Olimpiada Engleza 2025: Regulamentul specific si Calendarul etapelor

De Portal Invatamant
la 23 Ian. 2025
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Olimpiada Engleza 2025: Regulamentul specific si Calendarul etapelor23Ian.2025

Olimpiada la Limba Engleza 2025 evalueaza competentele de comunicare, de receptare si de producere a mesajelor scrise si orale in limba engleza ale elevilor de gimnaziu si liceu, conform programelor scolare in vigoare. In acest articol publicam calendarul competitional si regulamentul specific de organizare si desfasurare a Olimpiadei de Limba engleza 2025.

Calendar Olimpiada Engleza 2025

 
Etapa pe scoala - ianuarie 2025
Etapa locala - februarie 2025
Etapa judeteana - 1 martie 2025 - proba scrisa / 8 martie 2025 - proba orala
Etapa nationala - 24-28 aprilie 2025 Tulcea, jud. Tulcea
 

Regulament Olimpiada Engleza 2025

 

CAPITOLUL I

PREVEDERI GENERALE

 
Art. 1 Prezentul regulament, elaborat in baza prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare in invatamantul preuniversitar aprobate prin OMECTS nr. 3035/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, defineste cadrul specific de organizare si desfasurare a olimpiadei scolare nationale la disciplina limba engleza, organizate in invatamantul preuniversitar, nivel gimnazial si liceal.
 
Art. 2 (1) Olimpiada nationala de limba engleza urmareste stimularea elevilor cu performante scolare inalte, care au interes si aptitudini deosebite in domeniul competentelor lingvistice si interculturale in limba engleza.

 
(2) Olimpiada nationala de limba engleza urmareste sa evalueze competentele de comunicare, de receptare si de producere a mesajelor scrise si orale, precum si competentele de comunicare interculturala.
 
(3) Olimpiada nationala de limba engleza se adreseaza atat elevilor din invatamantul public, cat si celor din invatamantul particular si confesional.
 
Art. 3.(1) Standardele de performanta ale olimpiadei reflecta standardele inscrise in Cadrul European Comun de Referinta pentru Limbi, numit in continuare CECRL.
 
(2) Corespondenta dintre anii de studiu si nivelurile CECRL pentru olimpiada nationala de limba engleza, nivel gimnazial, indiferent de regimul de predare, este urmatoarea:
 clasa a VII –a – nivelul A2
 clasa a VIII –a – nivelul A2+
 
(3) Olimpiada nationala de limba engleza se desfasoara la nivel liceal pe doua sectiuni, A si B, la toate etapele, incepand cu etapa pe scoala si finalizand cu etapa nationala. Cele doua sectiuni, mentionate la alin. (4) se organizeaza conform nivelurilor de referinta CECRL si au drept cadru conceptual programele scolare aferente studiului limbii engleze in vigoare.
 
(4) Corespondenta dintre anii de studiu si nivelurile CECRL pentru Olimpiada nationala de limba engleza, nivel liceal, este urmatoarea:
SECTIUNEA A - regim de predare standard
 clasa a IX-a – nivelul B1
 clasa a X-a – nivelul B1+
 clasa a XI-a – nivelul B2
 clasa a XII-a – nivelul B2+
 
SECTIUNEA B - regim de predare intensiv si bilingv
 clasa a IX-a – nivelul B1+
 clasa a X-a – nivelul B2
 clasa a XI-a – nivelul B2+
 clasa a XII-a – nivelul C1
 
(5 ) La Olimpiada nationala de limba engleza pot participa doar elevii inscrisi in anul scolar curent in clasele a VII-a, a VIII-a, a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a.
 
(6) Parintele/reprezentantul legal al elevului poate solicita comisiei responsabile cu organizarea primei etape a Olimpiadei nationale de limba engleza participarea elevului la o clasa imediat superioara clasei in care este inscris acesta in anul scolar curent, cu respectarea regimului de studiu al limbii engleze. Parintele/reprezentantul legal al elevului depune o cerere scrisa si semnata, prin care isi asuma parcurgerea programei scolare aferente studiului limbii engleze in vigoare pentru clasa la care solicita participarea. Cererea este inregistrata la secretariatului unitatii de invatamant de provenienta a elevului si transmisa, ulterior, in copie, Comisiei judetene/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor.
 
(7) Elevii participanti vor respecta prevederile programelor scolare aferente studiului limbii engleze in vigoare si regimului de studiu al limbii engleze pentru elevii din ciclul liceal.
 
(8) Elevii, care sunt cuprinsi intr-o forma de scolarizare in spital sau la domiciliu, vor putea sustine proba/probele in spital, respectiv la domiciliu, la cerere, cu aprobarea comisiei responsabile de organizarea etapei respective, in cadrul Olimpiadei nationale de limba engleza, cu exceptia etapei nationale, conform legislatiei in vigoare.
 
Art. 4. (1) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii Olimpiadei nationale de limba engleza la etapa pe scoala revine unitatilor de invatamant preuniversitar, prin comisiile instituite la acest nivel.
 
(2) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii Olimpiadei nationale de limba engleza la etapa locala revine inspectoratului scolar, prin comisiile constituite pentru aceasta etapa.
 
(3) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii Olimpiadei nationale de limba engleza la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti revine Comisiei judetene/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor, ale carei atributii si structura sunt prevazute in Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare in invatamantul preuniversitar, aprobata prin OMECTS nr. 3035/10.01.2012, cu modificarile si completarile ulterioare, numita in continuare „Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare”.
 
(4) Comisia centrala a Olimpiadei nationale de limba engleza se constituie conform prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si este aprobata de secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar.
 
(5)Structura si atributiile Comisiei centrale a Olimpiadei nationale de limba engleza sunt cele prevazute in Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.
 

CAPITOLUL II

Etapele si CALIFICAREA LA ETAPELE OLIMPIADEI DE LIMBA ENGLEZA

 
Art. 5. (1) Etapele Olimpiadei nationale de limba engleza, la nivel gimnazial si la nivel liceal - sectiunile A si B, sunt urmatoarele:
 etapa pe scoala;
 etapa locala;
 etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti;
 etapa nationala.
 
(2) Datele/perioadele sustinerii probelor la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului
Bucuresti/nationala sunt stabilite prin Calendarul competitiilor nationale pe discipline scolare aprobat pentru fiecare an scolar.
 
Art. 6. (1) a) La nivel gimnazial, selectia participantilor la olimpiada, indiferent de etapa, se va face pe clase, cu respectarea prevederilor din Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si ale prezentului regulament. La oricare etapa a olimpiadei de limba engleza, un elev participant poate cumula maximum 100 puncte. La primele doua etape – pe scoala si locala, calificarea la etapa superioara se face prin acumularea a minimum 85 de puncte (la etapa pe scoala) si respectiv 90 de puncte (la etapa locala) la proba scrisa a fiecarei etape.
b) La etapa nationala se califica elevii care au obtinut cel putin 95 de puncte la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, in limita locurilor alocate judetului respectiv pentru fiecare clasa.
 
(2) a) La nivel liceal, selectia participantilor la olimpiada, indiferent de etapa sau sectiune a olimpiadei, se va face pe clase/sectiuni, cu respectarea prevederilor din Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si ale prezentului regulament. La oricare etapa a Olimpiadei nationale de limba engleza, un elev participant poate cumula maximum 100 puncte. La primele doua etape – pe scoala si locala, calificarea la etapa superioara se face prin acumularea a minimum 85 puncte (la etapa pe scoala) si respectiv 90 de puncte (la etapa locala) la proba scrisa a fiecarei etape.
b) La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, elevii care obtin cel putin 95 puncte la proba scrisa se califica pentru etapa a doua de selectie obligatorie, respectiv proba orala.
c) La etapa nationala se califica participantii la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti care au un punctaj final (media aritmetica a notelor de la proba scrisa si proba orala) de minimum 95 de puncte, in limita locurilor alocate judetului respectiv pentru fiecare dintre cele doua sectiuni.
 
Art.7. (1) La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe primul loc/ pe locuri calificabile, comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor va afisa, cu cel putin cinci zile inainte de desfasurarea fiecarei probe, criteriile specifice de departajare, in urmatoarea ordine:
 
 pentru clasele a VII-a si a VIII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Reading comprehension;
- punctajul aferent elaborarii povestirii.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a celor trei criterii, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea povestirii, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (writing structure, paragraphing, coherence, and cohesion);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
 pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a:
- punctajul de la proba scrisa;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba integrata - Reading comprehension;
- punctajul de la proba integrata – scriere functionala;
- punctajul de la proba de speaking.
 
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a celor cinci criterii, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea tipului de scriere functionala, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (writing structure, paragraphing, coherence, and cohesion);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation);
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
(2) In cazul in care si dupa aplicarea acestor criterii egalitatea se mentine, se va proceda la organizarea unei probe de baraj, cu o structura identica celei specifice pentru testarea competentei gramaticale (Use of English).
 
(3) La etapa nationala, in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe pozitiile care intra in calcul pentru acordarea premiilor si mentiunilor, Comisia centrala va afisa, inaintea sustinerii probei scrise urmatoarele criterii specifice de departajare:
 
 pentru clasele a VII-a si a VIII-a:
- punctajul total de la proba scrisa;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Reading comprehension;
- punctajul aferent elaborarii povestirii;
- punctajul de la proba de speaking.
 
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea povestirii, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (writing structure, paragraphing, coherence, and cohesion);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
 pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a:
- punctajul total de la proba scrisa;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba integrata – Listening;
- punctajul de la proba integrata – scriere functionala;
- punctajul de la proba de speaking.
 
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea tipului de scriere functionala, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (writing structure, paragraphing, coherence, and cohesion);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
(4) In cazul in care si dupa aplicarea acestor criterii egalitatea se mentine, se va proceda la organizarea unei probe de baraj, cu o structura identica celei specifice pentru testarea competentei gramaticale (Use of English).
 
Art.8. (1) Pentru etapa nationala a Olimpiadei de limba engleza se aloca, conform Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, pentru fiecare judet, cate un loc/fiecare an de studiu/sectiune. Vor fi selectionati elevii participanti la etapa judeteana, in ordinea descrescatoare a punctajelor finale, cu respectarea punctajului minim prevazut de precizarile prezentului regulament, si in urma aplicarii tuturor criteriilor de departajare, specifice sau suplimentare, respectiv a probei de baraj.
 
(2) Municipiului Bucuresti i se aloca, potrivit Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, un numar de 6 (sase) locuri/an de studiu/sectiune (cate 1 loc/sector).
 
(3) La nivel gimnazial, la etapa nationala a olimpiadei se atribuie maximum 23 locuri suplimentare/an de studiu, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute conform clasamentului national realizat dupa finalizarea etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti si calificarea elevilor participanti conform prevederilor art. 6 si 7 din prezentul regulament.
 
(4) La nivel liceal, la etapa nationala a olimpiadei se atribuie maximum 23 locuri suplimentare/an de studiu, cate 13 locuri pentru Sectiunea A si 10 locuri pentru Sectiunea B, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute conform clasamentului national realizat dupa finalizarea etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti si calificarea elevilor participanti conform prevederilor art. 6 si 7 din prezentul regulament.
 
(5) Pentru elevii, care au obtinut medii/punctaje egale si ocupa pozitii in clasamentul realizat la nivel national care le confera o potentiala calificare pe locurile suplimentare, nu se face departajare, chiar daca se depaseste numarul de locuri suplimentare atribuite conform alin. (1) si (2).
 
(6) In cazul in care, in urma etapei judetene/ a sectoarelor municipiului Bucuresti, echipajul unui judet/sector nu are elevi calificati la fiecare an de studiu/sectiune, locurile ramase libere nu se reporteaza nici la alti ani de studiu, nici la alte judete/sectoare ale municipiului Bucuresti.
 
Art. 9. (1) Fiecare comisie are obligatia de a inainta comisiei de la etapa imediat superioara, in termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data incheierii etapei, baza de date cuprinzand lista cu elevii calificati pentru urmatoarea etapa a olimpiadei.
 
(2) Comisia judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti inainteaza Centrului National de Evaluare si Examinare eventualele solicitari de traducere, pentru elevii apartinand minoritatilor nationale calificati pentru etapa judeteana/pe sectoarele municipiului Bucuresti/nationala, a itemilor de traducere de text literar din limba romana in limba materna, cu cel putin 10 zile calendaristice pana la desfasurarea acestor etape.
 
Art. 10. Numarul profesorilor insotitori ai lotului reprezentativ al fiecarui judet/al municipiului Bucuresti la etapa nationala va fi calculat astfel incat sa fie respectata norma legala in vigoare, respectiv un profesor pentru 10 elevi.
 
Art. 11. Cheltuielile aferente participarii elevilor, profesorilor insotitori si a celor desemnati membri ai Comisiei centrale a olimpiadei de limba engleza vor fi acoperite in conformitate cu legislatia in vigoare.
 
CAPITOLUL III
STRUCTURA SI ELABORAREA SUBIECTELOR
 
Art. 12. (1) La nivel gimnazial, pentru etapele pe scoala, locala si judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti se va sustine numai o proba scrisa, avand formatul descris la art. 14.
 
(2) La nivel gimnazial, pentru etapa nationala se va sustine atat o proba scrisa, cat si o proba orala avand formatul descris la art. 14, astfel:
 - proba scrisa (cu formatul corespunzator etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti) - 100 puncte;
- proba orala (speaking) -100 puncte;
 
(3) a) La nivel liceal, pentru etapele pe scoala si locala se va sustine numai o proba scrisa, avand formatul descris la art. 15.
b) La nivel liceal, pentru etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, competitia consta intr-o proba scrisa si o proba orala pentru elevii care au obtinut punctajul minim de 95 puncte la proba scrisa.
 
(4) a) Pentru etapa nationala, probele pentru fiecare sectiune, la nivel liceal, sunt:
 - proba scrisa (Use of English), cu formatul corespunzator etapei nationale - 40 puncte;
 - proba integrata (de intelegere a unui text audiat si elaborarea unui eseu) - 60 puncte;
- proba orala (speaking) -100 puncte;
 
b) Nota finala la etapa nationala este media aritmetica dintre suma punctajelor obtinute la proba scrisa (A) si proba integrata (B) (A+B = Nota X, insemnand maxim 100 puncte) si punctajul obtinut la proba orala (Nota Y insemnand maxim 100 puncte), conform formulei X+Y/2= nota finala.
 
Art. 13. Pentru fiecare etapa a olimpiadei de limba engleza, probele de concurs sunt probe individuale.
 
Art. 14. (1) La nivel gimnazial, pentru clasele a VII-a si a VIII-a, formatul subiectelor pentru proba scrisa cuprinde itemi de tip obiectiv, semi-obiectiv si subiectiv. Subiectele pentru proba scrisa vor contine urmatoarele tipuri de itemi si vor fi structurate cu respectarea urmatoarelor proportii:
 - etapa pe scoala/locala
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) si intelegerea textului citit (Reading comprehension) – 75 puncte (Use of English - 50 puncte si Reading comprehension -25 puncte);
 redactare de text (clasa a VII-a - povestire cu inceput dat; clasa a VIII-a – povestire cu sfarsit dat) – 25 puncte.

 - etapa judeteana/ a sectoarelor municipiului Bucuresti:
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English): choose the correct verbal form, error correction, word formation si intelegerea textului citit (Reading comprehension): gapped text and questions - 50 puncte (Use of English - 25 puncte si Reading comprehension -25 puncte);
 redactare de text (clasa a VII-a - povestire cu inceput dat; clasa a VIII-a – povestire cu sfarsit dat)- 50 puncte.
 
(2) Subiectele au urmatoarea structura:
Clasa a VII-a
 itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (Use of English - 3 tipuri de exercitii, cum ar fi: completarea a 10 spatii libere cu o forma verbala corecta; completarea a 5 spatii libere cu un derivat al unui cuvint dat; corectarea a 10 erori - ortografice, gramaticale, cuvinte in plus si Reading comprehension – selectarea titlurilor unor paragrafe date si raspuns la 5 intrebari cu alegere multipla);
 redactarea unei povestiri cu inceput dat (120-150 cuvinte).
Clasa a VIII-a
 itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (Use of English - 3 tipuri de exercitii, cum ar fi: completarea a 10 spatii libere cu o forma verbala corecta; completarea a 5 spatii libere cu un derivat al unui cuvint dat; corectarea a 10 erori - ortografice, gramaticale, cuvinte in plus si Reading comprehension – selectarea titlurilor unor paragrafe date si raspuns la 5 intrebari cu alegere multipla);
 redactarea unei povestiri cu sfarsit dat (150-180 cuvinte).
 
(3) Timpul de elaborare a raspunsurilor este de 2 ore la fiecare etapa.
 
(4) La etapa nationala, proba orala (Speaking) va consta in descrierea detaliata a unei imagini date si relationarea acesteia cu o situatie de viata. Timpul alocat pentru pregatirea subiectului este de 20 de minute. Timpul alocat pentru expunere este de 2-3 minute.
 
Art. 15. (1) La nivel liceal, formatul subiectelor pentru ambele sectiuni cuprinde itemi de tip obiectiv, semi-obiectiv si subiectiv. Subiectele pentru probele scrise vor contine urmatoarele tipuri de itemi si vor fi structurate cu respectarea urmatoarelor proportii:
 
1. Etapa pe scoala, ambele sectiuni:
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale
(Use of English) – 75 puncte
 redactarea unui paragraf/text – 25 puncte.
 
2. Etapa locala
Sectiunea A
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) -40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing (letter of application– clasa a IX-a; review- clasa a X-a; report - clasa a XI-a; article – clasa a XII-a) (ambele avand ca input acelasi text suport) – 60 puncte
Sectiunea B
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing ( review– clasa a IX-a; report- clasa a X-a; article- clasa a XI-a; proposal – clasa a XII-a)
(ambele avand ca input acelasi text suport)– 60 puncte
 
3. Etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti
Sectiunea A
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing
(letter of application– clasa a IX-a; review- clasa a X-a; report - clasa a XI-a; article – clasa a XII-a) (ambele avand ca input acelasi text suport)– 60 puncte

Sectiunea B
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing (review– clasa a IX-a; report- clasa a X-a; article- clasa a XI-a; proposal – clasa a XIIa) (ambele avand ca input acelasi text suport) – 60 puncte
 
(2) a) Subiectele la proba scrisa din cadrul etapei judetene au urmatoarea structura:
 
Sectiunea A
Clasa a IX-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: Choose the correct verbal form (10 items); word formation (10 items); rephrasing (5 items), a 5 to 7 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing - letter of application.
 
Clasa a X-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: open close (10 items); word formation (10 items); rephrasing (5 items), a 7 to 10 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing – review.
 
Clasa a XI-a
 itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (Use of English - 3 tipuri de exercitii: open close (10 items); multiple choice/multiple-gap sentences (10 items); rephrasing (5 items), a 10 to 12 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing – report.
 
Clasa a XII-a
 itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (Use of English - 3 tipuri de exercitii: open close (10 items); multiple choice/multiple-gap sentences (10 items); rephrasing (5 items), a 12 to 15 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text ;
 Functional writing – article.
 
Sectiunea B
Clasa a IX-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); word formation (10 items); error correction (10 items), a 5 to 7 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing – review.
 
Clasa a X-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); word formation (10 items); error correction (10 items), a 7 to 10 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing – report.
 
Clasa a XI-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (3 tipuri de exercitii: reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); a word in three contexts (5 items); error correction (10 items), a 10 to 12 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing – article.
 
Clasa a XII-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (3 tipuri de exercitii: reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); a word in three contexts (5 items); error correction (10 items), a 12 to 15 line-text translation into English;
 Reading comprehension – gapped text;
 Functional writing – proposal.
b) Proba orala (Speaking) va consta in sustinerea unei prezentari/unui discurs pe baza unei imagini date si relationarea acesteia/acestuia cu situatii de viata. Timpul alocat pentru pregatirea subiectului este de 20 de minute. Timpul alocat pentru expunere este dupa cum urmeaza:
 clasele a IX-a – a X-a - 2-3 minute;
 clasele a XI-a - a XII-a - 3-4 minute.
 
4. Etapa nationala:
(1) Subiectele la proba scrisa din cadrul etapei nationale au urmatoarea structura:
Sectiunea A
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Listening si Functional writing (letter of
application– clasa a IX-a; review- clasa a X-a; report - clasa a XI-a; article – clasa a XIIa) (ambele avand ca input acelasi suport audio-video) – 60 puncte
 
Sectiunea B
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Listening si Functional writing ( review– clasa a IX-a; report- clasa a X-a; article- clasa a XI-a; proposal – clasa a XII-a) (ambele avand ca input acelasi suport audio-video) – 60 puncte
 
(2) Proba scrisa dureaza 3 ore. La etapele pe scoala, locala si judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, proba scrisa se desfasoara fara intrerupere. La etapa nationala proba de Use of English dureaza 90 de minute, urmata de o pauza si de proba de Integrated Skills, careia i se aloca 90 de minute.
 
(3) Proba orala (Speaking) va consta in sustinerea unei prezentari/unui discurs pe baza unei imagini date si relationarea acesteia/acestuia cu situatii de viata. Timpul alocat pentru pregatirea subiectului este de 20 de minute. Timpul alocat pentru expunere este dupa cum urmeaza:
 clasele a IX-a – a X-a - 2-3 minute;
 clasele a XI-a - a XII-a - 3-4 minute.
 
Art. 16. Subiectele pentru proba scrisa si proba orala si baremele de evaluare si notare vor fi elaborate, conform nivelurilor stabilite la art. 3 alin. (2) si (3), dupa cum urmeaza:
 pentru etapa pe scoala – de catre un grup de lucru format din cadre didactice de specialitate din unitatea de invatamant, din cadrul Comisiei de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala;
 pentru etapa locala– de catre un grup de cadre didactice de specialitate din cadrul Comisiei judetene/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor;
 pentru etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si etapa nationala - de catre un grup de lucru al Comisiei centrale a olimpiadei aprobat de secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar, grup coordonat stiintific de reprezentantul Centrului National de Politici si Evaluare in Educatie/inspectorul responsabil din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
 
Art. 17. (1) In vederea realizarii unei baze de itemi pentru etapa locala, in fiecare judet/municipiul Bucuresti se constituie un grup de lucru format din 3-5 cadre didactice de specialitate, coordonat de inspectorul scolar pentru limba engleza, care va elabora itemi pentru toate sectiunile competitiei. Acest grup de lucru va formula variante de subiecte pentru fiecare an de studiu/sectiune/proba.
 
(2) Odata cu elaborarea subiectelor pentru fiecare etapa, grupurile de lucru vor elabora si baremele de evaluare si notare si descriptorii pentru evaluare.
 
CAPITOLUL IV
DESFASURAREA SI EVALUAREA PROBELOR
 
Art. 18. (1) Desfasurarea si evaluarea probelor se fac conform prevederilor Metodologieicadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Participarea, la toate etapele, la Olimpiada nationala de limba engleza se organizeaza cu prezenta fizica. Deplasarea si participarea reprezentantilor unui judet/municipiul Bucuresti, elev/elevi si profesor insotitor/profesori insotitori, se vor face cu respectarea tuturor normelor/regulilor in vigoare. In acest sens, toti reprezentantii unui judet/municipiul Bucuresti vor semna o declaratie prin care isi vor exprima acordul referitor la realizarea deplasarii si participarii, prin respectarea tuturor normelor/regulilor in vigoare din Romania. Aceasta declaratie, cu acordul exprimat, va fi semnata si de parintii elevului/reprezentantul legal al elevului. Originalul declaratiei va ramane la dosarul olimpiadei de la inspectoratul scolar, iar o copie a acesteia va fi inmanata de profesorul insotitor secretarului Comisiei centrale a olimpiadei nationale.
 
(3) La niciuna dintre etapele olimpiadei de limba engleza, elevilor participanti nu le este permis sa paraseasca sala avand asupra lor subiectele de la probele de concurs.
 
Art. 19. (1) La probele scrise ale tuturor etapelor, evaluarea itemilor subiectivi (text/povestire/scriere functionala) se va efectua conform unei grile de notare generale (marking scheme) cuprinzand si descriptori pentru fiecare criteriu, elaborate de grupurile de lucru constituite conform prevederilor art. 16. Baremele de evaluare si notare si grila de notare cu descriptorii pentru probele scrise se vor afisa dupa incheierea probei scrise.
 
(2) a) La proba orala (speaking), la etapa judeteana (nivel liceal) si la etapa nationala (nivel gimnazial si liceal) vor fi prezenti in sala 5 candidati, care vor face prezentarea orala pe rand, in prezenta celorlalti candidati. Pentru pregatirea probei, fiecare elev, in ordinea alfabetica afisata, va extrage un bilet cu subiectul de examen, pe care-l va pregati intr-o sala separata de sala de examinare. Biletul extras nu poate fi schimbat.
b) Evaluarea performantei la proba orala de la etapa nationala se va efectua conform unei grile de notare specifice probei. Fiecare candidat va fi examinat de doi profesori evaluatori, iar punctajul final este media aritmetica a punctajelor individuale acordate de cei doi examinatori.
 
Art. 20. Evaluarea lucrarilor scrise se desfasoara in conformitate cu prevederile Metodologiei–cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.
 
Art. 21. (1) La etapa nationala a Olimpiadei de limba engleza, evaluarea va fi realizata de catre profesori evaluatori instruiti in sesiuni organizate anterior sustinerii probelor.
 
(2) Fiecare lucrare va fi evaluata de catre doi profesori evaluatori care nu au elevi calificati la clasa si sectiunea respectiva, rude si afini pana la gradul al III-lea inclusiv.
 
(3) Comisia centrala include subcomisii pe clase/ani de studiu (o subcomisie avand minimum doi profesori evaluatori).
 
(4) La proba scrisa, indiferent de etapa, profesorii evaluatori subliniaza pe lucrare greselile de continut, vocabular si structuri gramaticale. Punctajele finale se completeaza pe borderoul individual, asumat prin semnatura de catre fiecare profesor evaluator.
 
(5) In cazul unei diferente mai mari de 10 puncte intre cei doi evaluatori, vicepresedintele comisiei/vicepresedintele subcomisiei de evaluare corespunzatoare fiecarei etape numeste dintre membrii acestor comisii de evaluare alti doi profesori care sa evalueze lucrarea. Evaluarea se realizeaza conform prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare in invatamantul preuniversitar.
 
(6) La etapa nationala, vicepresedintele fiecarei subcomisii va oferi feed-back elevilor participanti in ceea ce priveste rezolvarea subiectelor aferente probei scrise, pentru fiecare nivel de studiu, inaintea afisarii rezultatelor initiale, in urma colectarii observatiilor primite de la profesorii evaluatori.
 
Art. 22.(1) Dupa finalizarea probei scrise a etapei pe scoala/locala/judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, care presupune si parcurgerea etapei de solutionare a contestatiilor, Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala/locala, respectiv Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor va afisa rezultatele evaluarii, in ordinea descrescatoare a mediilor.
 
(2) La toate etapele Olimpiadei nationale de limba engleza, dupa finalizarea tuturor probelor, inaintea contestatiilor, Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala/locala, Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor, Comisia centrala a olimpiadei de limba engleza vor afisa rezultatele initiale cu respectarea GDPR.
 

CAPITOLUL V

SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR

 
Art. 23. (1) La toate etapele olimpiadei se pot contesta numai rezultatele obtinute de concurenti la proba scrisa.
 
(2) La proba orala (speaking) nu se admit contestatii.
 
(3) Contestatiile se solutioneaza prin desemnarea altor profesori evaluatori decat cei care au evaluat initial la clasa/sectiunea respectiva.
 
(4) La etapa de solutionare a contestatiilor se aplica prevederile art. 21 din prezentul regulament.
 
Art. 24. (1) Elevii participanti pot contesta numai punctajul initial al propriei lucrari scrise.
 
(2) Nota obtinuta in urma reevaluarii lucrarii reprezinta nota finala.
 
(3) La etapa nationala, elevii participanti pot solicita sa-si vada propria lucrare, in prezenta unui membru al Comisiei centrale a olimpiadei de limba engleza, inainte de a depune contestatie, fara a li se elibera copii ale lucrarilor, fara a li se permite fotografierea sau filmarea pe durata vizualizarii si fara a li se da explicatii privind evaluarea lucrarii.
 
(4) Daca, in urma vizualizarii lucrarii la etapa nationala, concurentul decide sa depuna contestatie, acesta completeaza si depune la secretariatul Comisiei centrale o cerere de reevaluare a lucrarii scrise, semnata de el, intr-un interval de timp de maximum doua ore de la afisarea rezultatelor.
 
(5) La toate etapele anterioare etapei nationale, elevii minori pot depune contestatii, fiind insotiti de tutorele legal instituit.
 
(6) La etapa nationala, elevii minori pot depune contestatii, in prezenta profesorului insotitor.
 
(7) Retragerea contestatiei se poate face in primele treizeci de minute dupa expirarea termenului de depunere a acesteia si numai de catre elevul in cauza.
 
Art. 25. (1) La etapa pe scoala/locala, Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala/locala stabileste termenele de analiza si raspuns la contestatii, fara a depasi 72 de ore de la incheierea depunerii contestatiilor, dupa care se afiseaza rezultatele.
 
(2) La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor stabileste termenele de analiza si raspuns la contestatii; termenul de analiza si raspuns la contestatii nu poate depasi 72 de ore de la incheierea depunerii contestatiilor, dupa care se afiseaza rezultatele.
 
(3) La etapa nationala, termenul de analiza si raspuns la contestatii nu poate depasi 24 de ore de la incheierea depunerii contestatiilor, dupa care se afiseaza rezultatele.
 

CAPITOLUL VI

PREMIEREA

 
Art. 26. La toate etapele, ierarhia se stabileste in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute.
 
Art. 27. La etapa locala, modul de acordare a premiilor este stabilit de organizatorii acestei etape a competitiei cu respectarea ordinii descrescatoare a punctajului obtinut.
 
Art. 28. La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti a Olimpiadei de limba engleza, grila de acordare a premiilor va fi stabilita de Comisia judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, cu respectarea ordinii descrescatoare a punctajului obtinut la proba scrisa pentru nivelul gimnazial, respectiv cu respectarea ordinii descrescatoare a punctajului obtinut la cele doua probe de concurs pentru nivelul liceal, si a precizarilor din Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.
 
Art. 29. (1) Certificarea premiilor si mentiunilor acordate de Ministerul Educatiei si Cercetarii la etapa nationala a Olimpiadei de limba engleza se face prin diploma inregistrata.
 
(2) Diplomele acordate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, aferente premiilor I obtinute la etapa nationala a Olimpiadei de limba engleza, vor preciza si nivelul lingvistic mentionat la art.3 alin.(2) din prezentul regulament, in vederea recunoasterii si echivalarii rezultatelor obtinute la Olimpiada, pentru inscrierea in clasa IX-a, peste numarul maxim de elevi in formatiunile/ clasele de elevi, conform legislatiei in vigoare.
 
(3) Pentru nivelul gimnazial, diplomele aferente premiilor I, al II-lea si al III -lea vor preciza si nivelul lingvistic mentionat la art. 3 alin. (2) din prezentul regulament, in vederea recunoasterii si echivalarii rezultatelor obtinute la olimpiada de limba engleza cu nota 10 a probei de verificare a cunostintelor de limba moderna pentru admiterea in clasele a IX-a cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne de circulatie internationala, conform legislatiei in vigoare.
 
(4) La etapa nationala, in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe pozitiile care intra in calcul pentru acordarea premiilor si mentiunilor, Comisia centrala va afisa, inaintea sustinerii probei scrise urmatoarele criterii specifice de departajare:
 pentru clasele a VII-a si a VIII-a:
- punctajul total de la proba scrisa;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Reading comprehension;
- punctajul aferent elaborarii povestirii;
- punctajul de la proba de speaking.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea povestirii, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
 pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a:
- punctajul total de la proba scrisa;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba integrata – Listening;
- punctajul de la proba integrata – scriere functionala;
- punctajul de la proba de speaking.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea tipului de scriere functionala, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (writing structure, paragraphing, coherence, and cohesion);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation);
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
(5) In cazul in care si dupa aplicarea acestor criterii egalitatea se mentine, se va proceda la organizarea unei probe de baraj, cu o structura identica celei specifice pentru testarea competentei gramaticale (Use of English).
 
(6) La etapa nationala a Olimpiadei de limba engleza, pentru fiecare sectiune, Ministerul Educatiei si Cercetarii acorda, pentru fiecare clasa/an de studiu/sectiune, de regula, 3 premii (un premiu I, un premiu II si un premiu III) si un numar de mentiuni reprezentand 15% din numarul participantilor (rotunjit la numarul intreg imediat superior, in cazul unui numar fractionar), cu respectarea ierarhiei valorice si a conditiei de punctaj stabilita prin regulamentul specific, conform Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare. Fac exceptie situatiile in care doi sau mai multi participanti obtin acelasi punctaj in concurs, fara posibilitatea de departajare, caz in care comisia poate decide acordarea aceluiasi premiu pentru punctaje egale.
 

CAPITOLUL VII

DISPOZITII FINALE

 
Art. 30. Inspectoratul scolar va organiza, inaintea etapei nationale a Olimpiadei de limba engleza, o instruire la care vor participa elevii inscrisi in competitie, parintii/tutorii legal instituiti ai elevilor minori, precum si profesorii insotitori. In cadrul acestei instruiri, participantilor li se aduc la cunostinta prevederile Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si ale prezentului regulament.
 
(2) La finalul instruirii, elevul si parintele/tutorele legal instituit al elevului minor, in cazul elevului minor, vor semna o declaratie prin care sa confirme ca li s-au adus la cunostinta normele de conduita si consecintele nerespectarii acestora.
 
(3) La locul de organizare si desfasurare a etapei nationale a competitiei scolare, elevii participanti vor avea asupra lor actul de identitate/carnetul de elev vizat pe anul scolar in curs (pentru elevii care nu au implinit 14 ani), precum si avizul epidemiologic, eliberat cu cel mult 48 de ore inainte de prezentarea la competitie.
 
Art. 31. Programul desfasurarii etapei nationale a olimpiadei de limba engleza va fi conceput de catre presedintele Comisiei de organizare a competitiei nationale din judetul gazda si avizat de inspectorul de specialitate responsabil din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
 
Art. 32. La etapa nationala a Olimpiadei de limba engleza se realizeaza site-ul olimpiadei, in crearea si gestionarea caruia vor fi implicati si elevii, sub indrumarea profesorilor coordonatori, selectionati de Comisia de organizare a olimpiadei de limba engleza, de la nivelul judetului gazda.
 
Art.33. (1) Toti elevii participanti la etapa nationala vor primi o diploma de participare, conceputa si realizata de inspectoratul scolar gazda.
 
(2) Profesorii care insotesc grupurile de elevi din fiecare judet/municipiul Bucuresti la etapa nationala vor primi o adeverinta de participare, eliberata de inspectoratul scolar gazda.
 
Art. 34. Secretariatul stiintific al Olimpiadei nationale de limba engleza, format din presedinte, vice-presedinte si secretarii stiintifici, decide, in baza unui raport motivat, selectia lotului reprezentativ al Romaniei pentru participarea la Olimpiada internationala de limba engleza.
 
Art. 35. Prevederile prezentului regulament raman valabile pana la revizuirea ulterioara a acestuia.
 

Proiecte Didactice - Modele de Nota 10
Modele de Proiecte Didactice: pentru Titularizare, Definitivat si Inspectiile la clasa

Economisiti timp valoros si energie la elaborarea Proiectelor dvs. Didactice!

NOU: Modele de Proiecte Didactice pentru Nota 10 la Titularizare sau Definitivat Educatori

Lucrarea elimina acum

- dificultatile pe care le intampinati si dvs. in alcatuirea proiectelor didactice:
- lipsa materialelor didactice pentru pregatirea acestor examene;
- inexistenta modelelor de pregatire a proiectelor didactice necesare in cadrul inspectiilor la clasa.




...Vezi AICI detalii complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

olimpiada engleza 2025olimpiadaregulament olimpiada engleza


x
Lasa un raspuns



15%
Va oferim REDUCERE 15% la Carti,
Culegeri si Teste Rezolvate pentru copilul tau
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti Oferim
REDUCERE 15%
La Carti, Culegeri si
Teste Rezolvate pentru copilul tau
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti REDUCEREA de 15%


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
eNews Portal INVATAMANT
Iti Oferim
REDUCERE 15%

La Carti, Culegeri si
Teste Rezolvate pentru copilul tau
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti REDUCEREA de 15%
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//