Conform metodologiei publicate de Ministerul Educatiei,
invatatatorii de la clasa zero vor intocmi la sfarsitul anului scolar 2016-2017 un raport de evaluare in care vor consemna nivelurile de dezvoltare fizica, socio-emotionala, cognitiva, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare ale elevilor clasei pregatitoare.
Iata cateva instructiuni de completare a raportului:
Cadrele didactice bifeaza un singur nivel de apreciere in caseta corespunzatoare pentru fiecare competenta in parte:
DEZVOLTAREA FIZICA SI MOTRICA
ldentificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
Utilizarea unor miscari specifice diferitelor segmente ale corpului
Executarea unor miscari sugestive si folosirea unei mimici si a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cantec, dans, teatru etc.)
Participarela activitaii motrice coordonate cu membrii grupului
DEZVOLTAREA SOCIO-EMOTIONALA
Indentificarea elementelor de identitate (nume, prenume, varsta, gen, aspect fizic, nationalitate, numele parintilor, localitate etc)
Respectarea unor reguli simple de igiena personala
Reconoasterea emotiilor de baza raporate la experienta de viata
Exprimarea de sine (exprimarea emotiilor, temerilor, preocuparilor, a ceea ce ii place si ce nu), in limbaje variate (verbal, nonverbal, artistic)
Manifestarea grijii pentru comportarea corecta in relatie cu mediul natural si social
Respectarea normelor elementare de comportament social
Identificarea unor repere relationale (frate, sora, mama, tata, bunici, rude, colegi, prieteni, adulti, educatori) si valorice (bine, frumos, bun etc.)
Participarea la activitatile grupului, jocuri de grup, relatii interpersoanale
DEZVOLTAREA COGNITIVA
Identificarea cuvinteor din enunturi scurte, rostite clar si rar
Identificarea silabelor si a sunetului initial si final in cuvinte clar articulate
Discriminarea cu suport intuitiv a formelor geometrice, semnelor grafice (litera, cifra), culorilor, sunetelor
Sesizarea relatiei dintre sunet si litera, dintre cifra si numar
Trasarea elementelor grafice (conturul literelor, cifrelor, formelor geometrice principale)
Identificarea unor repere: spatiale (in, pe, deasupra, dedesubt, langa, in fata, in spatele, sus, jos) si temporale (inainte, dupa, zi, noapte, iarna, vara etc.)
Identificarea unor repere de gandire logici: sortare, clasificare pe baza unui criteriu dat, rationament simplu ( daca..., atunci...)
Recunoasterea unor cuvinte uzuale, scrise cu litere de tipar
Recunoasterea numerelor in concentrul 0-10
Rezolvarea de probleme in care intervin operatii de adunare sau scadere cu 1-2 unitati in concentrul 0-10, cu suport intuitiv
DEZVOLTAREA LIMBAJULUI SI A COMUNICARII
Identificarea si aplicarea regulilor principale de comunicare
Utilizarea elementelor de logica in comunicare ("si/sau", "daca..., atunci", "da/nu" etc)
Receptarea semnifica'iei corecte a mesajelor orale
Sesiyarea semnifica'iei unui mesaj vizual simplu
Exprimarea unor mesaje referitoare la sine, colegi, familie, scoala, mediu inconjurator
Participarea la dialoguri scurte, in situatii de comunicare uzuala
DEZVOLTAREA CAPACITATILOR SI ATITUDINILOR DE INVATARE
Respectarea normelor elementare de comportament scolar
Manifestarea perseverentei in activitatea de invatare
Manifestarea curiozitatii pentru explorarea mediului natural si social
Identificarea unor regularitati in mediul familiar, natural si social
Realizarea unor activitati, proiecte, obiecte, constructii simple
Relationarea pozitiva cu alti membri ai grupului, in reolarea unor sarcini simple de lucru
Participarea la activitati integrate, adaptate nivelului de varsta
Manifestarea imaginatiei si a creativitatii in activitate si joc
Cristina 25 Iul. 2016 17:22:58
Nu exista clasa zero!Chiar nu se poate anțelege ca se numește clasa pregatitoare?
Cristina 25 Iul. 2016 17:20:34
3