Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ministrul Educatiei cauta noi solutii pentru imbunatatirea rezultatelor la examenul de bacalaureat

de Ion Andreea la 26 Aug. 2016
1 comentarii

Ministrul Educatiei cauta noi solutii pentru imbunatatirea rezultatelor la examenul de bacalaureat Asa cum ne-am obisnuit, la scurt timp dupa preluarea mandatului de la Educatie, fiecare ministru vine cu propria viziune si cu noi propuneri pentru modificarea examenelor nationale.

Noul ministru al Educatiei, Mircea Dumitru, a declarat recent ca examenul de bacalaureat trebuie diversificat, astfel incat sa raspunda cat mai mult profilului scolii absolvite de fiecare candidat.

"Pe langa mai multe filiere si mai multe tipuri de bacalaureat, dar chiar si in interiorul acestui bacalaureat teoretic ar trebui sa fie o flexibilitate mai mare, sa raspunda mai mult profilului scolii pe care o absolva elevul sau eleva respectiva", spune ministrul Educatiei.

De asemenea acesta precizeaza ca examenul de bacalaureatul nu poate fi o solutie pentru absolut toate tipurile de formare, de aceea ar trebui sa fie forme diferentiate de certificare a finalizarii studiilor liceale.

"Ne propunem sa avem si forme diferentiate de certificare a finalului studiilor, a tipurilor  de bacalaureat. Bacalaureatul acesta teoretic nu poate fi un panaceu, nu poate fi o solutie pentru absolut toate tipurile de formare, pregatire si de invatare. Cu siguranta, la scolile care timp de ani de zile nu au putut sa produca niciun absolvent care sa aiba diploma de bacalaureat avem anumite probleme pe care trebuie sa le rezolvam in interiorul acelei scoli”, a explicat ministrul in interviul pentru News.ro.

In acelasi interviu, ministrul Educatiei a vorbit si despre scolile in care promovabilitatea la examenul de bacalaureat este zero si spune ca aici trebuie identificate solutii sistemice si nu conjucturale.

Mircea Dumitru subliniaza ca in general, rezultatele slabe inregistrate de elevi la examenul de bacalaureat au radacini in invatamantul gimnazial.

"Pe de o parte, trebuie sa ne uitam la gimnaziu, pentru ca mare parte din aceste probleme de acolo vin. Purtam o discutie zilele acestea si un profesor mi-a spus: Daca elevul vine din gimnaziu cu lipsuri elementare, ce pot eu face in 4 ani?. Si inteleg acest tip de abordare. Cred, asadar, ca trebuie insistat asupra gimnaziului: calitatea educatiei, resurse umane si incluziune. Apoi, in cateva luni vom pune la punct invatamantul profesional dual. Dorim foarte mult ca scolile de meserii, scolile profesionale sa fie mai puternice, mai active si sa produca o educatie si o formare de calitate, mai spune Mircea Dumitru.
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii


Ministrul a mai anuntat si ca intentioneaza sa poarte discutii cu directorii unitatilor de invatamant unde rezultatele la bac sunt slabe, imediat dupa inceperea noului an scolar.

"Anual acesta au fost 40.000-50.000 de tineri care nu au promovat Bacalaureatul din promotia 2016. Probabil o solutie pentru ei este sa intre intr-o scoala de meserii, dar sa punem la punct sistemul", a mai spus Mircea Dumitru.

Autor: Ion Andreea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4 din 10 voturi

x


Intrebare antispam: 4 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

Valeria Roman 2016-08-29 05:47:05

Poate de data aceasta se va tine cont si de copiii cu dizabilitati, in sensul ca asestora sa li se ofere subiecte cu grad de dificultate care sa tina cont de ce dizabilitate are fiecare, de ce au reusit sa studieze pe perioada scolaritatii.Prelungirea duratei de examinare nu este o solutie suficient necesara dizabilitatilor .

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!