de Laura Galescu la 23 Mar. 2020

COVID-19. Cercetatorii de la o universitate romaneasca au descoperit o metoda rapida de detectie a virusului23Mar.2020

Cercetatorii de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi au anuntat ca au descoperit o metoda de detectie rapida a diferitilor patogeni, aplicabila si pentru COVID-19.

Potrivit unei postari pe site-ul Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, un grup de cercetatori ai Laboratorului de Biofizica Moleculara si Celulara din cadrul Facultatii de Fizica (Institutul de Cercetari Interdisciplinare) a introdus, inca din anul 2019, o metoda de depistare timpurie a infectiilor produse de agentii patogeni, bacterieni sau virali, bazata pe detectia rapida a unor fragmente scurte de acizi nucleici.

Aceasta metoda ar putea sta la baza realizarii unor dispozitive portabile, mai ieftine si mai usor de utilizat decât cele curente, utile in detectia in unitati mobile a fragmentelor de acizi nucleici, care ar putea fi foarte utilizate in diferite situatii sociale, inclusiv in cea generata de COVID-19.

"In acest demers s-au combinat doua tehnologii moderne, si anume detectia si investigarea individuala a moleculelor cu ajutorul nanoporilor proteici, precum si hibridizarea mai eficienta oferita de o specie particulara de polinucleotide, denumite 'eptide nucleic acids -PNA'. Rezultatele obtinute, validate in comunitatea stiintifica, demonstreaza nu doar posibilitatea detectiei unor concentratii nano-molare de acizi nucleici scurti (10-15 secvente nucleotidice), in timp real (deziderat aproape imposibil pentru tehnologiile curente), dar si posibilitatea evidentierii imediate si tot in timp real a unor eventuale mutatii in respectivele secvente nucleotidice", declara Tudor Luchian.

Conform postarii, rezultatele stiintifice fundamentale obtinute de conf. univ. dr. Loredana Mereuta, cercetator stiintific 2 dr. Alina Asandei, cercetator stiintific 3 dr. Irina schiopu si prof.univ.dr. Tudor Luchian au fost validate de comunitatea stiintifica internationala prin publicarea in reviste de impact ale American Chemical Society.

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

covid19coronaviruscercetatori romaniteste coronavirus