Noile programe scolare au fost adoptate si publicate deja in Monitorul Oficial. Asadar, incepand cu anul scolar 2015-2016, elevii vor participa la una dintre disciplinele optinale "Joc si miscare", "Educatie pentru prevenirea riscului rutier", "Educatie pentru dezvolvate" sau "Educatie pentru drepturile de proprietate intelectuala".
Potrivit programei publicate in Monitorul Oficial, o parted in discipline se adreseaza elevilor din clasele primare si cealalta parte elevilor de liceu.
Prin intermediul optionalului de "Joc si miscare", elevii din clasele I si a II-a vor fi influentati pozitiv privind dezvoltarea cognitiva si socio-afectiva.
"Potentialul jocurilor de miscare poate fi utilizat si pentru consolidarea cunostintelor pe care copiii le dobandesc la alte discipline de studiu (romana, matematica, stiintele naturii). Maniera integrata de abordare a acestor obiecte de studiu face posibila invatarea/consolidarea prin jocuri dinamice a alfabetului, cifrelor, denumirii animalelor, fructelor, legumelor, etc.
Prin faptul ca ii este specifica activitatea in grup, jocul de miscare favorizeaza manifestarea relatiilor sociale (de cooperare, de intrecere), presupunand armonizarea intereselor individuale si a eforturilor personale cu cele ale grupului; favorizeaza incadrarea in colectiv, asumarea de responsabilitati, manifestarea atitudinii critice si autocritice, a initiativei si le permite copiilor sa invete ce inseamna toleranta, acceptarea celuilalt, luarea unei decizii si asumarea consecintelor acesteia", potrivit noii programe scolare.
In cazul optionalului de "Educatie pentru prevenirea riscului rutier", elevii din clasele I-IV vor invata sa recunoasca politistii rutieri, locurile de joaca sigur, locurile destinate plimbarii cu bicicleta, regulile minimale de circulatie in siguranta si cele necesare transportului in comun.
Materia optionala de "Educatie pentru dezvoltare" se adreseaza elevilor de liceu, care vor dobandi in urma parcurgerii acestor cursuri valorile de justitie sociala, solidaritate, responsabilitate sociala si fata de mediu, cooperare pentru dezvoltare, atitudine pozitiva fata de diversitate sau relationare pozitiva fata de cei din jur.
De asemenea, liceenii vor participa optional de anul viitor la disciplina "Educatie pentru drepturile de proprietate intelectuala", in cadrul careia vor studia problematica drepturilor de proprietate intelectuala.
Izabella 06 Mai. 2015 08:46:43
In clasa a IX-a profil economic, ora de muzica : de rasul lumii canta vine vine primavara baietii care deja.....Mimi 01 Mai. 2015 16:25:10
intr-o clasa cu 25 de elevi se poate invata matematica asa cum este in acel video,dns Istrate?Istrate Mihaela 30 Apr. 2015 09:09:35
Domnule Ministru,d-na Liliana Preoteasa,"maniera integrata" in varianta romaneasca elaborata de dvs este o varza .Lasati specialistii adevarati ,oamenii pasionati de invatamant,de educatie,sa refaca programa,materiile necesare copiilor, functie de varsta lor.Domnul Florian Colceag ,domnul prof de matematica Ioan Ursu,etc,care stiu cu adevarat cum se face educatie!! Manualele pe care le scoateti sunt sub standardele de calitate,auxiliarele de pe piata sunt neverificate,au greseli,manualele digitale pe care le-ati introdus nu sunt folosite pt ca sunt sub orice critica din pct de vedere al continutului ,nu atrag,sunt anoste.Am ajuns sa invatam de pe net ceea ce trebuie sa invatam la scoala!! Ia uitati cum se face integrarea matematicii cu mediul prin joc : https://www.youtube.com/watch?v=dl8Y8qGJ5xISincer,lasati-i pe altii sa faca ce trebuie!! Dvs tot incercati de 20 de ani...nu mai are rost...pierdem generatii intregi pe mana dvs!!
Cici 29 Apr. 2015 23:35:36
O prostie,ca sã spuna ca au introdus ceva.La liceele tehnologice sunt deja prea multe ore de culturã generalã.Elevii aceia fug de la scoala pentru cã sunt prea multe ore.Acum daca se mai adauga ,vor fi clasele goale.MAI SCOATEȚI MATERIII DE LA LICEELE TEHNOLOGICE.NU MAI VOR ISTORIE,GEOGRAFIE ,CIVICA,LOGICÃ,ETC.........