Trendurile de la fiecare inceput de an scolar nu sunt neaparat stabilite de desenele corespunzatoare fiecarui sezon, ci mai degraba de strategiile de marketing ale marilor comercianti. Cred ca ati observat deja faptul ca de cateva zile supermarket-urile parca isi asalta clientii cu raioanele improvizate in centrul fiecarui culoar, pline de caiete, pixuri si ghiozdane. Poate-poate vi se lipeste unul de mana si il aruncati in cosul din cumparaturi, asa, din greseala.
Chiar daca multi dintre parinti s-au obisnuit cu aceste strategii de marketing, de obicei, cei care dicteaza, sunt prichindeii nostri! Cum vor putea ei sa isi faca temele la matematica pe niste caiete a caror imagine nu este reprezentata de Barbie, Elsa sau Cenusareasa? Cum vor invata sa deseneze bastonase pe caiete simple, fara pagini colorate, parfumate, sau alte idei nastrusnice care le trec lor prin cap? Noi ii intelegem. Normal ca altfel nu se poate. Si le luam ce isi doresc (le jucam schema comerciantilor).
Trendul in rechizite pentru anul scolar 2014-2015 il reprezinta personajele din desenul animat Frozen, in special cele cu printesa Elsa sau Olaf. Prichindeii mai accepta si caiete cu Frumoasa si Bestia, Cenusareasa, Aurora si Barbie.


Singura problema in satisfacerea mofturilor micilor scolari reprezinta preturile. Caci caietele cu personaje din desenul animat Frozen, cel mai in voga in acest moment, normal ca au pret aproximativ dublu fata de cele normale!
Si pe langa caiete mai adaugam si penarul, ghiozdanul, stiloul, creioanele colorate si multe alte rechizite care transforma mersul la cumparaturi intr-un adevarat maraton pentru cei mai multi parinti.
In timp ce pretul unui caiet (nu vorbim despre cele simple, sa fie clar!) porneste de la 2-3 lei in functie de preferinte, pretul unui ghiozdan porneste de la 20 de lei si poate ajunge pana la 150 de lei, in functie de marime, material sau culoare.
Acestea fiind spuse, este clar ca fiecare parinte hotarat sa ii faca pe plac pana la capat copilului atunci cand isi alege rechizitele, trebuie sa scoata din buzunar in jur de 300-400 de lei. Alte cheltuieli se mai adauga pe parcurs, in functie de recomandarile cadrelor didactice.
Anul trecut, la moda erau caietele cu vedete. Unul dintre supermarket-urile de top din Capitala a dat lovitura, cand a semnat un contract in exclusivitate cu casa de discuri Roton, care prevedea fotografii pentru copertile caietelor cu artisti, precum Antonia, Inna, Corina sau Connect-R.
Copiii le-au aratat cu aceasta ocazie parintilor ca isi pot face temele si singuri, cu placere, fara sa fie impinsi de la spate, atunci cand primesc un mic imbold, iar acestia au promis ca vor profita si in viitor de asemenea proiecte care sa ii incurajeze pe micutii lor sa invete cu drag.