Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sunt evaluati elevii clasei zero: instructiuni de completare a raportului de evaluare pentru invatatori

de Ion Andreea la 22 Iul. 2016 Exclusiv
2 comentarii

Cum sunt evaluati elevii clasei zero: instructiuni de completare a raportului de evaluare pentru invatatori Invatatorii care preiau clasa zero in septembrie 2016 nu vor evalua elevii cu note sau calificative. Acestia isi vor consemna informatiile stranse despre elevi intr-un raport ce va fi intocmit la finalul anului scolar.

Conform metodologiei publicate de Ministerul Educatiei, invatatatorii de la clasa zero vor intocmi la sfarsitul anului scolar 2016-2017 un raport de evaluare in care vor consemna nivelurile de dezvoltare fizica, socio-emotionala, cognitiva, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare ale elevilor clasei pregatitoare.

Iata cateva instructiuni de completare a raportului:

Cadrele didactice bifeaza un singur nivel de apreciere in caseta corespunzatoare pentru fiecare competenta in parte:

DEZVOLTAREA FIZICA SI MOTRICA

    ldentificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
    Utilizarea unor miscari specifice diferitelor segmente ale corpului
    Executarea unor miscari sugestive si folosirea unei mimici si a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cantec, dans, teatru etc.)
    Participarela activitaii motrice coordonate cu membrii grupului
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii


DEZVOLTAREA SOCIO-EMOTIONALA

    Indentificarea elementelor de identitate (nume, prenume, varsta, gen, aspect fizic, nationalitate, numele parintilor, localitate etc)
    Respectarea unor reguli simple de igiena personala
    Reconoasterea emotiilor de baza raporate la experienta de viata
    Exprimarea de sine (exprimarea emotiilor, temerilor, preocuparilor, a ceea ce ii place si ce nu), in limbaje variate (verbal, nonverbal, artistic)
    Manifestarea grijii pentru comportarea corecta in relatie cu mediul natural si social
    Respectarea normelor elementare de comportament social
    Identificarea unor repere relationale (frate, sora, mama, tata, bunici, rude, colegi, prieteni, adulti, educatori) si valorice (bine, frumos, bun etc.)
    Participarea la activitatile grupului, jocuri de grup, relatii interpersoanale

DEZVOLTAREA COGNITIVA

    Identificarea cuvinteor din enunturi scurte, rostite clar si rar
    Identificarea silabelor si a sunetului initial si final in cuvinte clar articulate
    Discriminarea cu suport intuitiv a formelor geometrice, semnelor grafice (litera, cifra), culorilor, sunetelor
    Sesizarea relatiei dintre sunet si litera, dintre cifra si numar
    Trasarea elementelor grafice (conturul literelor, cifrelor, formelor geometrice principale)
    Identificarea unor repere: spatiale (in, pe, deasupra, dedesubt, langa, in fata, in spatele, sus, jos) si temporale (inainte, dupa, zi, noapte, iarna, vara etc.)
    Identificarea unor repere de gandire logici: sortare, clasificare pe baza unui criteriu dat, rationament simplu ( daca..., atunci...)
    Recunoasterea unor cuvinte uzuale, scrise cu litere de tipar
    Recunoasterea numerelor in concentrul 0-10
    Rezolvarea de probleme in care intervin operatii de adunare sau scadere cu 1-2 unitati in concentrul 0-10, cu suport intuitiv

DEZVOLTAREA LIMBAJULUI SI A COMUNICARII

    Identificarea si aplicarea regulilor principale de comunicare
    Utilizarea elementelor de logica in comunicare ("si/sau", "daca..., atunci", "da/nu" etc)
    Receptarea semnifica'iei corecte a mesajelor orale
    Sesiyarea semnifica'iei unui mesaj vizual simplu
    Exprimarea unor mesaje referitoare la sine, colegi, familie, scoala, mediu inconjurator
    Participarea la dialoguri scurte, in situatii de comunicare uzuala

DEZVOLTAREA CAPACITATILOR SI ATITUDINILOR DE INVATARE

    Respectarea normelor elementare de comportament scolar
    Manifestarea perseverentei in activitatea de invatare
    Manifestarea curiozitatii pentru explorarea mediului natural si social
    Identificarea unor regularitati in mediul familiar, natural si social
    Realizarea unor activitati, proiecte, obiecte, constructii simple
    Relationarea pozitiva cu alti membri ai grupului, in reolarea unor sarcini simple de lucru
    Participarea la activitati integrate, adaptate nivelului de varsta
    Manifestarea imaginatiei si a creativitatii in activitate si joc
Autor: Ion Andreea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.08 din 6 voturi

x


Intrebare antispam: 1 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 2 comentariiAdauga comentariul tau

Cristina 2016-07-25 17:22:58

Nu exista clasa zero!
Chiar nu se poate Ónțelege ca se numește clasa pregatitoare?

Cristina 2016-07-25 17:20:34

3

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!