MEN a lansat in dezbatere publica proiectul de Metodologie privind acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale.
"Metodologia este structurata pe trei mari domenii - capacitate institutionala, eficacitate educationala si management al calitatii - din care deriva criteriile si indicatorii de performanta", se arata intr-un comunicat transmis duminica presei.
Proiectul cuprinde opt articole si o anexa unde sunt stipulate criteriile si indicatori de performanta utilizati in acreditarea si evaluarea periodica a unei scoli doctorale.
Dintre criterii pentru eficacitate educationala amintim: structurile institutionale, administrative si manageriale, baza materiala si optimizarea utilizarii infrastructurii de cercetare, resursele umane si capacitatea institutiei de atragere a resurselor umane externe institutiei si din afara tarii, in conditiile legii.
Criterii pentru managementul calitatii sunt: strategii si proceduri pentru asigurarea calitatii, proceduri privind initierea, monitorizarea si revizuirea periodica a programelor si activitatilor desfasurate, proceduri obiective si transparente de evaluare a rezultatelor invatarii ( pregatirii doctorale) si proceduri de evaluare periodica a calitatii corpului profesoral.
Consultarea publica se va derula timp de 10 zile (16 - 26 octombrie), obiectivul sau fiind adoptarea celei mai bune variante pe baza propunerilor, observatiilor si sugestiilor primite in aceasta perioada, conform unui comunicat de presa emisa de MEN.
Observatiile pot fi trimise la adresa de email anca.prisacariu@edu.gov.ro.
MENCS precizeaza ca Metodologia va sta la baza procesului de acreditare si evaluare periodica a scolilor doctorale din Romania, pe care Ministerul Educatiei il va initia in aceasta toamna.