Ordinul ministrul Educatiei reglementeaza rolul temei pentru acasa si rationalizarea timpului necesar efectuarii acesteia de catre elevi.
Astfel, ordinul publicat de ministrul Mircea Dumitru arata ca temele pentru acasa au rolul de a urmari:
- obtinerea de rezultate imediate in invatare
- obtinerea unor efecte pe termen lung in invatare
- obtinerea unor efecte in planul dezvoltarii personale a elevilor
- consolidarea relatiei familie- scoala
In acest sens, Ordinul ministrului Educatiei prevede ca timpul necesar realizarii temelor pentru acasa pentru un elev este de cel mult 2 ore, insumand toate disciplinele, in asa fel incat media zilnica a pregatirii elevului, in clasa si in afara ei, sa se incadreze in 5-8 ore zilnic.
Documentul prevede ca temele pentru acasa vor fi stabilite diferentiat, in functie de nivelul de pregatire a elevului, astfel:
- tema obligatorie are un nivel mediu de dificultate, pentru toti elevii clasei;
- tema suplimentara, individuala si diferentiata, fara caracter permanent, pentru situatii adecvate;
- tema pentru acasa in scopul realizarii unor lucrari ample/de sinteza pentru o disciplina poate fi una pe semestru;
Atentie! Documentul prevede interdictia acordarii temelor pentru clasa pregatitoare!
Elevii din invatamantul primar pot acorda temelor cel mult o ora, in timp ce elevii de gimnaziu si liceu pot acorda doua ore zilnic temelor.
Ordinul arata ca in perioada de evaluare, cadrele didactice vor utiliza pe cat posibil aplicatii si activitati in clasa, asemanatoare temei pentru acasa.
Sursa:
Ministerul Educatiei
Comentarii [6 comentarii]Adauga comentariul tau
George 11 Dec. 2016 10:36:57
este aberanta limitarea timpului e pregatire a temelor acasa pentru elevii de liceu care și asa nu se oara cu invãțatul. Cãte ore ai trebuie unui elev de clasa a XII a sa se pregãteascã pentru teme, pentru examenul e Bacalaureat si pentru admitere la Facultate. S-au facut studii cercetari pedagogice in acest sens sau este o masura populista luata peste picior?George 11 Dec. 2016 10:35:52
este aberanta limitarea timpului e pregatire a temelor acasa pentru elevii de liceu care si asa nu se oara cu invatatul. Cate ore ii trebuie unui elev de clasa a XII a sa se pregateasca pentru teme, pentru examenul e Bacalaureat si pentru admitere la Facultate. S-au facut studii cercetari pedagogice in acest sens sau este o masura populista luata peste picior?Szekely Denisa 09 Dec. 2016 21:12:25
Trebuie tinut cont de faptul ca efectuarea temei trebuie sa evidentieze 2 lucruri: intelegerea lectiei si retinerea ei-nu toceala!!!!!- spre utilizarea cunostintelor dobindite la nevoie in cursul vietii. Pentru aceasta elevul trebuie inarmat cu MOD DE STUDIU SI LUCRU, diferentiat pe materii,inca de la inceputul scolarizarii. ATENTIE!!! FIECARE COPIL ARE NEVOIE DE ALTA DURATA DE STUDIU PENTRU UN REZULTAT OPTIM, IAR RAPORTL TIMP INTELEGERe /TIMP RETINERE VARIAZA DE LA INDIVID LA INDIVID.Acest aspect lipseste cu desavir- sire in actuala practica pedagogica.Daca tot reducem programa , temele,... atributiile elevilor si implicit ale profesorilor, vom avea o gloata needucata, si cu multe lipsuri pentr a-si putea implini viata. Reaminti- ti-va proverbul: SOMNUL RATIUNII NASTE MONSTRI!!!!!Nasta Daniela 09 Dec. 2016 08:53:21
Degeaba se reglenenteaza timpul pentru teme daca nu se face ceva pentru simplificarea progrmelor școlare.pentru a putea face fata fãrã sa mai vorbim de performanteun elev trebuie sa petreacã mult timp acasã pentru a anvațã,anțelege si pentru a face teme de multe ori nepotrivite varstei si nivelului lor de anțelegere.Nu mai vorbesc de pãrinții "cãpiați " sa le explice copiilor ceea ce nu le explica profesorii la clasa.Sârghiuțã Felicia 09 Dec. 2016 08:10:40
nu temele sunt o problema , ci programele scolare; se predã anmulțirea și ampãrțirea fractiilor antr-o orã ș.a minuni. sau nu numai temele.........Gheorghe Felicia 09 Dec. 2016 07:46:45
Deocamdata nu s-a aplicat; speram sa fie bine, pentru ca micutii nu mai au timp de copilarie, de sport, iar informatiile nu pot fi retinute permanent, datorita varstei fragede si puterii lor de a intelege. Va multumim!