce se încheie evaluarea naţionala, respectiv semestrul al doilea al
clasei a VIII-a, cu mediile generale de la evaluarea naţionala, cu
mediile de absolvire si mediile de admitere, precum si cu notele
obţinute la evaluarea naţionala;
f) repartizeaza, pe unitaţi de învaţamânt, cifra de scolarizare primita
pentru clasa a IX-a; stabilesc coduri, formate din 3 cifre, si le aloca
pentru fiecare unitate de învaţamânt liceal de stat, pe filiere,
profiluri, specializari/domenii de pregatire, limba de predare (pentru
clasele cu predare în limbile minoritaţilor naţionale);
g) asigura tiparirea unei brosuri care sa cuprinda toate informaţiile
necesare candidaţilor pentru admiterea în învaţamântul liceal de stat,
brosura pe care o distribuie gratuit elevilor de clasa a VIII-a;
h) organizeaza un Centru de admitere judeţean/al municipiului Bucuresti,
dotat cu tehnica de calcul performanta, în care sa se alcatuiasca baza
de date pentru înscrierea în licee la nivelul judeţului, respectiv al
municipiului Bucuresti. Sediul acestui centru poate fi la inspectoratul
scolar, la o unitate de învaţamânt, la Casa Corpului Didactic, la o
universitate din capitala de judeţ - daca aceasta exista si este dotata
corespunzator - etc., cu condiţia ca sediul acestui centru sa fie
conectat la INTERNET;
i) stabilesc si transmit unitaţilor de învaţamânt gimnazial, dupa
analiza situaţiei la nivel local, numarul de centre zonale de înscriere
pe judeţ, precum si arondarea unitaţilor de învaţamânt gimnazial la
aceste centre zonale de înscriere. La stabilirea centrelor zonale de
înscriere se va avea în vedere dotarea tehnica si cu personal de
specialitate a fiecarui centru, astfel ca numarul absolvenţilor de clasa
a VIII-a arondaţi la un centru sa permita înscrierea acestora în timpul
prevazut de prezenta metodologie. În masura în care dotarea cu
calculatoare si existenţa personalului de specialitate este asigurata,
inspectoratul poate decide ca fiecare unitate de învaţamânt, care are
clase gimnaziale, sa fie centru zonal de înscriere;
j) organizeaza un centru special de înscriere pentru candidaţii
proveniţi din alte judeţe, în care afiseaza si listele cu liceele la
care acestia au fost repartizaţi;
k) asigura, în masura în care este posibil, dotarea corespunzatoare a
centrelor zonale de înscriere cu calculatoare legate în reţea si
conectate la internet, cu imprimante, copiatoare, precum si consumabile
în cantitate suficienta, cu alte mijloace necesare, inclusiv soft
adecvat, pentru a realiza centralizarea rapida a situaţiilor de la
înscrierea din toate unitaţile de învaţamânt;
l) numesc, prin decizie a inspectorului scolar general, în centrul
special de înscriere, o comisie formata din inspectori, directori,
profesori, operatori PC, secretari, care sa asigure buna desfasurare a
operaţiunilor legate de înscrierea candidaţilor proveniţi din alte
judeţe pentru admiterea în învaţamântul liceal de stat;
m) numesc, prin decizie a inspectorului scolar general, un presedinte
pentru comisia din centrul special de înscriere, care coordoneaza
activitatea în respectivul centru si ţine permanent legatura cu comisia
de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti;
n) numesc, prin decizie a inspectorului scolar general, în fiecare
centru zonal de înscriere, o comisie formata din directori, profesori,
operatori PC, secretari, care sa asigure buna desfasurare a
operaţiunilor legate de crearea bazei de date pentru admiterea în
învaţamântul liceal de stat;
o) numesc, prin decizie a inspectorului scolar general, un presedinte
pentru comisia din fiecare centru zonal de înscriere, care coordoneaza
activitatea în respectivul centru si ţine permanent legatura cu comisia
de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti;
p) pot decide numirea unor vicepresedinţi sau secretari în comisiile din
centrele zonale de înscriere sau din centrul special de înscriere, în
funcţie de necesitaţi;
q) instruiesc persoanele care fac parte din comisiile din centrele
zonale de înscriere, din centrul special de înscriere si din comisiile
de înscriere/admitere din unitaţile de învaţamânt si efectueaza, daca
este cazul, schimbarea acestora din comisie;
r) iau toate masurile pentru asigurarea securitaţii documentelor scrise
sau informatice legate de înscrierea în învaţamântul liceal de stat,
având în vedere inclusiv devirusarea dischetelor sau a CD-urilor pe care
se transmit informaţiile de la centrele de înscriere la centrul de
admitere judeţean/al municipiului Bucuresti;
s) transmit, catre fiecare unitate de învaţamânt gimnazial, modelul
electronic al fisei de înscriere sau, dupa caz, asigura un numar
suficient de fise, pentru a permite înscrierea tuturor candidaţilor,
respectând întocmai modelul comunicat de Comisia Naţionala de Admitere;
coordoneaza si îndruma operaţiile de completare a fiselor de înscriere,
de verificare a fiselor listate de calculator si de corectare a
eventualelor erori;
t) numesc un reprezentant al comisiei de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti, care sa ţina permanent legatura cu presa, pentru
a oferi informaţia corecta si actualizata despre înscrierea la
învaţamântul liceal de stat;
u) afiseaza, în fiecare unitate de învaţamânt gimnazial si în fiecare
centru de înscriere, situaţia centralizata pe judeţ/municipiul Bucuresti
a numarului de absolvenţi, corespunzator fiecarei transe de medii de
admitere (10-9,50; 9,49-9,00 etc.), precum si ierarhia judeţeana/a
municipiului Bucuresti.
v) coordoneaza susţinerea probelor de aptitudini, precum si a probelor de verificare a
cunostinţelor de limba materna sau moderna;
w) la sfârsitul fiecarei etape de înscriere, centralizeaza si difuzeaza,
în fiecare unitate gimnaziala si în fiecare centru zonal de înscriere,
informaţia în legatura cu locurile ramase disponibile la unitaţile de
învaţamânt liceal de stat din municipiul Bucuresti/judeţul respectiv;
x) valideaza listele cu candidaţii declaraţi admisi la licee;
y) coordoneaza si verifica afisarea, în scolile generale, respectiv în
unitaţile de învaţamânt liceal de stat, a listelor cu candidaţii
declaraţi admisi;
z) elaboreaza si transmit Ministerului Educaţiei, Cercetarii,
Tineretului si Sportului raportul cu privire la modul de desfasurare a
admiterii, în termen de 10 zile de la încheierea acesteia si propun
eventuale modificari ale metodologiei de admitere în învaţamântul liceal
de stat.
Art.16. (1) Comisia de înscriere din unitatea de învaţamânt gimnazial este alcatuita din:
a) presedinte - directorul sau directorul adjunct al unitaţii de învaţamânt;
b) secretar – secretarul sef sau secretarul unitaţii de învaţamânt;
c) membri – diriginţii claselor a VIII-a, alte cadre didactice, informaticieni, secretare etc.
(2) Comisiile de înscriere din unitaţile de învaţamânt gimnazial au urmatoarele atribuţii:
a) organizeaza, în tot cursul anului scolar si, în special, în a doua
jumatate a semestrului al doilea, acţiuni de informare a elevilor de
clasa a VIII-a si a parinţilor acestora, referitor la modalitatea de
înscriere în învaţamântul liceal de stat, la prevederile cuprinse în
metodologia de organizare si desfasurare a admiterii, la graficul
înscrierii în învaţamântul liceal de stat etc.
b) asigura crearea bazei de date privitoare la absolvenţii clasei a
VIII-a din scoala si transmiterea ei la comisia de admitere judeţeana/a
municipiului Bucuresti;
c) verifica documentele candidaţilor, calculeaza, în conformitate cu
prevederile prezentei metodologii, media generala la evaluarea
naţionala, media de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a si media de
admitere;
d) completeaza fisele de înscriere ale elevilor de clasa a VIII-a cu
codul unitaţii de învaţamânt gimnazial, cu datele personale ale
acestora, cu media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, cu
notele si media generala de la Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a
si cu media de admitere.
e) raspund de transcrierea corecta a datelor în fisele de înscriere si
verifica, împreuna cu elevii, cu parinţii si diriginţii, corectitudinea
datelor personale, a mediilor si a notelor, a opţiunilor din fisa scrisa
si concordanţa acesteia cu fisa din calculator; efectueaza corectarea
greselilor sesizate, înainte de transmiterea fiselor la centrul zonal de
înscriere. Completarea incorecta a datelor din fisa de înscriere de
catre membrii comisiei de înscriere atrage dupa sine sancţionarea celor
vinovaţi si a presedintelui comisiei, care raspund disciplinar,
administrativ, civil sau penal, dupa caz;
f) stabilesc si anunţa din timp, elevilor si parinţilor acestora,
graficul desfasurarii pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor
absolvenţilor clasei a VIII-a. Graficul sedinţelor de instruire va fi
semnat de directorul unitaţii de învaţamânt, aprobat de presedintele
comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti si afisat la
avizierul scolii;
g) participa, prin reprezentanţi stabiliţi de directorul unitaţii de
învaţamânt, la sedinţele de completare a opţiunilor elevilor;
h) asigura prezenţa permanenta, pe perioada înscrierii, a unor membri ai
comisiei, care sa ofere informaţii si consiliere persoanelor care se
prezinta pentru completarea fiselor de opţiuni sau pentru a solicita
informaţii referitoare la admitere;
i) informeaza elevii si parinţii asupra rezultatelor obţinute la
evaluarea naţionala, la nivelul judeţului, respectiv al municipiului
Bucuresti, precum si asupra numarului de elevi corespunzator fiecarei
transe de medii de admitere;
j) consiliaza parinţii si elevii, fara a le influenţa opţiunile, pentru a permite candidaţilor o
alegere în cunostinţa de cauza, prezentând toate informaţiile necesare
cu privire la unitaţile de învaţamânt (filiere, profiluri, specializari,
domenii de pregatire, contraindicaţii medicale pentru anumite
calificari profesionale etc.), la prevederile prezentei metodologii,
inclusiv cu privire la riscurile completarii unui numar insuficient de
opţiuni sau ale completarii unor opţiuni nerealiste;
k) transmit centrului zonal de înscriere, la care este arondata unitatea
scolara, fisele de opţiuni completate, prin presedintele comisiei de
înscriere sau printr-un delegat desemnat de acesta. În situaţia în care
resursele materiale si umane o permit, asigura introducerea în
calculator a datelor cuprinse în fisele de înscriere si transmit baza de
date, pe suport electronic, la centrul zonal de înscriere la care este
arondata unitatea scolara;
l) afiseaza listele de control cuprinzând candidaţii arondaţi centrului
de înscriere respectiv, în ordinea descrescatoare a mediilor de admitere
si având precizat locul ocupat în ierarhia generala a judeţului;
m) organizeaza întâlnirile cu parinţii si elevii, în timpul carora
acestia verifica lista de control, verifica si semneaza fisele listate
de calculator, daca acestea sunt corecte sau semnaleaza erorile de
introducere a datelor din fisa iniţiala, precum si erorile din listele
de control;
n) transmit centrului de înscriere fisele pe care au fost operate
corecturi si observaţiile privind eventuale erori în lista de control
afisata;
o) transmit parinţilor fisele corectate, pentru a fi semnate;
p) afiseaza, în termenul stabilit de prezenta metodologie, listele
primite de la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucuresti,
cuprinzând repartizarea absolvenţilor scolii respective si ai scolilor
arondate în unitaţile de învaţamânt liceal.
Art.17. (1) Comisia din centrul zonal de înscriere este alcatuita din:
a) presedinte – inspector scolar, director sau cadru didactic cu capacitate organizatorica recunoscuta;
b) membri - directori, profesori, operatori PC, secretari, având competenţe de nivel avansat în operarea pe calculator.
(2) Comisia de admitere judeţeana poate decide numirea unor
vicepresedinţi�������������� (directori, directori adjuncţi, profesori cu capacitate
organizatorica recunoscuta) si/sau secretari (profesori, operatori PC,
secretari cu competenţe de operare pe calculator) în comisiile din
centrele zonale de înscriere, în cazul în care numarul mare al
absolvenţilor arondaţi centrului respectiv o impune.
(3) Comisiile din centrele zonale de înscriere au urmatoarele atribuţii:
a) primesc fisele de înscriere de la scoli, pe baza de proces-verbal;
b) introduc datele de pe fise în baza de date computerizata;
c) listeaza fisele din calculator si le înmâneaza, semnate de
presedintele centrului zonal de înscriere, directorului scolii, cu
proces-verbal de predare-primire;
d) pastreaza fisele de înscriere originale, în deplina siguranţa, în
plicuri care se sigileaza si se semneaza, de directorul scolii sau de
catre delegatul acestuia, si de presedintele centrului de înscriere;
e) corecteaza eventualele greseli în baza de date computerizata,
semnalate de comisiile din unitaţile de învaţamânt gimnazial si
înmâneaza directorilor unitaţilor de învaţamânt arondate centrului
fisele corectate;
f) transmit comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti, baza
de date, pe suport electronic, la data prevazuta de calendarul
admiterii;
g) predau presedintelui comisiei de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti, cu proces-verbal de predare-primire, fisele de opţiuni
originale.
Art. 18. (1) Comisia din centrul special de înscriere este alcatuita din:
a) presedinte – inspector scolar, director sau cadru didactic cu capacitate organizatorica recunoscuta;
b) membri - directori, profesori, operatori PC, secretari, având competenţe de nivel avansat în operarea pe calculator.
(2) Comisia de admitere judeţeana/ a Municipiului Bucuresti poate decide
numirea unor vicepresedinţi ( directori, directori adjuncţi, profesori
cu capacitate organizatorica recunoscuta) si/sau secretari (profesori,
operatori PC, secretari cu competenţe de operare pe calculator) în
comisia din centrul special de înscriere, în cazul în care numarul mare
al candidaţilor proveniţi din alte judeţe o impune.
(3) Comisiile din centrele speciale de înscriere au urmatoarele atribuţii:
a) asigura înscrierea candidaţilor proveniţi din alte judeţe, conform
procedurilor prevazute la art. 16, alin. (2) lit. h, i, j, l, m, n , o,
p;
b) asigura introducerea în calculator a datelor cuprinse în fisele de înscriere;
c) transmit comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti, baza
de date, pe suport electronic, fisele de opţiuni completate, fisele de
opţiuni corectate, la datele prevazute de calendarul admiterii;
d) predau presedintelui comisiei de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti, cu proces-verbal de predare-primire, fisele de opţiuni
originale.
Art. 19. (1) Comisia de admitere din unitaţile de învaţamânt liceal este alcatuita din:
a) presedinte - directorul sau directorul adjunct al unitaţii de învaţamânt liceal;
b) secretar –secretarul unitaţii de învaţamânt;
c) membri –cadrele didactice care evalueaza probele de aptitudini sau
probele de verificare a cunostinţelor de limba moderna sau materna, dupa
caz.
(2) Comisiile de admitere din unitaţile de învaţamânt liceal au urmatoarele atribuţii:
a) organizeaza si raspund de modul de desfasurare a probelor de
aptitudini, a probelor de verificare a cunostinţelor de limba moderna
sau materna, acolo unde este cazul;
b) verifica documentele prezentate de candidaţi si calculul corect al mediei de admitere;
c) sesizeaza inspectoratului scolar judeţean/al municipiului Bucuresti
orice eroare constatata în completarea documentelor scolare pentru
înscriere si corecteaza, acolo unde este posibil, aceste erori;
corectarea mediei de admitere calculate gresit se face de catre
presedintele comisiei de admitere, care semneaza si aplica stampila
unitaţii;
d) asigura prezenţa permanenta, pe perioada înscrierii, a unor membri ai
comisiei de admitere, care sa ofere informaţii si consiliere
persoanelor care se prezinta pentru înscriere;
e) afiseaza, la sediul unitaţii scolare, listele finale cu elevii admisi, validate de inspectoratul scolar;
f) realizeaza înscrierea elevilor declaraţi admisi în urma repartizarii
computerizate, în perioada prevazuta de prezenta metodologie;
g) organizeaza, dupa încheierea admiterii computerizate, desfasurarea testarii pentru
completarea claselor cu predare intensiva a unei limbi straine, daca este cazul.
Cap.3 Susţinerea probelor de aptitudini
Art.20. (1) Pentru liceele/clasele la care se organizeaza probe de
aptitudini, înscrierea se desfasoara în perioada 27-31 mai 2011.
(2) Înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini sau a probelor
de verificare a cunostinţelor de limba materna sau de limba moderna se
face direct de catre candidaţi, cu o anexa a fisei de înscriere
eliberata de unitatea scolara la care acestia au absolvit cursurile
gimnaziale, al carei model este comunicat de Comisia Naţionala de
Admitere pâna la data de 1 martie.
Art.21. (1) Secretariatele scolilor generale completeaza, cu datele personale (numele,
iniţiala tatalui, prenumele, codul numeric personal, scoala si judeţul
de provenienţa), anexele fiselor de înscriere ale absolvenţilor clasei a
VIII-a, care doresc sa participe la probe de aptitudini sau la probe de
verificare a cunostinţelor de limba moderna sau materna. Anexele
fiselor se elibereaza solicitanţilor, pâna la data de 24 mai a anului în
care se organizeaza admiterea, pentru a le permite înscrierea la aceste
probe. În cazul în care candidatul solicita înscrierea la mai multe
probe de aptitudini sau de verificare a cunostinţelor de limba materna
sau moderna, pot fi eliberate mai multe anexe ale fisei de înscriere.
(2) Anexele fiselor acestor candidaţi sunt înmânate
candidaţilor/parinţilor, care semneaza de primire în registrul scolii.
În acest registru, se consemneaza clar natura documentului eliberat:
“anexa la fisa de înscriere pentru admitere în licee” si motivul
eliberarii acesteia: “participare la probe de aptitudini” sau
“participare la probe de verificare a cunostinţelor de limba
moderna/materna”.
Art.22. (1) Probele de aptitudini se desfasoara în perioada 1 – 3 iunie 2011.
(2) Probele de aptitudini se desfasoara în centrele stabilite de comisia
de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti. Aceasta poate decide
ca, în urma probelor de aptitudini, candidaţii declaraţi admisi la
aceste probe pot fi repartizaţi la orice unitate de învaţamânt liceal
din judeţ care organizeaza clase vocaţionale în specializarea pentru
care au fost susţinute probele.
(3) Rezultatele probelor menţionate la alin.(1) vor fi afisate în
dimineaţa zilei de 4 iunie 2011, la unitaţile scolare care au organizat
probele. În aceeasi zi, la unitatea respectiva se depun si se rezolva
eventualele contestaţii, acolo unde metodologia prevede acest lucru.
Rezultatele contestaţiilor se afiseaza pâna la data de 5 iunie 2011.
(4) Odata cu afisarea listelor cu rezultatele finale la probele de
aptitudini, la avizierul unitaţii de învaţamânt care a organizat
probele, se afiseaza, la loc vizibil, precizarea ca listele afisate nu
reprezinta listele candidaţilor admisi la clasele pentru care s-au
susţinut probe de aptitudini. Se va preciza faptul ca, la liceele
vocaţionale, nu pot fi admisi decât candidaţii care îndeplinesc
prevederile prezentei metodologii si se vor afisa precizarile de la art.
(8) al prezentei metodologii, privitoare la admiterea acestor
candidaţi.
(5) În data de 5 iunie 2011, dupa afisarea rezultatelor finale la
probele de aptitudini, tabelul cu numele, iniţiala tatalui si prenumele
candidatului, codul numeric personal al acestuia, scoala si judeţul de
provenienţa a candidaţilor declaraţi admisi la probele de aptitudini,
este transmis electronic si în scris comisiei de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti.
(6) Listele candidaţilor declaraţi admisi la probele de aptitudini se
actualizeaza dupa încheierea semestrului al doilea (prin eliminarea
candidaţilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiata sau
exmatriculaţi) si se transmit, în termen de trei zile de la încheierea
cursurilor, semnate si stampilate de director, precum si în format
electronic, comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti. De
corectitudinea datelor transmise comisiei de admitere, raspunde
directorul unitaţii de învaţamânt la care candidaţii au absolvit
cursurile gimnaziale. Comisia de admitere judeţeana/a municipiului
Bucuresti comunica liceelor care au organizat probe de aptitudini
listele actualizate.
(7) În ziua afisarii rezultatelor finale la Evaluarea Naţionala, comisia
de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti transmite fiecarui liceu
care a organizat probe de aptitudini lista cu rezultatele la Evaluarea
Naţionala, în vederea calcularii mediilor de admitere/mediilor finale de
admitere pentru candidaţii care au promovat probele de aptitudini si a
stabilirii candidaţilor admisi la clasele vocaţionale.
Art.23. Absolvenţii care au promovat probele de aptitudini la liceele/clasele din
învaţamântul vocaţional sunt admisi pe locurile pentru care au susţinut testele/probele astfel:
a) în ordinea descrescatoare a mediilor finale de admitere, calculate
conform Art. 8 din prezenta metodologie, pentru profilurile la care
aprecierea probelor de aptitudini se face prin note;
b) în ordinea descrescatoare a mediilor de admitere, pentru profilurile
la care aprecierea probelor se face pe baza de calificativ:
admis-respins.
Art.24. (1) Listele finale cuprinzând candidaţii declaraţi admisi la probele de aptitudini,
conform prezentei metodologii, sunt validate de catre inspectoratul
scolar judeţean si sunt afisate la sediul unitaţii liceale la care s-au
susţinut probele, pâna în data de 28 iunie 2011.
(2) În data de 28 iunie 2011, dupa afisarea rezultatelor finale la
probele de aptitudini, tabelul cu numele, iniţiala tatalui si prenumele
candidatului, codul numeric personal al acestuia, scoala si judeţul de
provenienţa a candidaţilor declaraţi admisi la probele de aptitudini,
este transmis electronic si în format tiparit comisiei de admitere
judeţene/a municipiului Bucuresti.
(3) Centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucuresti transmite la
Centrul Naţional de Admitere, într-un fisier separat, pâna la data de 30
iunie 2011, lista candidaţilor admisi la liceele vocaţionale, în urma
promovarii probelor de aptitudini.
Listele cuprinzând candidaţii admisi la liceele militare sunt trimise
electronic de catre centrele judeţene de admitere din judeţele în care
se afla unitaţile de învaţamânt respective, într-un fisier separat, la
Centrul Naţional de Admitere, pâna la data de 30 iunie 2011.
(4) Candidaţii declaraţi respinsi la probele de aptitudini, sau care nu
au fost admisi la liceele vocaţionale din lipsa de locuri, ridica, în
data de 30 iunie 2011, fisele de înscriere de la secretariatele liceelor
la care au susţinut probe de aptitudini, le depun la scolile generale
pe care le-au absolvit si, în perioada prevazuta de calendarul
admiterii, completeaza opţiuni la centrul de înscriere la care este
arondata scoala generala pe care au absolvit-o. Acesti candidaţi
participa la repartizarea computerizata.
Cap.4 Susţinerea probelor de verificare a cunostinţelor de limba moderna sau materna
Art.25. (1) Pentru liceele/clasele la care se organizeaza probe de
verificare a cunostinţelor de limba materna sau de limba moderna,
înscrierea se desfasoara în perioada 27-31 mai 2011.
(2) Probele de verificare a cunostinţelor de limba moderna sau materna se desfasoara în perioada 1-3 iunie 2011.
(3) Organizarea acestor probe se face conform Art.10, Art.11 si Anexei IV din prezenta metodologie.
(4) Probele de verificare a cunostinţelor de limba moderna/materna se
organizeaza la centrele stabilite de comisia de admitere judeţeana/a
municipiului Bucuresti. Candidaţii declaraţi admisi la aceste probe pot
fi repartizaţi la orice unitate de învaţamânt liceal din judeţ care
organizeaza clase bilingve pentru limba moderna respectiva, respectiv la
clase cu predare în respectiva limba a minoritaţilor.
(5) Rezultatele probelor menţionate la alin.(1) vor fi afisate în
dimineaţa zilei de 4 iunie 2011, la unitaţile scolare care au organizat
probele. În aceeasi zi, la unitatea respectiva se depun eventualele
contestaţii, acolo unde, potrivit Anexei IV, este prevazut acest lucru.
Rezultatele contestaţiilor se afiseaza în data de 5 iunie 2011.
(6) În data de 5 iunie 2011, dupa afisarea rezultatelor finale la probele de verificare a
cunostinţelor de limba moderna sau materna, tabelul cu numele, iniţiala
tatalui si prenumele candidatului, codul numeric personal al acestuia,
scoala si judeţul de provenienţa, media de admitere a candidaţilor
declaraţi admisi la proba de verificare a cunostinţelor de limba
moderna/materna, este transmis electronic si în scris comisiei de
admitere judeţene/a municipiului Bucuresti.
Art.26. (1) Candidaţii care au participat la probele de verificare a cunostinţelor de
limba materna sau de limba moderna, primesc, de la unitatea scolara la
care au susţinut probele, anexa fisei de înscriere completata sau nu,
dupa caz, cu rezultatele probei de verificare a cunostinţelor de limba
moderna, respectiv materna, în data de 9 iunie 2011.
(2) Candidaţii depun, la unitatea de învaţamânt pe care au absolvit-o,
anexele fiselor, pâna la data de 10 iunie 2011. Anexele completate,
semnate si stampilate, se vor atasa fisei de înscriere.
(3) Candidaţii care au participat la probele de verificare a
cunostinţelor de limba materna sau de limba moderna, indiferent daca au
promovat sau nu aceste probe, completeaza opţiuni la centrul de
înscriere la care este arondata scoala generala pe care au absolvit-o,
în perioada prevazuta de calendarul admiterii, si participa la
repartizarea computerizata.
Art.27 (1) Centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucuresti transmite la Centrul
Naţional de Admitere, într-un fisier separat, pâna la data de 13 iunie
2011, lista candidaţilor care au promovat probele de verificare a
cunostinţelor de limba moderna sau materna.
(2) Listele menţionate la alin. (1), precum si cele menţionate la Art.
24, alin. (3) cuprind: numele, iniţiala tatalui si prenumele
candidatului, codul numeric personal al acestuia, scoala si judeţul de
provenienţa, limba moderna/materna la care a susţinut testul şi nota
obţinuta.
(3) De corectitudinea datelor transmise Centrului Naţional de Admitere,
raspunde presedintele comisiei de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti.
Cap.5 Pregatirea admiterii
Art.28. (1) Pâna la data de 1 mai a anului în care se organizeaza admiterea,
inspectoratele scolare vor asigura tiparirea unei brosuri, care sa
cuprinda toate informaţiile necesare candidaţilor pentru admiterea în
licee, adica lista unitaţilor de învaţamânt liceal, adresele acestora,
planul de scolarizare acordat fiecareia pentru anul scolar pentru care
se organizeaza admiterea, pe forme de învaţamânt (zi, seral, frecvenţa
redusa), filiere, profiluri, specializari, domenii de pregatire,
codurile de înscriere acordate fiecarei unitaţi scolare/specializari
(conform precizarilor din prezenta metodologie), media ultimului admis
la fiecare domeniu de pregatire, specializare sau profil din respectiva
unitate scolara în anul precedent. Brosura editata de inspectoratul
scolar va conţine, pentru fiecare unitate de învaţamânt liceal
tehnologic, oferta de
formare profesionala, concretizata în calificari profesionale. Brosurile
vor conţine, de asemenea, extrase din prezenta metodologie: algoritmul
de repartizare, modalitaţi de departajare, modul de completare a fiselor
de înscriere, calendarul admiterii, adresa centrului special de
înscriere, precum si adresele de internet (la nivel naţional sau local)
de unde se pot lua cele mai importante informaţii despre admitere. În
brosura vor fi cuprinse si informaţiile referitoare la locurile speciale
acordate candidaţilor romi: condiţiile de înscriere, data limita de
înscriere, liceele la care sunt alocate locurile pentru romi etc.
Brosura va cuprinde într-un paragraf special informaţiile referitoare la
susţinerea probelor de aptitudini si a probelor de verificare a
cunostinţelor de limba
materna sau moderna, prezentând graficul înscrierii la aceste probe si
graficul lor de desfasurare. În fiecare dintre aceste brosuri se va afla
si o fisa-model de înscriere.
(2) Brosura menţionata la alin. (1), tiparita într-un numar de exemplare
mai mare decât numarul elevilor de clasa a VIII-a din judeţ/municipiul
Bucuresti, va fi difuzata acestora, cel mai târziu pâna la data de 5 mai
a anului în care se organizeaza admiterea. Fiecare unitate de
învaţamânt va primi un numar suplimentar de exemplare, pentru candidaţii
din seriile anterioare si pentru comisia de înscriere din unitatea de
învaţamânt gimnazial. Inspectoratul scolar va pastra un numar de
exemplare pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe si pentru cei din
seriile anterioare, care împlinesc 18 ani pâna la data de 11 septembrie
2011 inclusiv. Candidaţilor din alte judeţe li se va distribui brosura
la centrul special de înscriere.
(3) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti vor lua
toate masurile ca informaţiile cuprinse în brosura sa fie corecte si
complete. Nu se admite operarea de modificari în brosura, dupa
transmiterea acesteia la unitaţile de învaţamânt.
(4) Pâna la data de 15 mai a anului în care se organizeaza admiterea,
cinci exemplare din brosura fiecarui judeţ/municipiul Bucuresti vor fi
trimise la Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului,
Direcţiei Generale Educaţie si Învaţare pe Tot Parcursul Vieţii.
Versiunea electronica a brosurii va fi trimisa, pâna la aceeasi data, la
Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Direcţiei
Modernizarea Patrimoniului, Investiţii şi Informatizare.
Art.29. (1) Informaţiile cuprinse în brosura vor fi puse la dispoziţia
parinţilor si a elevilor si vor fi prezentate în sedinţe de instruire,
organizate în acest scop în perioada� 9 mai – 3 iunie 2011.
(2) În situaţia în care parinţii doresc înscrierea elevilor la unitaţi
scolare situate în alt judeţ, acestia îsi iau informaţiile referitoare
la reţeaua scolara direct de la centrele speciale de înscriere,
stabilite de inspectoratele scolare ale judeţelor respective pentru
candidaţii din alte judeţe.
Art.30. (1) Candidaţii pot participa la repartizarea computerizata într-un singur judeţ.
Înscrierea candidaţilor pentru admiterea în liceele din judeţul de provenienţa se face, în
perioada prevazuta de grafic, la scolile generale pe care acestia le-au
absolvit (inclusiv pentru absolvenţii din seriile anterioare).
Candidaţii care participa la admitere în alte judeţe se înscriu la
centrul special de înscriere din judeţul în care doresc sa fie admisi,
în perioada prevazuta de grafic.
(2) Înscrierea candidaţilor la admitere se face prin completarea fiselor
de înscriere, conform modelului stabilit de Comisia Naţionala de
Admitere si transmis comisiilor de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti, pâna la data de 1 martie a anului în care se organizeaza
admiterea.
(3) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti pot transmite în unitaţile de
învaţamânt gimnazial doar modelul electronic al fisei de înscriere. În
unitaţile de învaţamânt gimnazial, fisele de înscriere se completeaza
electronic cu datele personale ale elevilor, cu mediile acestora, sunt
listate si sunt date elevilor pentru completarea opţiunilor. Fisele de
înscriere respecta întocmai modelul transmis de Ministerul Educaţiei,
Cercetarii, Tineretului si Sportului si sunt tiparite faţa-verso.
(4) Pentru situaţiile în care nu exista posibilitatea completarii
electronice a fiselor de înscriere, comisiile de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti raspund de tiparirea si de transmiterea la
scolile respective a fiselor de înscriere într-un numar suficient,
pentru a asigura înscrierea tuturor candidaţilor.
Art.31. Secretariatele scolilor completeaza, pâna la data de 29 iunie
2011, pe fisele de înscriere: codul acordat unitaţii de învaţamânt
gimnazial, datele personale ale absolvenţilor de clasa a VIII-a, media
de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, media de admitere, notele si
media generala obţinuta la Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a.
Completarea fiselor de înscriere se face electronic, cu excepţia
cazurilor menţionate la Art. 30, alin. (4).
Art.32. (1) Fiecare unitate de învaţamânt gimnazial completeaza si listeaza din
calculator, pentru prima etapa de admitere, o singura fisa de înscriere
pentru fiecare absolvent, care este semnata si stampilata de directorul
scolii. Nerespectarea prevederii referitoare la unicitatea fisei de
înscriere se considera tentativa de frauda si atrage dupa sine
sancţionarea penala, civila, administrativa sau disciplinara a
vinovaţilor, dupa caz.
(2) Pentru candidaţii care au susţinut si promovat probe de verificare a
cunostinţelor de limba moderna sau materna, fisa de înscriere listata
pentru prima etapa de admitere are anexata, în original, fisa cu
rezultatele la probe, semnata si stampilata de directorul unitaţii de
învaţamânt la care acestea au fost susţinute.
(3) Pentru a doua etapa de admitere, se va completa o noua fisa de
înscriere, pentru candidaţii care au participat la prima etapa, dar nu
au fost repartizaţi.
Art.33. Dupa încheierea introducerii în calculator a datelor personale
ale candidaţilor si a mediilor/notelor prevazute în fisa de înscriere,
comisia de înscriere din fiecare unitate de învaţamânt gimnazial
afiseaza, pâna la data de 29 iunie 2011, lista cuprinzând candidaţii din
centrul respectiv, în ordinea descrescatoare a mediilor de admitere.
Lista cuprinde si notele/mediile menţionate la art. 31.
Art.34. Directorii unitaţilor de învaţamânt gimnazial semneaza si
raspund de transcrierea corecta a datelor în fisele de înscriere ale
elevilor din scoala respectiva.
Cap.6 Completarea fiselor de înscriere ale candidaţilor
Art.35. (1) Directorii unitaţilor de învaţamânt gimnazial stabilesc,
pâna la data de 5 mai a anului în care se desfasoara admiterea, graficul
desfasurarii pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor pentru
absolvenţii clasei a VIII-a.
(2) Acţiunile de completare a opţiunilor pentru absolvenţii clasei a
VIII-a se desfasoara în perioada 29 iunie – 5 iulie 2011. La fiecare
sedinţa, participa elevii, parinţii/tutorii legal instituiţi (un
parinte/tutore pentru fiecare elev), diriginţii, precum si un membru sau
un delegat al Consiliului de administraţie al unitaţii scolare.
Parinţii/tutorii legal instituiţi semneaza un procesverbal de instruire.
Art.36. (1) În cadrul acestor sedinţe, elevii si parinţii sunt informaţi asupra rezultatelor
obţinute la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucuresti, la
Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a precum si asupra ierarhiei
absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ/municipiul Bucuresti. Pentru
aceasta, inspectoratele scolare transmit, pâna în data de 29 iunie 2011,
în fiecare unitate de învaţamânt gimnazial, numarul de absolvenţi pe
transe de medii de admitere, precum si locul ocupat în ierarhia
judeţului/a municipiului Bucuresti de fiecare absolvent, în funcţie de
media de admitere. Unitaţile scolare gimnaziale pun la dispoziţia
elevilor si parinţilor aceste informaţii, prin afisare.
(2) Comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti va afisa
zilnic, în perioada de completare a opţiunilor, pe site-ul
inspectoratului, situaţia înscrierilor la centrul special de înscriere
pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe: numar de candidaţi
înscrisi, pe transe de medii. Unitaţile de învaţamânt gimnazial pun la
dispoziţia candidaţilor si parinţilor aceste informaţii.
Art.37. În cadrul sedinţelor menţionate la Art. 35, elevilor si parinţilor li se recomanda
completarea unui numar suficient de opţiuni în fisa de înscriere, pentru
a-si asigura repartizarea, ţinând seama de media lor de admitere si de
media ultimului admis la liceele respective în anul precedent. Se va
atrage atenţia parinţilor asupra faptului ca, în situaţia completarii
unui numar insuficient de opţiuni, elevul poate sa ramâna nerepartizat
sau poate sa fie repartizat într-un mod necorespunzator mediei sale de
admitere.
Art.38. (1) Dirigintele clasei, care participa la înscrierea opţiunilor
elevilor, atenţioneaza parinţii asupra faptului ca trebuie sa faca
opţiuni realiste, alegând licee la care media de admitere din anii
precedenţi este apropiata de media de admitere a candidatului.
(2) Personalul scolii nu influenţeaza în nici un fel parinţii si elevii în completarea
opţiunilor, dar îi consiliaza, pentru a permite candidaţilor o alegere
în cunostinţa de cauza, prezentându-le toate informaţiile necesare,
inclusiv riscurile completarii unui numar insuficient de opţiuni sau ale
completarii unor opţiuni nerealiste.
Art.39. (1) Candidaţii completeaza pe fisa de înscriere, în ordinea descrescatoare a
preferinţelor, codurile opţiunilor pentru profilurile, specializarile sau domeniile de pregatire dorite.
(2) Candidaţii sunt avertizaţi ca, pentru profilurile, specializarile
sau domeniile de pregatire la care predarea se face într-o limba a unei
minoritaţi naţionale, pot înscrie codul respectiv în fisa de opţiuni
numai daca au urmat cursurile gimnaziale în limba materna respectiva,
susţinând Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a la aceasta disciplina,
sau daca au susţinut si promovat proba de verificare a cunostinţelor de
limba materna menţionata la Art. 10 din prezenta metodologie. În caz
contrar, opţiunea respectiva va fi anulata în momentul repartizarii
computerizate.
(3) Candidaţii sunt avertizaţi ca, pentru specializarile la care
predarea unei limbi moderne se face în regim bilingv, pot înscrie codul
respectiv în fisa de opţiuni numai daca au susţinut si promovat proba de
verificare a cunostinţelor la limba moderna respectiva si au pe fisa
nota obţinuta la aceasta proba, conform prevederilor Art.11 din prezenta
metodologie. În caz contrar, opţiunea respectiva va fi anulata în
momentul repartizarii computerizate.
Art.40. Parinţilor li se aduce la cunostinţa numarul de locuri alocate
pentru fiecare unitate de învaţamânt, respectiv pentru fiecare profil,
specializare sau domeniu de pregatire, caruia i s-a acordat un cod. De
asemenea, parinţii sunt informaţi cu privire la precizarile din Art.6,
alin. (2) al prezentei metodologii.
Art.41. Exemplu de completare a opţiunilor:
1. Daca prima opţiune este pentru specializarea matematica-informatica,
liceu –cursuri de zi, din Liceul Minerva, care are în brosura codul 107,
atunci elevul va completa poziţia 1 din fisa astfel:
1. 1 0 7
2. Daca a doua opţiune este pentru Liceul Apollo, specializarea stiinţe
sociale – cursuri de zi, care are în brosura codul 279, atunci elevul va
completa poziţia 2 din fisa astfel:
2. 2 7 9
3. Celelalte opţiuni se completeaza în acelasi mod, în ordinea
descrescatoare a preferinţelor, prin precizarea codului alocat fiecarei
opţiuni.
4. Numele unitaţilor de învaţamânt si codurile folosite anterior, spre exemplificare, sunt
fictive.
Art.42. Cu ocazia completarii opţiunilor, parinţii si candidaţii verifica si corectitudinea
celorlalte date înscrise în fisa de secretariatele scolilor si semnate
de directorul scolii. Fiecare candidat îsi poate copia în fisa-model din
brosura, pentru uz propriu, lista de� opţiuni, în ordinea
descrescatoare a preferinţelor exprimate.
Art.43. (1) Completarea listei de opţiuni se face de catre candidat în prezenţa
parintelui/tutorelui legal instituit si a dirigintelui clasei. Acestia, împreuna cu candidatul, vor semna fisa de înscriere.
(2) Elevii si parinţii vor fi avertizaţi sa completeze cu
responsabilitate opţiunile si numarul lor, sa verifice corespondenţa
codurilor înscrise în fisa cu opţiunile exprimate, având în vedere ca o
opţiune gresita poate conduce la o repartizare nedorita.
Art.44. (1) Absolvenţii care doresc sa participe la admitere în alt judeţ, primesc, pâna
în data de 30 iunie 2011, de la unitatea scolara pe care au absolvit-o,
fisa de înscriere, completata cu datele personale si, dupa caz, cu
notele si media generala obţinute la evaluarea naţionala din clasa a
VIII-a, cu media de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, cu media de
admitere. Pe aceste fise nu vor fi completate opţiuni la scoala de
provenienţa, ci la centrul special de înscriere din judeţul în care se
doreste repartizarea.
(2) Fisele acestor candidaţi sunt înmânate candidaţilor/parinţilor, care
semneaza de primire în registrul scolii. În acest registru, se
consemneaza clar natura documentului eliberat: “fisa de înscriere pentru
admitere în licee” si motivul eliberarii fisei: “participare la
admitere în alt judeţ”.
(3) Candidaţii menţionaţi la alin. (1) se vor înscrie direct cu aceasta fisa în judeţul în care doresc sa fie repartizaţi.
Art.45. Candidaţii care au susţinut probe de aptitudini, dar nu au fost admisi la clasele
respective, precum si cei care au susţinut proba de verificare a
cunostinţelor de limba materna sau de limba moderna, indiferent daca au
promovat-o sau nu, ridica fisele de înscriere de la secretariatele
liceelor la care au susţinut probe de aptitudini/probe de verificare a
cunostinţelor de limba materna sau moderna si, în perioada prevazuta de
calendar, îsi completeaza fisele de opţiuni la centrul zonal de
înscriere la care este arondata scoala generala pe care au absolvit-o.
Acesti candidaţi participa la admiterea computerizata.
Art.46. (1) Transmiterea fiselor de înscriere de la scoli la centrele
zonale de înscriere si introducerea datelor de pe fise în baza de date
computerizata se va face, pe masura completarii fiselor de înscriere, în
perioada 30 iunie - 6 iulie 2011 în baza unei programari facute de
comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti. Acolo unde
exista dotarea necesara si personalul calificat, introducerea în baza de
date computerizata a datelor din fisa si a opţiunilor se va face direct
la scoala de provenienţa a absolventului. Informaţia în format
electronic va fi transmisa, de asemenea, centrelor zonale de înscriere.
(2) Directorul unitaţii gimnaziale va sigila toate fisele de înscriere
ale absolvenţilor scolii, completate cu opţiuni si le va duce personal,
sau printr-un delegat desemnat, la centrul zonal de înscriere la care
este arondata scoala. Predarea – primirea documentelor se va face pe
baza de proces-verbal.
(3) Pe masura ce primeste fisele de opţiuni de la diferite scoli,
comisia din centrul zonal de înscriere asigura introducerea în baza de
date computerizata a datelor de pe fise.
(4) Dupa introducerea integrala în calculator a datelor pentru elevii unei scoli, fisele din
calculator vor fi listate, semnate de presedintele centrului de
înscriere si înmânate directorului scolii, cu proces-verbal de
predare-primire. Fisele de înscriere originale sunt puse în plicuri care
se sigileaza si se semneaza de directorul scolii sau de catre delegatul
acestuia si de presedintele centrului zonal de înscriere.
Art.47 (1) În perioada 30 iunie – 7 iulie 2011, conform planificarii stabilite de comisia
din scoala, parinţii si elevii vor verifica, în prezenţa diriginţilor,
corectitudinea datelor din fisa listata de calculator pentru fiecare
elev.
(2) În cazul existenţei unei erori, parinţii o semnaleaza comisiei de
înscriere, prin intermediul profesorului diriginte. Comisia transmite
informaţia la centrul zonal de înscriere, care procedeaza la corectarea
greselii în baza de date computerizata si la listarea fisei corectate
din calculator. Fisa gresita se pastreaza în centrul zonal de înscriere,
în dosarul cu documente al comisiei de înscriere, iar fisa corectata se
înmâneaza directorului, care o transmite parinţilor si candidatului,
pentru a fi semnata.
(3) Corectarea fiselor elevilor înscrisi din alte judeţe se face în
centrul în care s-a facut înscrierea acestor candidaţi, în perioada
prevazuta în grafic.
(4) Fisele corecte sau corectate, listate din calculator, sunt semnate
de profesorul diriginte, de candidat si de parintele/tutorele acestuia,
pentru a certifica faptul ca acestea sunt corecte si acceptate si ramân
în posesia parintelui/tutorelui candidatului. În cazul în care fisa
iniţiala a fost corectata, un exemplar al fisei corectate, listate din
calculator si semnate de diriginte, candidat si parintele/tutorele
acestuia va ramâne atasat fisei iniţiale.
(5) De asemenea, în cadrul acestor sedinţe de verificare, fiecare
candidat va controla prezenţa numelui sau pe lista de control afisata la
sediul scolii generale, conform Art. 33, precum si corectitudinea
datelor personale, a mediilor si a notelor din lista.
(6) Comisia de înscriere din unitatea de învaţamânt gimnazial are
obligaţia de a verifica prezenţa, pe lista de control afisata, a tuturor
elevilor arondaţi centrului si de a semnala comisiei de admitere
judeţene/a municipiului Bucuresti neregulile sesizate.
Art.48. (1) Dupa încheierea verificarii fiselor listate din calculator si corectarea
eventualelor erori, comisia din centrul zonal de înscriere transmite pe
suport electronic baza de date comisiei de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti, pâna la 8 iulie 2011.
(2) Presedintele comisiei din centrul zonal de înscriere, însoţit de
vicepresedinte sau de un alt delegat, duce fisele de opţiuni originale
la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucuresti si le preda,
cu proces-verbal de predare-primire, presedintelui comisiei de admitere
judeţene/a municipiului Bucuresti. Predarea fiselor originale se face
pâna pe data de 8 iulie 2011.
(3) Presedintele comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti
raspunde, în mod direct, de pastrarea în siguranţa a fiselor originale.
Acestea se pastreaza în centrul judeţean de admitere timp de doi ani de
la încheierea admiterii.
Art.49. În data de 9 iulie 2011, în intervalul de timp stabilit de catre
Centrul Naţional de Admitere si comunicat fiecarui judeţ, baza de date
va fi transmisa de la centrul de admitere judeţean/al municipiului
Bucuresti la Centrul Naţional de Admitere. Presedintele fiecarei comisii
de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti va confirma telefonic si
în scris, pâna la data de 9 iulie 2011, ora 22, încheierea operaţiei de
transmitere a bazei de date catre Centrul Naţional de Admitere.
Cap.7 Repartizarea computerizata si afisarea rezultatelor
Art.50. (1) În data de 10 iulie 2011, Centrul Naţional de Admitere verifica bazele de
date transmise de comisiile de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti si transmite acestora eventualele nereguli semnalate -
candidaţi înscrisi în mai multe judeţe,� candidaţi aflaţi în baza de
date pentru admiterea computerizata si care au fost deja admisi la
liceele la care se susţin probe de aptitudini etc. - , pentru remedierea
acestora.
(2) Corectarea erorilor menţionate anterior se face pâna la data de11
iulie 2011 si se confirma la Centrul Naţional de Admitere, pâna la ora
22 a aceleiasi zile.
(3) Pâna la data de 12 iulie 2011, se efectueaza repartizarea
computerizata a absolvenţilor de clasa a VIII-a care au participat la
prima etapa de admitere, în ordinea descrescatoare a mediilor de
admitere si în funcţie de opţiunile candidaţilor, înscrise în fisa de
opţiuni. La repartizare se folosesc criteriile de departajare menţionate
la Art. 5 din prezentele metodologie. Nu se iau în considerare:
(i) opţiunile pentru licee, cursuri de zi, ale candidaţilor care nu satisfac condiţiile precizate la Art.3,
(ii) opţiunile pentru licee/clase cu predare în limbile minoritaţilor
naţionale, ale candidaţilor care nu au urmat cursurile gimnaziale în
limba materna respectiva sau care nu au promovat proba de verificare a
cunostinţelor de limba materna menţionata la Art.10
(iii) opţiunile pentru clase bilingve ale candidaţilor care nu au
promovat proba de verificare a cunostinţelor de limba moderna, prevazuta
în prezenta metodologie.
(4) Pâna la data de 13 iulie 2011, centrele de admitere judeţene/al
municipiului Bucuresti tiparesc si afiseaza în fiecare unitate de
învaţamânt gimnazial, precum si în centrul special de înscriere pentru
absolvenţii proveniţi din alte judeţe:
a) lista candidaţilor din unitatea respectiva, admisi în licee, în
ordinea descrescatoare a mediilor de admitere, cu unitatea scolara la
care au fost admisi;
b) situaţia locurilor ramase libere la fiecare unitate de învaţamânt
liceal din judeţ/municipiul Bucuresti, dupa încheierea primei etape de
admitere.
(5) La încheierea primei etape a repartizarii computerizate, centrul de
admitere judeţean/al municipiului Bucuresti transmite fiecarei unitaţi
de învaţamânt liceal de stat lista tuturor candidaţilor admisi în acea
unitate, pe filiere, profiluri, specializari, domenii ale pregatirii de
baza, lista care este afisata la sediul unitaţii respective, cel mai
târziu pâna la data de 15 iulie 2011.
Art.51. (1) La a doua etapa a repartizarii computerizate participa candidaţii din seria
curenta, indiferent de vârsta, si cei din seriile anterioare, care nu
împlinesc 18 ani pâna la data de 11 septembrie 2011 inclusiv si care se
afla în una din situaţiile urmatoare: au participat si au ramas
nerepartizaţi dupa prima etapa, sau nu au participat, din diferite
motive, la prima etapa de admitere.
(2) Candidaţii care nu au participat la prima etapa de repartizare,
completeaza fisa de opţiuni, în perioada 14 - 19 iulie 2011. În aceeasi
perioada, completeaza o noua fisa de opţiuni candidaţii care au
participat la prima etapa, dar au ramas nerepartizaţi. Completarea
opţiunilor de catre candidaţii care participa la a doua etapa de
admitere se face la scolile generale de provenienţa sau la centrul
special de înscriere pentru candidaţii din alte judeţe.
(3) În situaţia în care au ramas locuri neocupate la clasele pentru care
se susţin probe de aptitudini sau probe de verificare a cunostinţelor
de limba materna sau moderna, înscrierea candidaţilor pentru aceste
probe se face în 14 iulie 2011, iar susţinerea probelor se face în
perioada 15-16 iulie 2011. Afisarea rezultatelor finale se face în 18
iulie 2011. Candidaţii respinsi la probele de aptitudini si candidaţii
care au participat la probele de verificare a cunostinţelor de limba
materna sau moderna completeaza opţiunile în data de 19 iulie 2011 si
participa la repartizarea computerizata.
(4) Introducerea noilor baze de date în calculator, verificarea fiselor
cu opţiuni listate din calculator, precum si corectarea eventualelor
erori se fac în perioada 15-20 iulie 2011.
(5) În data de 21 iulie 2011, pâna la ora 14, noile baze de date se
transmit la centrul de admitere judeţean /al municipiului Bucuresti,
care le transmite la Centrul Naţional de Admitere, în aceeasi zi, pâna
la ora 22.
(6) Pâna la data de 22 iulie 2011 Centrul Naţional de Admitere
realizeaza repartizarea computerizata a candidaţilor din a doua etapa de
admitere.
(7) Pâna la data de 23 iulie 2011, centrele de admitere judeţene/al
municipiului Bucuresti tiparesc si afiseaza, în fiecare unitate de
învaţamânt gimnazial, precum si în centrul special de înscriere pentru
absolvenţii proveniţi din alte judeţe:
a) lista candidaţilor din unitatea respectiva, admisi în licee, în
ordinea descrescatoare a mediilor de admitere, cu unitatea scolara la
care au fost admisi;
b) situaţia locurilor ramase libere la fiecare unitate de învaţamânt liceal de stat din
judeţ/municipiul Bucuresti, dupa încheierea celei de a doua etape de admitere.
Art.52. La încheierea repartizarii computerizate a elevilor care au participat la a doua
etapa de admitere, centrul de admitere judeţean/al municipiului
Bucuresti transmite fiecarei unitaţi de învaţamânt liceal de stat lista
tuturor candidaţilor admisi în acea unitate, pe specializari, domenii
ale pregatirii de baza, lista care va fi afisata la sediul unitaţii
respective cel mai târziu pâna la data de 23 iulie 2011.
Art.53. (1) În perioada 15 - 25 iulie 2011, absolvenţii depun, la
unitaţile scolare la care au fost declaraţi admisi, dosarele de
înscriere, cuprinzând actele de studii în original.
(2) Înscrierea la licee a candidaţilor declaraţi admisi în urma
repartizarii computerizate se efectueaza, conform unui program afisat de
unitatea de învaţamânt, pe baza urmatoarelor acte:
a) cererea de înscriere;
b) cartea de identitate (daca este cazul) si certificatul de nastere, în copie legalizata;
c) adeverinţa cu notele si media generala obţinute la Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a;
d) foaia matricola pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale);
e) fisa medicala.
(3) Candidaţii care, în perioada menţionata la alin. (1), nu îsi depun
dosarele de înscriere, se considera retrasi, iar locurile
corespunzatoare sunt declarate neocupate si vor fi utilizate pentru
rezolvarea cazurilor speciale de catre comisia judeţeana/a municipiului
Bucuresti de admitere. Acesti candidaţi vor fi repartizaţi de comisia de
admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti, pe locurile ramase libere,
dupa rezolvarea cazurilor speciale.
(4) Unitaţile de învaţamânt liceal de stat transmit comisiei de admitere
judeţene/a municipiului Bucuresti, pâna la data de 25 iulie 2011,
situaţia locurilor ramase libere în urma neînscrierii unor candidaţi
repartizaţi în sesiunea de admitere.
Art.54. (1) În perioada 26 – 28 iulie 2011, comisia de admitere
judeţeana/a municipiului Bucuresti rezolva situaţiile speciale aparute
dupa repartizarea computerizata: situaţii medicale speciale, schimburi
de elevi, redistribuirea candidaţilor gemeni, distribuire sau
redistribuire pe locuri ramase libere, pentru apropiere de domiciliu,
corectarea unor erori de transcriere gresita în baza de date
computerizata a opţiunilor exprimate de elevi etc.
(2) Nu se va depasi numarul maxim de 30 de elevi la clasa si se va
respecta, în toate cazurile, criteriul referitor la media de admitere.
Deciziile se iau în plenul comisiei de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti, dupa inventarierea tuturor cazurilor existente la nivelul
judeţului/municipiului Bucuresti.
(3) Deciziile comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti se
iau cu majoritate de voturi, cu consemnare într-un proces-verbal, si
sunt facute publice prin afisare la sediul inspectoratului scolar.
(4) În perioada menţionata la alin. (1), dupa rezolvarea situaţiilor
speciale, comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti
repartizeaza pe locurile ramase libere absolvenţii învaţamântului
gimnazial care au fost repartizaţi, dar nu si-au depus dosarele de
înscriere în perioada prevazuta de prezenta metodologie si pe cei care,
din diferite motive, nu au participat la repartizarile computerizate.
Art.55. (1) Absolvenţii clasei a VIII-a care nu s-au înscris la unitaţile la care au fost
repartizaţi sau nu au participat la cele doua etape de admitere si care,
din diferite motive, nu se adreseaza comisiei de admitere judeţene/a
municipiului Bucuresti în perioada menţionata la art.
54, alin.(1) si solicita ulterior un loc în clasa a IX-a, precum si cei
care si-au încheiat situaţia scolara ulterior desfasurarii etapelor de
admitere menţionate anterior vor fi repartizaţi de comisia de admitere
judeţeana/a municipiului Bucuresti, pe locurile ramase libere.
Repartizarea se face în perioada 1-7 septembrie 2011, ţinând cont de
criteriile prevazute în prezenta metodologie, în baza hotarârilor
comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti.
(2) Rezultatele repartizarilor efectuate de comisia de admitere
judeţeana/ a municipiului Bucuresti, conform alineatelor (1) si (5), se
transmit Centrului Naţional de Admitere, pâna la data de 11 septembrie
2011.
(3) Daca, la încheierea etapelor de admitere menţionate în prezenta
metodologie, mai exista locuri vacante la clasele pentru care se susţin
probe de aptitudini sau probe de verificare a cunostinţelor de limba
moderna sau materna, comisiile de admitere judeţene/a municipiului
Bucuresti pot decide organizarea unei noi etape de susţinere a acestor
probe, în perioada 1-6 septembrie 2011. Graficul desfasurarii probelor
si locul de desfasurare a acestora vor fi facut publice pâna la data de 1
august, prin afisare la sediul unitaţilor de învaţamânt gimnazial.
Admiterea candidaţilor pe locurile disponibile se face în conformitate
cu prezenta metodologie.
Cap.8 Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi si a
candidaţilor pentru învaţamântul special
Art.56. (1) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucuresti stabilesc, cu avizul
Comisiei Naţionale de Admitere, si anunţa, prin afisare la sediul
inspectoratului scolar, pâna la data de 15 mai 2011, unitaţile de
învaţamânt, specializarile si numarul de locuri alocate pentru
candidaţii romi, pe baza masurilor afirmative, promovate în contextul
Strategiei guvernamentale privind îmbunataţirea situaţiei romilor.
Numarul de locuri anunţat nu mai poate fi modificat dupa data de 15 mai
2011. Informaţiile menţionate se transmit Comisiei Naţionale de
Admitere, la Direcţia Generala Învaţamânt în Limbile Minoritaţilor,
Relaţia cu Parlamentul si Partenerii Sociali.
(2) Locurile speciale pentru candidaţii romi se vor aloca peste numarul
de locuri acordat prin planul de scolarizare, în limita a 1-2 locuri
suplimentare la clasa.
(3) Cererile pentru înscrierea pe locurile speciale pentru romi se
primesc, la comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti, pâna
la data de 1 iulie 2011, ora 16. Orice cerere depusa dupa aceasta data
nu mai este luata în considerare.
(4) Candidaţii din etnia romilor care concureaza pentru ocuparea
locurilor alocate distinct pentru acestia trebuie sa prezinte la
înscriere, pe lânga actele precizate la Art. 53, alin. (2), lit. a) - b)
din prezenta metodologie, o recomandare scrisa din partea presedintelui
unei organizaţii civice, culturale sau politice a romilor, legal
constituita, prin care se atesta apartenenţa lor la etnia romilor si nu
faptul ca fac parte din respectiva organizaţie.
(5) În perioada 4-6 iulie 2011, comisia de admitere judeţeana/a
municipiului Bucuresti asigura repartizarea candidaţilor romi care au
depus cereri pâna la data menţionata la alin. (3), pe locurile speciale
pentru romi, în ordinea descrescatoare a mediilor de admitere si în baza
opţiunilor exprimate de candidaţi. Repartizarea se face în sedinţa
publica.
(6) În situaţia în care locurile speciale pentru romi nu au fost
ocupate, ele vor fi folosite pentru rezolvarea cazurilor speciale,
menţionate la Art. 54.
Art.57. (1) Înscrierea si repartizarea candidaţilor în clasa a IX-a din unitaţile de
învaţamânt special se organizeaza de catre comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti, în perioada 7-9 iulie 2011.
(2) Locurile alocate învaţamântul liceal special sunt anunţate în
brosura de admitere, într-o lista separata, care va purta menţiunea ca
aceste locuri nu participa la repartizarea computerizata. Vor fi
precizate în brosura locul si data în care se va face repartizarea
candidaţilor pentru învaţamântul special, precum si condiţiile specifice
de înscriere (documente care sa dovedeasca tipul si gradul de
deficienţa etc.).
(3) Repartizarea pe locurile din unitaţile de învaţamânt special se face
în funcţie de tipul si gradul de deficienţa, în ordinea descrescatoare a
mediilor de admitere sau de absolvire, dupa caz, si în funcţie de
opţiuni.
(4) Candidaţii cu cerinţe educative speciale, care au susţinut Evaluarea
Naţionala din clasa a VIII-a, pot participa, fara restricţii, la toate
etapele admiterii prevazute de prezenta metodologie, atât pentru
locurile din învaţamântul de masa, cât si pentru cele din învaţamântul
special.
(5) Candidaţii cu cerinţe educative speciale, care nu au susţinut
Evaluarea Naţionala din clasa a VIII-a şi care solicita repartizarea în
învaţamântul de masa, sunt repartizaţi, în ordinea descrescatoare a
mediilor de absolvire a gimnaziului, de catre comisia de admitere
judeţeana/a municipiului Bucuresti, în perioada 26 – 28 iulie 2011, dupa
repartizarea celorlalţi candidaţi. În repartizarea acestor candidaţi,
se va ţine cont de certificatele de expertiza si orientare scolara si
profesionala eliberate de comisia pentru protecţia drepturilor
copilului.
(6) În cazul candidaţilor cu cerinţe educative speciale, proveniţi din
promoţii anterioare, prevederile alin. (4) si (5) se aplica în mod
corespunzator, înlocuind sintagma „Evaluarea Naţionala” cu sintagma
adecvata „examenul de capacitate”/ „testele naţionale”/ „tezele cu
subiect unic”.
Cap.9 Admiterea candidaţilor pentru învaţamântul seral si pentru cel cu frecvenţa redusa
Art.58. (1) Înscrierea la învaţamântul seral sau cu frecvenţa redusa a candidaţilor din
seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani pâna la data de 11
septembrie 2011, inclusiv, se face la un centru special desemnat de
inspectoratul scolar.
(2) Centrul special de înscriere pentru candidaţii din seriile
anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani pâna la data de 11 septembrie
2011 inclusiv este anunţat prin afisare la sediul inspectoratului si în
toate unitaţile de învaţamânt gimnazial, pâna la data de 1 mai 2011. El
este de asemenea anunţat în brosura cuprinzând informaţiile referitoare
la admitere.
(3) Calendarul admiterii candidaţilor din seriile anterioare care
împlinesc vârsta de 18 ani pâna la data de 11 septembrie 2011 inclusiv
este anunţat de inspectoratul scolar pâna la data de 15 iulie 2011 si
este afisat la sediul inspectoratului scolar si la centrul menţionat la
alin. (1).
(4) Depunerea dosarelor de înscriere se face în perioada 26-27 iulie 2011, la centrul menţionat.
Dosarele conţin urmatoarele acte:
a) cererea de înscriere;
b) certificatul de nastere cartea de identitate si, dupa caz, certificatul de casatorie, în copie legalizata;
c) adeverinţa cu notele si media generala obţinute la Evaluarea
Naţionala/tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele
naţionale/examenul de capacitate;
d) foaia matricola pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale);
e) fisa medicala.
(5) Repartizarea candidaţilor menţionaţi la alin. (1) se face în
perioada 28-30 iulie 2011, pe locurile anunţate de inspectoratul scolar
în brosura de admitere.
(6) Repartizarea se face în sedinţa publica, în doua etape. În prima
etapa, sunt repartizaţi, în ordinea descrescatoare a mediilor de
admitere si a opţiunilor, candidaţii care au susţinut evaluarea
naţionala/tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naţionale/
examenul de capacitate. În a doua etapa, sunt repartizaţi, pe locurile
ramase libere, în ordinea descrescatoare a mediilor de absolvire a
claselor a V-a – a VIII-a, candidaţii care nu au participat la evaluarea
naţionala/tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele
naţionale/examenul de capacitate.
Cap.10 Dispoziţii finale
Art.59. Absolvenţii învaţamântului gimnazial particular autorizat sau acreditat pot
participa la admiterea în învaţamântul liceal de stat, conform prevederilor din prezenta
metodologie. Participarea lor la admitere nu este condiţionata de achitarea unei taxe.
Art.60. (1) Brosura menţionata la art. 28 va cuprinde, într-un capitol
separat, informaţiile corespunzatoare despre liceele particulare,
autorizate sau acreditate, care organizeaza admitere în clasa a IX-a.
(2) Nu se vor aloca coduri pentru unitaţile de învaţamânt particulare
menţionate la alin. (1), iar locurile respective nu vor participa la
repartizarea computerizata.
(3) Admiterea în unitaţile de învaţamânt particulare, autorizate sau
acreditate, se face în conformitate cu metodologia stabilita de fiecare
scoala, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art.61. Elevii care au ramas cu situaţia neîncheiata la sfârsitul semestrului al doilea, îsi
vor încheia situaţia în perioada 25-31 august 2011 si vor fi repartizaţi
în clasa a IX-a de comisia de admitere judeţeana/a municipiului
Bucuresti în perioada 1-7 septembrie 2011, conform prevederilor Art.55.
Art.62. În situaţia în care exista candidaţi carora nu li se poate
calcula media de admitere, în conformitate cu prevederile art. 4, alin.
(2) si (3), întrucât nu au participat la Evaluarea Naţionala sau la
examenele prevazute la art. 4 alin. (4), acestia vor fi repartizaţi de
inspectoratele Admiterea în învaţamântul liceal de stat - 2011 26
scolare, în perioada 1-7 septembrie 2011, dupa repartizarea celorlalţi
candidaţi. Repartizarea se face în ordinea descrescatoare a mediilor de
absolvire a gimnaziului.
Art.63. Prezentarea de înscrisuri false, la înscrierea în licee, se
pedepseste conform legii si atrage dupa sine eliminarea din admitere a
candidatului respectiv. În cazul în care descoperirea falsului se face
dupa încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut
prin frauda.
Art.64. Persoanele vinovate de eliberarea mai multor fise de înscriere
pentru acelasi elev, decât este prevazut în prezenta metodologie, de
transcrierea eronata a datelor personale ori a notelor sau de
nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi
sancţionate disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupa caz.
Art. 65. Comisia Naţionala de Admitere poate decide, în situaţii
justificate, sa afiseze în avans sau mai târziu, faţa de calendarul
admiterii aprobat prin prezentul ordin, listele cuprinzând repartizarea
computerizata a absolvenţilor de clasa a VIII-a.
Art. 66. (1) În perioada 26 – 28 iulie 2011, comisia de admitere
judeţeana/a municipiului Bucuresti va analiza si cazurile speciale ale
absolvenţilor învaţamântului gimnazial care au studiat în strainatate
si, din aceasta cauza, nu au participat la Evaluarea Naţionala de la
sfârsitul clasei a VIII-a.
(2) Pentru acesti absolvenţi, la media generala de absolvire a
gimnaziului se iau în calcul doar rezultatele obţinute în anii de studiu
parcursi în România.
(3) Criteriile de înscriere în clasa a IX-a a acestor absolvenţi sunt
stabilite de comisia de admitere judeţeana/a municipiului Bucuresti si
sunt facute publice pâna la data de 19 iulie 2011.