Metodologia de completare a raportului de evaluare a elevilor la finalul clasei pregatitoare arata ca fiecare dasca va completa in luna mai raportul electronic pentru fiecare elev din clasa. Acesta va completa raportul in colaborare cu psihologul scolar, profesorul logoped sau medicul scolar, in functie de fiecare caz in parte.
Potrivit metodologiei publicate de Ministerul Educatiei, invatatorii vor completa la Comunicare in limba romana daca elevul poate sa recunoasca cuvinte uzuale scrise cu litere mari si mici de tipar sau daca stie sa scrie mesaje simple.
Pentru disciplina matematica si explorarea mediului, dascalii vor completa daca elevii pot numara de la 0-31, daca pot compara aceste numere, ordona si face adunari si scaderi cu pana la 5 elemente dintr-o multime data.
In cazul in care elevii unei clase pregatitoare studiaza si intr-o limba straina, dascalii vor preciza in raport daca elevii reactioneaza la salut si raspund la o intrebare simpla, daca stiu numele unor obiecte sau daca pot invata poezii sau cantece.
In cazul disciplinei religie, raportul va contine urmatoarele elemente:
- Recunoasterea unor elemente de baza ale credintei religioase
- Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin, pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi
- Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare
- Asumarea unor responsabilitati in cadrul grupurilor din care face parte, la propunerea adultului
- Identificarea unor elemente comune si de diferentiere intre oameni
- Explicarea semnificatiei unor evenimente religioase cunoscute
- Identificarea unor sarbatori si evenimente cu semnificatii religioase, cu incidenta asupra vietii familiei
La disciplina educatie fizica, raportul va include:
- Recunoasterea influentei soarelui si a temperaturii asupra sanatatii
- Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
- Respectarea regulilor de igiena personala
- Aplicarea deprinderilor motrice in conditii de joc
- Redarea prin limbaj corporal a unor actiuni/trairi personale
- Sesizarea regulilor necesare desfasurarii jocurilor
- Manifestarea atitudinii de cooperare, intrajutorare si fair-play in timpul jocurilor