Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Romania pierde 100.000 de tineri anual. Ce arata rezultatele de la simularea Evaluarii Nationale

de Ion Andreea la 07 Mar. 2016 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Romania pierde 100.000 de tineri anual. Ce arata rezultatele de la simularea Evaluarii Nationale Federatia "Coalitia pentru Educatie" considera cresterea calitatii resurselor umane din sistemul de educatie principala directie strategica necesara pentru imbunatatirea educatiei, pentru ca toate celelalte schimbari necesare vor fi implementate, in principal, prin cadrele didactice existente deja in sistem.

Publicarea rezultatelor de la simularea examenului de Evaluare Nationala 2016 arata ca, daca nu ar fi o simulare, doar 39,2% din generatie ar trece de media 5. In contextul in care adoptarea noului plan cadru pentru gimnaziu intarzie peste termenul anuntat initial, Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice are oportunitatea de a adresa aceste probleme nu doar prin prisma analizei de rezultate si indicatorilor de proces, ci in profunzimea lor, plecand de la cauze si probleme sistemice, arata Federatia "Coalitia pentru Educatie".

Datele statistice arata ca sunt peste 100.000 de copii care risca medii sub 5 la acest examen, daca tinem cont si de cei care nu s-au prezentat la toate probele. In actualul sistem, in cazul in care ajung la liceu, mare parte dintre ei se vor regasi printre cei nu vor participa/nu vor trece examenul de Bacalaureat. Deja avem pierduti, in ultimii cinci ani, din zona ocuparii oficiale, intre 500.000 si 700.000 de tineri.

"Este foarte greu de crezut si de acceptat cum noi, o tara intreaga, ne permitem sa pierdem in jur de 100.000 de tineri in fiecare an. Pe mare parte dintre ei ii pierdem cu buna stiinta, dupa ce ii tinem in licee in care se plictisesc si in care nu invata aproape nimic practic", spune Daniela Visoianu, presedinta Federatia Coalitia pentru Educatie.

"Copiii acestia nu au nevoie doar de meditatii si hei-rupisme din partea profesorilor pentru a trece de pragul mediei 5, peste trei luni. Au nevoie de profesori care sa creada in ei, acum si inca patru ani, astfel incat sa poata fi recuperate decalajele existente macar in parte. Pentru ca in opinia Federatiei, resursele umane pot determina, intr-o masura mult mai mare decat cheltuielile materiale, cresterea calitatii educatiei", mai spune reprezentanta Coalitiei pentru Educatie.

Un curriculum flexibil, relevant pentru viata reala si interesele elevului, centrat pe competente si valori incurajeaza invatarea. Emotia starnita de dezbaterea pe planurile cadru isi are originea in frica profund umana de schimbare, dar si in lipsa de viziune globala. Profesorii pot alege sa sustina schimbarea insa au mare nevoie, ca noi toti, sa vada destinatia. Trei documente sunt necesare:

-    profilul absolventului (recomandam sa se tina cont de propunerea Institutului de Stiinte ale Educatiei, dezbatuta in vara anului 2015)
-    noul curriculum - planul cadru general, din care se vor dezvolta planuri cadru pentru filiere/profiluri diferite, programe scolare si manuale;
-    sistemul de evaluare (noi adaugam si monitorizare) prin care sa se asigure concordanta dintre primele doua, adica prin instrumentele de curriculum atingem profilul proiectat;
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii


In opinia Coalitiei pentru Educatie, evaluarea (oricum s-ar numi ea) trebuie proiectata si organizata de la inceput. Cand propunem o modificare, de exemplu o noua programa scolara, doua sunt seturile de intrebari esentiale:

- ce competente (cunostinte si abilitati si comportamente) sunt dezvoltate in clasa prin aceasta programa scolara? Stiu profesorii sa faciliteze dobandirea acestor competente?
- cum ne asiguram ca ceea ce trebuie sa se intample se va intampla (monitorizare si evaluare), adica absolventul sa dobandeasca competentele de care are nevoie pentru a fi un adult implinit?

"Evaluarea trebuie sa ajute elevul sa isi inteleaga progresul, dat fiind ca una dintre competentele-cheie este autonomia in invatare, si trebuie sa fie valorificata permanent pentru imbunatatirea performantei sistemului (profesor, scoala, politici publice)", afirma Daniela Visoianu, presedinta Federatia Coalitia pentru Educatie.

"Aceste generatii de copii merita mai multa atentie si mai multa onestitate si transparenta, pentru ca rezultatele lor sunt rezultatele noastre, ca sistem, iar ei sunt viitorul nostru, ca tara. Rupturile supralicitate intre parinti si profesori, de exemplu, creaza spatii de slabiciune ale plasei de siguranta pe care un stat responsabil trebuie sa o asigure (micilor) sai cetateni. Prin toate gaurile provocate de cautarile de vinovati cad, an de an, mii ?i mii de copii. Pentru majoritatea acestor copii, mai ales in cazul celor care provin din medii defavorizate, singura sansa este o educatie de calitate la care sa aiba acces in mod echitabil", a concluzionat Daniela Visoianu.

Coalitia pentru Educatie este o federatie constituita in primavara anului 2015, de mai multe organizatii neguvernamentale din domeniu, care i?i propune sa coaguleze energii si resurse pentru a implini o viziune curajoasa despre invatare in Romania. Scopul Coalitiei este sa contribuie la crearea scolii in care fiecare vrea si poate sa isi implineasca potentialul. Procesul de formare si dezvoltare a Coalitiei este sustinut in intervalul aprilie 2015 – aprilie 2016, in cadrul unui proiect finantat prin granturile SEE 2009 - 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania.
Autor: Ion Andreea
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.17 din 3 voturi

x


Intrebare antispam: 5 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!