Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ministrul Educatiei cauta noi solutii pentru imbunatatirea rezultatelor la examenul de bacalaureat

de Ion Andreea la 26 Aug. 2016
1 comentarii

Ministrul Educatiei cauta noi solutii pentru imbunatatirea rezultatelor la examenul de bacalaureat26Aug.2016

Asa cum ne-am obisnuit, la scurt timp dupa preluarea mandatului de la Educatie, fiecare ministru vine cu propria viziune si cu noi propuneri pentru modificarea examenelor nationale.

Noul ministru al Educatiei, Mircea Dumitru, a declarat recent ca examenul de bacalaureat trebuie diversificat, astfel incat sa raspunda cat mai mult profilului scolii absolvite de fiecare candidat.

"Pe langa mai multe filiere si mai multe tipuri de bacalaureat, dar chiar si in interiorul acestui bacalaureat teoretic ar trebui sa fie o flexibilitate mai mare, sa raspunda mai mult profilului scolii pe care o absolva elevul sau eleva respectiva", spune ministrul Educatiei.

De asemenea acesta precizeaza ca examenul de bacalaureatul nu poate fi o solutie pentru absolut toate tipurile de formare, de aceea ar trebui sa fie forme diferentiate de certificare a finalizarii studiilor liceale.

"Ne propunem sa avem si forme diferentiate de certificare a finalului studiilor, a tipurilor  de bacalaureat. Bacalaureatul acesta teoretic nu poate fi un panaceu, nu poate fi o solutie pentru absolut toate tipurile de formare, pregatire si de invatare. Cu siguranta, la scolile care timp de ani de zile nu au putut sa produca niciun absolvent care sa aiba diploma de bacalaureat avem anumite probleme pe care trebuie sa le rezolvam in interiorul acelei scoli”, a explicat ministrul in interviul pentru News.ro.

In acelasi interviu, ministrul Educatiei a vorbit si despre scolile in care promovabilitatea la examenul de bacalaureat este zero si spune ca aici trebuie identificate solutii sistemice si nu conjucturale.

Mircea Dumitru subliniaza ca in general, rezultatele slabe inregistrate de elevi la examenul de bacalaureat au radacini in invatamantul gimnazial.

"Pe de o parte, trebuie sa ne uitam la gimnaziu, pentru ca mare parte din aceste probleme de acolo vin. Purtam o discutie zilele acestea si un profesor mi-a spus: Daca elevul vine din gimnaziu cu lipsuri elementare, ce pot eu face in 4 ani?. Si inteleg acest tip de abordare. Cred, asadar, ca trebuie insistat asupra gimnaziului: calitatea educatiei, resurse umane si incluziune. Apoi, in cateva luni vom pune la punct invatamantul profesional dual. Dorim foarte mult ca scolile de meserii, scolile profesionale sa fie mai puternice, mai active si sa produca o educatie si o formare de calitate, mai spune Mircea Dumitru.
Culegere limba engleza pentru clasele IX - XII
Culegere limba engleza pentru clasele IX - XII
Vezi detalii
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii


Ministrul a mai anuntat si ca intentioneaza sa poarte discutii cu directorii unitatilor de invatamant unde rezultatele la bac sunt slabe, imediat dupa inceperea noului an scolar.

"Anual acesta au fost 40.000-50.000 de tineri care nu au promovat Bacalaureatul din promotia 2016. Probabil o solutie pentru ei este sa intre intr-o scoala de meserii, dar sa punem la punct sistemul", a mai spus Mircea Dumitru.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4 din 10 voturi

x

Lasa un raspuns



Intrebare antispam: 2 + 3 =
Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau

29Aug.2016

Valeria Roman 29 Aug. 2016 05:47:05

Poate de data aceasta se va tine cont si de copiii cu dizabilitati, in sensul ca asestora sa li se ofere subiecte cu grad de dificultate care sa tina cont de ce dizabilitate are fiecare, de ce au reusit sa studieze pe perioada scolaritatii.Prelungirea duratei de examinare nu este o solutie suficient necesara dizabilitatilor .
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
eNews Portal INVATAMANT
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Descarca GRATUIT
Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!