Cum incearca BOR sa mentina religia ca materie obligatorie pentru elevi. De ce sunt parintii nemultumiti

De Ana-Maria Tudor
la 12 Feb. 2015 Exclusiv
16 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum incearca BOR sa mentina religia ca materie obligatorie pentru elevi. De ce sunt parintii nemultumiti12Feb.2015

Eliminarea religiei ca materie obligatorie din programa scolara starneste valuri de nemultumiri in randul reprezentantilor Patriarhiei Romane, care cauta in continuare solutii pentru modificarea Legii Educatiei.

Patriarhia Romana depune eforturi intense pentru mentinerea disciplinei religie in scoli, la care sa participe un numar tot mai mare de elevi. Masura impusa de noua lege a Educatiei, care prevede ca aceasta disciplina sa poata fi urmata doar de elevii care semneaza la inceput de an o cerere in acest sens, nu este deloc pe placul reprezentantilor BOR. Scrieti-ne parerea dvs. pe adresa redactiei Portal Invatamant!

Din acest motiv, Patriarhia propune modificarea Legii Educatiei, astfel incat cerea de participare la ora de religie sa fie valabila pe toata perioada de scolarizare, nu doar pentru un an.

Asta ar insemna ca, in cazul in care elevii se razgandesc intre timp, vor fi nevoiti sa depuna cerere de retragere de la ora de religie - ceea ce Curtea Constitutionala a decis ca nu este constitutional.

Patriarhia Romana propune ca inscrierea la disciplina Religie sa se faca la inceputul scolarizarii, pentru toata perioada acesteia, de catre elevul major ori parintele sau tutorele legal instituit pentru elevul minor, care va semna o cerere-tip de inscriere a elevului pentru frecventarea orelor de Religie pe toata durata scolarizarii. O eventuala retragere a elevului de la orele de Religie sau o reinscriere a celor care au renuntat pe parcursul scolarizarii se va face tot prin cerere scrisa, la inceputul anului calendaristic, pentru anii scolari urmatori", se arata in propunerea conducerii Bisericii Ortodoxe Romane (BOR), publicata de "Adevarul".

Profesorul Emil Moise, cel care a sesizat CCR cu privire la faptul ca e neconstitutional ca elevii sa faca cerere ca sa nu participe la ora de Religie, apreciaza ca "optiunea pentru ora de Religie nu poate fi asumata pentru un timp prea lung". "Constiinta religioasa a copilului evolueaza, ea este influentata in mod particular chiar de procesul de invatamant. Nu poti sa ceri unui copil sa isi asume o optiune religioasa pentru o perioada mai mare de timp", relateaza Moise, pentru "Adevarul".


Ce parere au parintii despre eliminarea obligativitatii participarii la orele de religie pentru elevi (scrisori de la cititori):


"Nimeni nu a zis ca se va scoate religia din scoli. Doar devine materie optionala. Si mie mi se pare normal sa fie asa."

"E de neconceput scoala fara religie,stiind bine ca la noi,romanii,primii dascali au fost preotii. Eu am trei copii si suntem crestin ortodocsi intr-o tara crestin ortodoxa. Cum voi putea eu vreodata substitui un profesor de religie."

"De ce trebuie sa decida preotii daca se face ceva in scoala ori nu? Eu nu sunt de acord cu religia in scoala, eu nu ma duc la biserica si nu vad de ce copilul meu ar face asta, cred in Dumnezeu dar nu cred in biserica ortodoxa, imi lasa un gust amar."

"Dragostea fata de cel de sus o ai in suflet si in inima. Nu trebuie sa te indoctrineze cineva. Daca parintii au timp si pot sa faca aceasta educatie pentru copiii lor!"

"Cel mai bine ar fi sa se faca oerele de religie frumoase si intresante, sa ii apropie pe copii de cunoastere si de marile adevaruri si taine ale umanitatii. E pacat sa se renunte la aceasta resursa de cunostere si intelegere a lumii, pe care nu o vom regasi in alte materii scolare."

"Religia ca disciplina nu necesita o supraincarcare cu notiuni inutile...Eu o consider ca fiind imperios necesara formarii spirituale si morale a elevilor dornici de discutii religioase si morale.Poate Dogmatica e dificila, dar si Logica e aidoma ...sigur trebuie acordata o alta interpretare a programei, a informatiilor...Morala crestina nu are nimic nociv sau distrugator, deci o consider utila."

"Locul religiei este la biserica !ora poate fi inlocuita cu o "istorie a religiilor "deoarece nu toti elevii sunt de aceeasi religie.Am intilnit cazuri in sara prof de religie spun despre de alta religie ca sunt cu diavolui ,in timp ce in clasa respectiva erau si" ceilalti" copii de fata."



Scrieti-ne parerea dvs. pe adresa redactiei Portal Invatamant!

Proiecte Didactice - Modele de Nota 10

Modele de Proiecte Didactice: pentru Titularizare, Definitivat si Inspectiile la clasa


Economisiti timp valoros si energie la elaborarea Proiectelor dvs. Didactice!

NOU: Modele de Proiecte Didactice pentru Nota 10 la Titularizare sau Definitivat Educatori

Lucrarea elimina acum

- dificultatile pe care le intampinati si dvs. in alcatuirea proiectelor didactice:
- lipsa materialelor didactice pentru pregatirea acestor examene;
- inexistenta modelelor de pregatire a proiectelor didactice necesare in cadrul inspectiilor la clasa.




...Vezi AICI detalii complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

religie religie elevi religie obligatorie materii optionale


x

Lasa un raspuns




Comentarii [16 comentarii]Adauga comentariul tau

14Mai.2015

Lemnete Marcela 14 Mai. 2015 13:10:34

De ce se cere evaluarea la clasa pregãtitoare pentru religie dacã a devenit opțional?
14Mai.2015

Lemnete Marcela 14 Mai. 2015 13:08:32

Doresc responsabilitate din partea profesorilor de religie. Ar fi normal ca in atatea ore/ani de religie sã se vadã respectarea macar a jumatate din cele 10 porunci. Pofesorii de alte discipline sunt responsabili pentru abandor, evaluãri naționale, disciplinã, organizarea de diverse activitãți și multe altele. UNDE ESTE RESPONSABILITATEA PROFESORILOR DE RELIGIE? DE CE NU SE VEDE O SCHIMBARE DUPÃ ATÂȚIA ANI DE RELIGIE ÎN ȘCOLI? Ar fi normal sã raporteze la ce nivel au ajuns și sã justifice DE CE au ajuns elevii așa? Unde sunt manualele care se adapteazã la nivelul de varstã?
05Apr.2015

Cipextern 05 Apr. 2015 18:40:24

Ar fi bine ca cei ce administreaza situl sa permita editarea parantezelor - fiindca altfel, comentariile unora pot parea ca fiind ale unor analfabeti. Parintii care nu-si duc copiii la biserica vor ora de religie ca sa se simta ei dezvinovatiti moral si, mai mult, multi o fac dintr-un sentiment de solidaritate cu O IDEE care e doar in capul lor, ca IDEE, nu ca principiu de viata personala. Nu e nimic rau in a-ti apara religia prin purtarea ta. E rau in a face din RELIGIA X sau Y disciplina de invatamant INTR_UN SISTEM DE STAT DEMOCRATIC. Crestinismul e foarte bun ca mod de viata, dar noi vrem sa fim crestini si IMORALI altfel nu-mi explic dezmatul cu ocaziile "religioase", ca nunta si botezul. Dantuim, bem, mancam excesiv, nici dracul nu se gandeste la Dumnezeu cu ocaziile astea! Sa nu mai fim ipocriti!
05Apr.2015

Cipextern 05 Apr. 2015 18:32:31

La scoala se invata stiinta. Cei sapte ani de acasa bunul simt si ceea ce cred parintii si vor sa crezi si tu adica religia se invata acasa. La urma urmei, daca sunt parintii atat de credinciosi, inseamna ca stiu si ei foarte bine sau ar trebui sa stie sa le explice copiilor lor in ce consta cerdinta lor. Daca nu si-o cunosc, atunci cum pretind ca sunt adeptii ei? Doar asa, petnru ca te-au botezat mamica si taticul de mic crezi ca trebuie sa faci la fel. Nu. E datoria adultilor sa isi cunoasca crezul si sa-si invete si odraslele. Pentru asta e familie, nu scoala trebuie sa faca EDUCATIE MORALA si religioasa. "ooo.. cat de frumosi sunt copiii cand se roaga... " spunea cineva. Si ce frumosi sunt parintii cand ii injura. Ia mai puneti mana si educati-va copiii! Faceti-va timp de ei! Nu mai trimiteti la scoala oratanii care devin sfintisori la ora de religie. De restul ai nevoie. Te lovesti de ele in viata. Chimia, fizica, matematica, limba, artele etc. sunt lucruri legate de realitate si cu caracter practic. Inclusiv logica e practica! Religia? E doar un crez. Unul pentru care sunteti gata sa va rupeti capul, dar pe care nu-l practicati. Daca l-ati practica, dimpotriva, nici nu i-ati lasa pe altii in scoala profesori necunoscuti sa formeze credinta copiilor vostri. Oricum, daca parintii ar fi ok, nu ar avea nevoie de religie in scoala. MI-e teama ca prin ora de religie unii parinti incearca sa compenseze lipsurile lor... fiindca nu au timp de copii, nu se roaga cu ei, nu le explica invatatura religioasa si nici macar nu cunosc bine Cartea Sfanta, Biblia. Lasati mascarada si pretentiile, voi, care habar nu aveti de ceea ce scrie in Scripturi! ma refer la textul de baza, nu merg pana la interpretari, ca ar fi jaaaallleeee la poporul nostru.. si la toti, de altfel.
24Feb.2015

Stefan Lupu 24 Feb. 2015 21:04:00

Ei, bravo! Nu ºtiam cã Religia predatã an ºcoalã ancalcã "bunul simþ"!... Bravo, mãi, aceasta! Sã ºtii cã "Patria" - ºtii tu care - aþi va fi cu totul "recunoscãtoare"!!!...
15Feb.2015

Adina Ionescu 15 Feb. 2015 15:36:11

Subscriu opiniei doamnei DANA, din 13.02.2015. Religia poate fi predata in Scoli duminicale, afiliate fiecarui cult religios. Obligativitatea invatarii religiei in sistemul public de invatamant incalca Drepturile omului, Constitutia Romaniei si.... bunul-simt ! Sugerez asociatiilor de parinti sa initieze o PETITIE ON - LINE pentru alternativa scolilor duminicale/alte propuneri.
15Feb.2015

Geanina 15 Feb. 2015 10:11:21

cat sunt de frumosi copiii care se roaga si sunt cu gandul la ce este bun !
14Feb.2015

Geologicianul 14 Feb. 2015 16:06:19

Locul religiei este la Bisericã, la școala generalã trebuie sã fie opționalã , iar la liceu elevii sã studieze istoria religiilor sau istoria Bisericii universale pentru a asigura de lucru profesorilor de religie.
14Feb.2015

Rodicamihaescu 14 Feb. 2015 15:24:02

sunt de acord cu materia ,,religie,, doar la clasele primare.
13Feb.2015

BAICU MARIA 13 Feb. 2015 22:20:39

CITITI, STIMATA DOAMNA, DIN JURISPRUDENTA CEDO, LAOZI CONTRA ITALIEI, SI O SA INTELEGETI CA SUNTETI IN EROARE. ALMINTERI ,ANUMITE COMENTARII NU MERITA ATENTIE.
13Feb.2015

Monica E 13 Feb. 2015 21:55:45

s-a ajuns aici din cauza "disperarii" de a nu pierde trenul. Aduceti-va aminte! Cine au fost cei care au umplutimediat dupa revolutie locurile la nou infiintatele facultati de teologie-litere? Oameni de varsta mijlocie, care nu reusisera sa faca scoli mai de doamne-ajuta pe vremea lui tata Nicu, adunati de prin industrie si croitorii, a caror singura calitate era habotnicia. N-au selectat deloc. Au fost multumiti ca se-nghesuie marii crediciosi ai neamului sa aprofundeze religia. Asa s-a ajuns ca multi copii care din familie erau obisnuiti si educati in spiritul credintei, sa urasca orele de religie. Nu poti pune in fata unui copil un om care n-are pic de cultura pedagogica. La religie copiii afla ca Dumnezeu este un Dumnezeu al razbunarii, ca daca nu invata sau daca nu e cuminte la ora, dumnezeu il pedepseste. Daca nu merge la biserica inseamna ca familia lui nu e buna. Daca are curajul sa intrebe ceva mai neobisnuit, atunci a vorbit raul din el. In conditiile astea, cum vreti ca parintii sa mai accepte orele de religie? Lasati religia pentru familie si biserica. Trimiteti mediocrii inapoi de unde i-ati luat. Pe cei cu adevarat buni nu trebuie sa-i trimiteti nicaieri. Cu siguranta copiii ii vor vrea din nou. Lasati-i sa aleaga.Nu-i obligati! Nu sunt prosti, chiar daca sunt copii.
13Feb.2015

Dana 13 Feb. 2015 19:41:58

1. Daca ati fi de alta confesiune, sa zicem catolica, cum v-ati simti cand ati fi obligat ca sa vi se predice crezul ortodox, alte precepte decat cele aflate din familie sau de la congregatia dv.?
2. Ce credeti ca este in mintile copiilor cand la clasa li se predau Teoria Evolutionista, stiinte, care contravin teologiei, decat o mare si densa confuzie? Intrebati-i si vor marturisi ei,sincer, acest lucru.
3. Daca tot exista o institutie specializata si un cadru adecvat rugaciunii, reculegeriima refer la biserica unde sunt si icoane...etc. de ce nu se preda acolo materia religie? Nu trebuie predata in scoala aceasta materie.
4. Unde este libertatea de spirit? De gandire? Trebuie iarasi canalizati toti catre ce vor clericii cand ei insisi sunt un dezastru moral pentru copiii nostri care au o imensa nevoie de repere morale? Ce sa constate, ipocrizia lor? demagogia acestora? Nu ma luati cu ”sunt si ei oameni” ca atunci n-ati inteles nimic din necesitatea ca prof. si preotul sa fie exemple de etica sociala. Daca nu pot fi astfel, sa-si aleaga alta profesie!
Nu v-ati saturat de metehnele lor omniprezente? Unde intorci privirea dai numai de popi ghiftuiti, imorali, lacomi, pusi numai pe imbogatit. Pe acestia ii vreti in viata fiuluifiicei vostru la varsta la care se formeaza caracterele? Daca da, atunci intoarceti-va la comunism, acolo va este locul!Ati trait degeaba. Nu sunteti cu nimic mai buni sau mai intelepti.
13Feb.2015

BAICU MARIA 13 Feb. 2015 11:23:56

CATA MESCHINARIE! NU LASAM COPIII LA RELIGIE PENTRU CA SE IMBOGATESC ,,POPII,,.COPIII MEI AU IESIT IMBOGATITI DE LA ORA DE RELIGIE. BOGATIA E SPIRITUALA, EVIDENT! NU PUTETI SA NU IMPLICATI BOR IN COMENTARIILE DV. MALITIOASE. ATI DEPISTAT RAUL DIN SOCIETATE, IN SFARSIT! EU DORESC RELIGIE PENTRU COPILUL MEU, DORESC SA CREADA IN HRISTOS, DORESC SA SE FORMEZE IN SPIRITUL RELIGIEI CRESTINE. DACA HRISTOS VA FI LANGA NOI, IN INIMA NOASTRA VOM FI ,CU ADEVARAT MAI BUNI. ,,POPII,, SUNT TOT OAMENI, CU BUNE , CU RELE...AVERILE LOR NU LE DEPASESC PE ALE ALTOR PERSOANE DIN SOCIETATE.DACA EXEMPLUL LOR VA SMINTESTE, CARE EXEMPLU VA INDUMNEYEIESTE? DE NOI S-AR RUSINA BRANCOVEANU, STEFAN, MIRCEA, TUTEA SI MULTI ALTII CARE AU RAMAS IN ISTORIA OMENIRII. CINE SI IN CE FEL ISI VA AMINTI DE EMIL MOISE?
13Feb.2015

Popovici George 13 Feb. 2015 10:36:16

Domnilor, problema se pune in felul urmator: poate ca eu, ca parinte, nu vreau ca copilul meu sa studieze chimie, geografie si engleza apropos, profesoara de engleza face meditatii, pe vbani, cu elevii, in scoala.... Ce facem in cazul acesta?? Consider necesar ca parintii sa-si dea acordul pt toate materiile, nu doar pt religie care este, de asemenea, in trunchiul comun al materiilor copiilor!! Atunci sa vezi, profesorii care nu fac nimic lqa ore/nu vin, ci doar la meditatii, pe bani, cum nu vor mai avea norma didactica pt ca copiii nu au cum sa-i indrageasca!! Deci, daca e "pe acord", sa fie la toate materiile !!!
13Feb.2015

Vladimir 13 Feb. 2015 09:04:11

Azi Religia, maine altã disciplinã și tot așa spre o școalã educație sublimã dar care va lipsi cu desãvarșire ! Las cã-i mai bine sã-și piardã timpul pe jocuri gen counter strike și alte mizerii, copiii care nu-i așa, au o analtã conștiințã!!! Și pun și o problemã: dacã dintr-o clasã jumãtate dintre elevi nu doresc sã facã Religia, ce vor face acei elevi, an timpul acelei ore ? Dacã sunt jumãtate din numãrul total de elevi ai școlii, ce vor face aceia și mai ales unde ? Se duce la biblioteca școlii o jumãtate din școalã ! :
13Feb.2015

Ion Bolborea 13 Feb. 2015 07:59:34

Popi nesatui!Sunt fabrici de facut bani,un sfant nu ar da pomana.Religia nu are a face cu popii !Jos labele dupa scoala popi abjecti,libidinosi ,cu ochii numai dupa bani !Ei sunt adevaratii jefuitori ai credinciosilor !
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//