Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

FSE cere Guvernului masuri urgente pe tema HG 582 privind corectiile de salarizare in Invatamant

de Banu Alexandra la 31 Aug. 2016 Exclusiv
5 comentarii

FSE cere Guvernului masuri urgente pe tema HG 582 privind corectiile de salarizare in Invatamant HG 582 privind corectiile in salarizarea bugetarilor a provocat numeroase nemultumiri in randul angajatilor din Invatamant, sindicalisti din intreaga tara amenintand cu ample proteste pe aceasta tema chiar inainte de deschiderea anului scolar 2016-2017.

Pe aceeasi tema, FSE SPIRU HARET a inaintat o adresa Guvernului, in care solicita remedierea de urgenta a acestor probleme pe tema salarizarii, aduse de HG 582. Redam integral continutul adresei FSE mai jos:


Adresa FSE SPIRU HARET 30 08 2016 - Probleme HG 582 salarizare

Nr.  595/30.08.2016

Catre

MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE SI CERCETARII STIINTIFICE

DOMNULUI MINISTRU,
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii

DUMITRU MIRCEA

Stimate Domnule Ministru,

Supunem atentiei dumneavoastra urmatoarele:

Dupa cum, desigur, cunoasteti, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 641/22.VIII.2016, a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 582/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor art. 31 alin. (2), (3) si (8), art. 33 si 34 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare.

Lecturand textul publicat, am constatat urmatoarele:

I. La art. 4 din Normele metodologice exista diferente semnificative fata de forma negociata cu reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative. Astfel:

Textul publicat in Monitorul Oficial este:

„Art. 4. Trecerea personalului didactic de predare intr-o transa superioara de vechime in invatamant se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in invatamant necesara.”

Ori, in forma discutata si aprobata in cadrul sedintelor de negociere, cu participarea reprezentantilor Ministerului Educatiei, Ministerului Muncii, Ministerului Finantelor si federatiilor sindicale reprezentative, textul art. 4 era urmatorul:

„Art. 4. - (1) Prin vechime in invatamant se intelege activitatea depusa atat in calitate de personal didactic de predare, personal didactic de conducere, indrumare si control, cat si in calitate de personal didactic auxiliar, cu contract de munca intr-o unitate / institutie de invatamant, unitate conexa invatamantului preuniversitar ori intr-un inspectorat scolar, indiferent de perioadele cand vechimea a fost realizata. Constituie vechime in invatamant si perioadele in care personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si de control  s-a aflat in concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, precum si perioada in care personalul didactic de predare a efectuat stagiul militar, dupa care s-a reintors la catedra, respectiv perioadele in care personalul didactic de predare a avut catedra rezervata in invatamant.

(2) Constituie vechime in invatamant activitatea desfasurata de profesorii sau maistrii instructori in perioada 1984 – 1990, cu norma intreaga in invatamantul preuniversitar, dar cu plata salariului din alte sectoare de activitate.

(3) Constituie vechime in invatamant si perioada in care persoana angajata in invatamant, provenita din alte sectoare de activitate, face dovada ca a profesat in specialitatea inscrisa pe diploma de studii, numai in cazul in care ocupa un post didactic in aceeasi specialitate.

(4) Nu constituie vechime in invatamant perioadele in care personalul didactic de predare s-a aflat in concediu fara plata, cu exceptia situatiei in care se rezerva catedra pentru formarea profesionala solicitata in conditiile art.155-156 din Codul Muncii.

(5) Trecerea personalului didactic de predare intr-o transa superioara de vechime in invatamant se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in invatamant necesara.

(6) Trecerea personalului didactic de predare intr-o gradatie superioara se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea necesara in munca, respectiv la implinirea a 3 ani, 5 ani, 10 ani, 15 ani si  20 de ani de vechime in munca.”

Stimate Domnule Ministru, va rugam sa observati ca atat textul O.U.G. nr. 57/2015, cat si textul H.G. nr. 582/2016 opereaza, in materia salarizarii cadrelor didactice cu 2 „tipuri” de vechime – vechimea IN INVATAMANT si vechimea in MUNCA.

Prin eliminarea alin. (1) – (4) ale art. 4 nu mai avem in prezent nicio definire a vechimii in invatamant, Legea nr. 63/2011 fiind abrogata. Este adevarat ca, potrivit art. 3 alin. (4) din Norme, vechimea stabilita anterior nu poate fi afectata. Insa fara precizari exprese cu privire la perioadele care constituie vechime in  invatamant, tinand cont si de experienta ultimilor 5 ani, la nivelul unitatilor de invatamant vor aparea numeroase probleme privind calculul vechimii in invatamant si, pe cale de consecinta, de stabilire corecta a salariilor cadrelor didactice.

In aceste conditii, apreciem ca se impune emiterea de catre Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, in regim de urgenta, a unei CIRCULARE prin care sa se aduca la cunostinta unitatilor de invatamant ca la stabilirea vechimii in invatamant se au in vedere urmatoarele:

1. Prin vechime in invatamant se intelege activitatea depusa atat in calitate de personal didactic de predare, personal didactic de conducere, indrumare si control, cat si in calitate de personal didactic auxiliar, cu contract de munca intr-o unitate / institutie de invatamant, unitate conexa invatamantului preuniversitar ori intr-un inspectorat scolar, indiferent de perioadele cand vechimea a fost realizata.

2. Constituie vechime in invatamant si perioadele in care personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si de control  s-a aflat in concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, precum si perioada in care personalul didactic de predare a efectuat stagiul militar, dupa care s-a reintors la catedra, respectiv perioadele in care personalul didactic de predare a avut catedra rezervata in invatamant.

3. Constituie vechime in invatamant activitatea desfasurata de profesorii sau maistrii instructori in perioada 1984 – 1990, cu norma intreaga in invatamantul preuniversitar, dar cu plata salariului din alte sectoare de activitate.

4. Constituie vechime in invatamant si perioada in care persoana angajata in invatamant, provenita din alte sectoare de activitate, face dovada ca a profesat in specialitatea inscrisa pe diploma de studii, numai in cazul in care ocupa un post didactic in aceeasi specialitate.

5. Constituie vechime in invatamant si perioadele in care personalul didactic de predare s-a aflat in concediu fara plata cu rezervare de catedra pentru formarea profesionala solicitata in conditiile art.155-156 din Codul Muncii.

 Facem precizarea ca, la capitolele II si III din Normele metodologice (referitoare la salarizarea personalului didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar, respectiv a personalului didactic de predare, didactic auxiliar si de conducere din invatamantul superior/universitar) dispozitiile din proiect referitoare la calculul vechimii in invatamant au fost mentinute si in forma publicata – art. 11 si art. 28.

II. La acelasi art. 4, eliminarea alin. (6) din proiectul discutat cu federatiile sindicale a generat confuzie.

Textul in  cauza reglementa trecerea in gradatii superioare a personalului didactic: „Trecerea personalului didactic de predare intr-o gradatie superioara se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea necesara in munca, respectiv la implinirea a 3 ani, 5 ani, 10 ani, 15 ani si  20 de ani de vechime in munca.”

In absenta acestuia, pentru personalul didactic de predare nu exista stipulat expres ca gradatiile 1, 2, 3, 4 si 5 din Anexa nr. 1 pct. 2 inseamna 3 ani, 5 ani, 10 ani, 15 ani si  20 de ani de vechime in munca. Subliniem faptul ca, si in materia trecerii intr-o gradatie superioara, la personalul didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar dispozitiile din proiect au fost mentinute in forma finala – art. 13 alin. (2) din Capitolul II.

In consecinta, apreciem ca se impune ca, in circulara la care am facut referire anterior sa se prevada expres ca, si pentru personalul didactic de predare, trecerea intr-o gradatie superioara se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea necesara in munca, respectiv la implinirea a 3 ani, 5 ani, 10 ani, 15 ani si  20 de ani de vechime in munca.

III. O alta problema o reprezinta diminuarea salariilor pentru unii dintre colegii nostri de la data de 01.08.2016, fata de salariile avute in luna iulie.

Concret, este vorba despre acei colegi – personalul didactic auxiliar – care, la data intrarii in vigoare a H.G. nr. 582/2016, erau incadrati pe functii de secretari-sefi, respectiv contabili-sefi (administratori financiari), dar care nu mai pot fi mentinuti in prezent in functiile de conducere respective, efect al dispozitiilor cuprinse in anexele nr. 4a (2) si 4b (2) la Norme.

Stimate Domnule Ministru, negocierile privind salarizarea au pornit de la principiul – acceptat de toate partile – ca NICIUNUI SALARIAT DIN SISTEMUL DE  INVATAMANT NU II VA SCADEA SALARIUL CU INCEPERE DE LA 1 AUGUST 2016.

De altfel, in acest sens sunt si dispozitiile exprese ale art. 34 din O.U.G. nr. 57/2015, astfel cum a fost completata prin O.U.G. nr. 20/2016: „(1) In situatia in care totalul drepturilor salariale determinate potrivit art. 33 alin. (2), (4) sau (5), dupa caz, este mai mic sau egal cu salariile de baza aferente lunii iulie 2016, se pastreaza salariile de baza aferente lunii iulie 2016.”

Dispozitii similare se regasesc si la art. 10 alin. (6) si art. 11 alin. (4) din Norme unde se stipuleaza expres ca, in situatia in care salariile stabilite incepand cu luna august 2016  sunt mai mici decat salariul de baza din luna iulie 2016, se pastreaza acesta din urma.

Contrar acestor dispozitii si desi membrii de sindicat desfasoara aceeasi activitatea, avand aceleasi responsabilitati/atributii/obligatii, salariile de la 1 august 2016, calculate prin intermediul aplicatiei Edusal, sunt inferioare celor din luna iulie 2016, diferentele fiind de cel putin 400 de lei in minus. In plus, avem sesizari ca acest lucru se intampla si la unele functii didactice.

In aceste conditii, va solicitam ca, in cuprinsul Circularei respective, sa precizati expres ca salariile in cauza nu scad incepand cu luna august 2016 sub nivelul celor din iulie 2016 si sa dispuneti masurile necesare pentru ca aplicatia Edusal sa permita mentinerea salariilor respective cel putin la nivelul celor din luna iulie 2016.

IV. O alta problema sesizata este aceea a personalului de conducere din invatamantul preuniversitar cu studii superioare de scurta durata.

Astfel, in Anexele nr. 4a si 4b la Normele metodologice, salariile de baza pentru functiile de conducere didactice si didactice auxiliare din unitatile de invatamant preuniversitare sunt reglementate doar in raport de studii superioare (S) sau studii medii (M). In sistem exista insa si au existat dintotdeauna persoane incadrate pe functii de conducere cu studii superioare de scurta durata (SSD), care au fost salarizate pornind de la salariul de incadrare pentru SSD, la care s-a adaugat indemnizatia de conducere, in procent. Odata cu disparitia indemnizatiei de conducere si cu reglementarea salariului de baza aferent functiei de conducere, in  absenta unei prevederi exprese sau macar a unei Note in subsolul grilelor, salariile persoanelor in cauza nu se pot calcula – sunt respinse de aplicatia Edusal.

Se impune, deci, si remedierea acestei situatii.

Pentru toate aceste considerente, va solicitam sa procedati, in regim de urgenta, la emiterea Circularei solicitate, in sensul precizarilor de mai sus, si la remedierea deficientelor semnalate in programul de salarizare, cu informarea federatiei noastre.

Cu stima,

PRESEDINTE
 
Prof. Marius Ovidiu NISTOR

Autor: Banu Alexandra

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.02 din 27 voturi

x


Intrebare antispam: 1 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 5 comentariiAdauga comentariul tau

MARIA 2016-09-01 23:46:15

Stimate colege - oare acesta este scopul acestei legi sa ne dezbine? Sunt convinsa ca doar noi, cele care lucram efectiv, stim adevaratul volum de munca. Din pacate, nici sefii nostri directi nici cei ierarhici superiori, nici personalul didactic, auxiliar, nedidactic din scoala nu cunosc complexitatea si reponsabilitatea muncii de secretara. Si cand iti faci munca, daca la secretariat este program non-stop??!! De fapt, noi nu suntem secretare, suntem inspectori resurse umane, iar diferentierea, cred eu, ca trebuie sa fie facuta mai concret, adica: nr. de elevi, nr. de clase, nr. de posturi, dar nu cum s-a facut! HABAR NU AU, cat se munceste! Oare cate ore trebuie sa munceasca o colega, secretar unic, sa aiba toate sarcinile facute la timp. Sa se documenteze, sa calculeze, etc. Stim doar noi! Parerea mea:o petitie online care sa fie trimisa in toate scolile asa din aproape in aproape, sa o primeasca toate colegele. Eu propun sa infiintam un sindicat, al secretarelor! Dezbina si stapaneste! Noi trebuie sa fim unite! Apropo, de ceea ce spunea colega, Brindusa - nu stiu care liceu are 3-4 secretare. Voi cunoasteti ??

CONSTANTINESCU MARIANA 2016-09-01 18:44:59

dar ce parere aveti in cazul in care se taie indemnizatia de secretar sef ,ai 28 de clase/ grupe intr-o unitate cu personalitate juridica + 4 structuri si lucreaza o singura persoana nu doua ca la un liceu?

Brindusa 2016-08-31 21:10:22

Buna ziua. De ce credeti ca o unitate cu personalitate juridica nu trebuie sa aiba posturi de conducere - contabil si secretar sef ? Legii 63/2011 - cuprindea aceasta prevedere de nu s-a respectat si in Hotararea care a abrogat aceasta Lege ?. Credeti ca functia de secretar dintr-o gradinita - are ca atributii doar raspunderea la telefon si servirea cafelei ? Ar fi minunat ca atributiile unei secretare de gradinita care nu indeplineste conditiile Hotararii actuale de salarizare pt a beneficia de acest minuscul procent de conducere sa se limiteze la raspunderea la telefon si servirea cafelei, dar , din pacate atributiile sunt multiple. La scoli , colegii sunt normate cate 3-4 posturi de secretari si au tributii bine stabilite - o secretara face salarizarea - alta raspunde de corespondenta - etc., la gradinita e normat 1 singur post iar secretara face munca celor 3-4 secretari. De ce trebuie ca aceste posturi de conducere sa fie normate la nr. de clase/grupe si de ce nu fiecare unitate cu personalitate juridica sa aiba cate un post de conducere - bineinteles cu studii superioare corespunzatoare? Sper ca mesajul meu va fi inteles si cineva ne va sustine . Va rog sa intelegeti ca pt mine pierderea de 513 lei lunar reprezinta rata lunara la imprumutul pt. Prima casa . De ce CFP controlul financiar preventiv al contabililor s-a putut mentine ca suma compensatorie si conducerea nu? De ce nu se respecta afirmatia din Hotararea Guvernului - cu nivelul salariilor la luna iulie ?

Brindusa 2016-08-31 21:08:31

De ce ...?

DOINA 2016-08-31 19:02:55

corect punctat, e strigator la cer ce au facut cu salariul unor cadre didactice auxiliare

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!