"In prezent, in Romania se desfasoara activitati care intra in sfera domeniului sporturilor electronice (Esports) iar in jurul acestei industrii s-a dezvoltat un adevarat ecosistem: de la infiintarea de cluburi sportive, organizarea de competitii si echipe de jucatori profesionisti pana la crearea de noi locuri de munca si aparitia unor calificari specifice industriei. Prin prezentul document se urmareste reglementarea si recunoasterea acestor activitati", este mentionat in expunerea de motive a proiectului legislativ.
"Alineatul (3) al articolului 1 se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
Articolul I si Anexa din Legea 69/2000 a educatiei fizice si sportului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modiflca si se completeaza, si vor avea urmatorul cuprins:
Articolul 1 - se modifica alineatul 3, si se introduce un nou aliniat, (4):
(3) Prin sport se intelege si sportul electronic, respectiv activitatea desfasurata in cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, intr-o forma organizata si competitiva, printr-o participare individuals sau in echipa si care sa conduca la obtinerea de rezultate in competitii de orice nivel.
(4) Termenii folositi in textul legii au semnificatia stabilita in anexa care face parte integranta din prezenta lege.
ANEXA se completeaza cu literele g), h), i), j), k) si 1), cu urmatorul cuprins:
g) sporturi electronice (Esports) - totalitatea activitatilor desfasurate in cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, intr-o forma organizata si competitiva, printr-o participare individuals sau in echipa si care sa conduca la obtinerea de
rezultate in competitii de orice nivel;
h) jucator de sporturi electronice (E-player) - orice persoana flzica, cu varsta de peste 14 ani, care isi foloseste abilitatile intelectuale in cadrul unui mediu virtual, intr-o forma organizata si competitiva si este legitimat in registrul jucatorilor de sporturi electronice din Romania;
i) organizatie de sporturi electronice (E-club) - orice persoana juridica care indeplineste conditiile de functionare si in cadrul caruia se practica unui sau mai multe sporturi electronice;
j) competitie de sporturi electronice (E-competition) reprezinta un eveniment organizat si competitiv, public sau privat, in cadrul unui mediu virtual si in cadrul caruia participa jucatorii de sporturi electronice;
k) arena de sporturi electronice (E-sport arena): ansamblu sau unitate imobiliara amenajata pentru desfasurarea competitiilor de sporturi electronice;
l) asociatie pentru organizarea sporturilor electronice (E-sport Association): reprezinta o organizatie non-profit infiintata potrivit OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii cu scopul de a organiza activitatea sporturilor electronice si a competitiilor sportive".
Momentan, dintre cei 104 membri recunoscuti ai Federatiei Internationale de Esports, din Europa fac parte Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Germania, Ungaria, Irlanda, Israel, Italia, Luxembourg, Macedonia, Malta, Monaco, Muntenegru, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Elvetia, Turcia, Ucraina.
Din informatiile furnizate de Asociatia pentru promovarea Sporturilor Electronice, in Romania exista peste 8.000 de jucatori amatori si profesionisti, aproximativ 50 de cluburi, 4 competitii nationale, 10 manageri, 50 administratori, 80 designeri, 15 social-media manageri, 15 antreprenori, 20 de analisti si o serie de influenceri care lucreaza in industria Esports.