Noul ministru al Educatiei, Mircea Dumitru, a declarat recent ca examenul de
bacalaureat trebuie diversificat, astfel incat sa raspunda cat mai mult profilului scolii absolvite de fiecare candidat.
"Pe langa mai multe filiere si mai multe tipuri de bacalaureat, dar chiar si in interiorul acestui bacalaureat teoretic ar trebui sa fie o flexibilitate mai mare, sa raspunda mai mult profilului scolii pe care o absolva elevul sau eleva respectiva", spune ministrul Educatiei.
De asemenea acesta precizeaza ca examenul de bacalaureatul nu poate fi o solutie pentru absolut toate tipurile de formare, de aceea ar trebui sa fie forme diferentiate de certificare a finalizarii studiilor liceale.
"Ne propunem sa avem si forme diferentiate de certificare a finalului studiilor, a tipurilor de bacalaureat. Bacalaureatul acesta teoretic nu poate fi un panaceu, nu poate fi o solutie pentru absolut toate tipurile de formare, pregatire si de invatare. Cu siguranta, la scolile care timp de ani de zile nu au putut sa produca niciun absolvent care sa aiba diploma de bacalaureat avem anumite probleme pe care trebuie sa le rezolvam in interiorul acelei scoli”, a explicat ministrul in interviul pentru News.ro.
In acelasi interviu, ministrul Educatiei a vorbit si despre scolile in care promovabilitatea la examenul de bacalaureat este zero si spune ca aici trebuie identificate solutii sistemice si nu conjucturale.
Mircea Dumitru subliniaza ca in general, rezultatele slabe inregistrate de elevi la examenul de bacalaureat au radacini in invatamantul gimnazial.
"Pe de o parte, trebuie sa ne uitam la gimnaziu, pentru ca mare parte din aceste probleme de acolo vin. Purtam o discutie zilele acestea si un profesor mi-a spus: Daca elevul vine din gimnaziu cu lipsuri elementare, ce pot eu face in 4 ani?. Si inteleg acest tip de abordare. Cred, asadar, ca trebuie insistat asupra gimnaziului: calitatea educatiei, resurse umane si incluziune. Apoi, in cateva luni vom pune la punct invatamantul profesional dual. Dorim foarte mult ca scolile de meserii, scolile profesionale sa fie mai puternice, mai active si sa produca o educatie si o formare de calitate, mai spune Mircea Dumitru.
Ministrul a mai anuntat si ca intentioneaza sa poarte discutii cu directorii unitatilor de invatamant unde rezultatele la bac sunt slabe, imediat dupa inceperea noului an scolar.
"Anual acesta au fost 40.000-50.000 de tineri care nu au promovat Bacalaureatul din promotia 2016. Probabil o solutie pentru ei este sa intre intr-o scoala de meserii, dar sa punem la punct sistemul", a mai spus Mircea Dumitru.
Valeria Roman 29 Aug. 2016 05:47:05
Poate de data aceasta se va tine cont si de copiii cu dizabilitati, in sensul ca asestora sa li se ofere subiecte cu grad de dificultate care sa tina cont de ce dizabilitate are fiecare, de ce au reusit sa studieze pe perioada scolaritatii.Prelungirea duratei de examinare nu este o solutie suficient necesara dizabilitatilor .