"90% dintre scolile din mediul rural au un laborator IT, insa doar jumatate dintre laboratoare sunt conectate la Internet. Desi in toate scolile din mediul rural exista computere, in doar 75% din scoli echipamentele sunt functionale", potrivit studiului comandat de Fundatia Orange.
Acelasi studiu mai arata ca 63% din profesori au o atitudine deschisa in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii la clasa, desi experienta lor didactica cu materiale educative digitale este foarte redusa, in principal din cauza lipsei acestora (softuri educationale sau manuale digitale).
Asadar, desi exista o infrastructura functionala si o deschidere a profesorilor si elevilor in ceea ce priveste educatia digitala, in prezent nu exista materiale educative digitale disponibile care sa poata fi utilizate in procesul de predare, releva studiul.
"Am pornit de la acest studiu si am ajuns la un proiect. Cu dezbateri nenumarate si, pana la urma, izvorat din nevoie, am ajuns la ceea ce se cheama educatie digitala in zonele rurale. Este important sa intelegem ca digitalizarea in educatie nu este un moft si Ministerul Educatiei a inteles asta. In Fundatia Orange, la nivel international, educatia digitala este o prioritate", a declarat Dana Deac, presedintele fundatiei.
Aceasta mai spune ca modelul poate fi extins, daca rezultatele vor fi cele asteptate, iar Fundatia Orange poate da o mana de ajutor in acest sens.
"Competenta digitala este una dintre cele opt competente cheie pe care trebuie sa le aiba orice persoana care traieste intr-o societate moderna, intr-o societate a cunoasterii si care ii permite sa utilizeze tehnologia atat pentru cunoastere, cat si pentru comunicare si rezolvare de probleme", a spus si Tania Irimia, director in cadrul Directiei Generale de Invatamant Preuniversitar. Schimbarile tehnologice foarte rapide din acest domeniu determina o necesitate a unei investitii permanente, a spus ea.