Workshop-ul a fost moderat de Secretarul de stat Monica Cristina Anisie si directorul Institutului de Stiintie ale Educatiei, Ciprian Fartusnic. Au participat reprezentanti din sistemul de invatamant preuniversitar si superior, precum si reprezentanti ai altor institutii si organizatii neguvernamentale cu relevanta in domeniu.
Intalnirea a avut loc in contextul procesului de elaborare a noului curriculum national pentru elevii cu dizabilitati cuprinsi in invatamantul special si de masa.
"Workshop-ul reprezinta un prim demers dintr-o serie de activitati prin care Ministerul Educatiei isi asuma construirea si asigurarea unui parcurs educational corect si eficient, care sa asigure egalitatea de acces, egalitatea in drepturi, precum si egalitatea de sanse. Am considerat ca este necesara acesta intalnire pentru a stabili principiile de lucru si termenele pentru elaborarea planurilor cadru si a programelor, repectiv adaptarea acestora pentru elevii cu dizabilitati/cerinte educationale speciale", a declarat Monica Cristina Anisie in cadrul intalnirii.
Participantii au convenit sa sprijine prin expertiza proprie procesul de analiza a proiectelor de planuri-cadru pentru invatamantul special, cat si sa contribuie, in cadrul unui parteneriat extins, la elaborarea unui document de politici care sa fundamenteze intregul proces de schimbare curriculara in invatamantul special.
Educatia incluziva reprezinta una dintre prioritatile sistemului de educatie din Romania care solicita un efort comun la nivelul tuturor componentelor decizionale, axate pe valori precum echitatea, participarea si respectul pentru diversitate si diferenta.
In Romania, educatia copiilor cu dizabilitati si/sau CES este implementata de o serie de institutii educationale cu diferite atributii in acest domeniu, fiind subiectul mai multor programe si proiecte care contribuie la dezvoltarea si adaptarea sistemului de invatamant la nevoile specifice ale acestora.