Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sunt evaluati elevii clasei zero: instructiuni de completare a raportului de evaluare pentru invatatori

de Ion Andreea la 22 Iul. 2016 Exclusiv
2 comentarii

Cum sunt evaluati elevii clasei zero: instructiuni de completare a raportului de evaluare pentru invatatori22Iul.2016

Invatatorii care preiau clasa zero in septembrie 2016 nu vor evalua elevii cu note sau calificative. Acestia isi vor consemna informatiile stranse despre elevi intr-un raport ce va fi intocmit la finalul anului scolar.

Conform metodologiei publicate de Ministerul Educatiei, invatatatorii de la clasa zero vor intocmi la sfarsitul anului scolar 2016-2017 un raport de evaluare in care vor consemna nivelurile de dezvoltare fizica, socio-emotionala, cognitiva, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare ale elevilor clasei pregatitoare.

Iata cateva instructiuni de completare a raportului:

Cadrele didactice bifeaza un singur nivel de apreciere in caseta corespunzatoare pentru fiecare competenta in parte:

DEZVOLTAREA FIZICA SI MOTRICA

    ldentificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
    Utilizarea unor miscari specifice diferitelor segmente ale corpului
    Executarea unor miscari sugestive si folosirea unei mimici si a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cantec, dans, teatru etc.)
    Participarela activitaii motrice coordonate cu membrii grupului

DEZVOLTAREA SOCIO-EMOTIONALA

    Indentificarea elementelor de identitate (nume, prenume, varsta, gen, aspect fizic, nationalitate, numele parintilor, localitate etc)
    Respectarea unor reguli simple de igiena personala
    Reconoasterea emotiilor de baza raporate la experienta de viata
    Exprimarea de sine (exprimarea emotiilor, temerilor, preocuparilor, a ceea ce ii place si ce nu), in limbaje variate (verbal, nonverbal, artistic)
    Manifestarea grijii pentru comportarea corecta in relatie cu mediul natural si social
    Respectarea normelor elementare de comportament social
    Identificarea unor repere relationale (frate, sora, mama, tata, bunici, rude, colegi, prieteni, adulti, educatori) si valorice (bine, frumos, bun etc.)
    Participarea la activitatile grupului, jocuri de grup, relatii interpersoanale

DEZVOLTAREA COGNITIVA

    Identificarea cuvinteor din enunturi scurte, rostite clar si rar
    Identificarea silabelor si a sunetului initial si final in cuvinte clar articulate
    Discriminarea cu suport intuitiv a formelor geometrice, semnelor grafice (litera, cifra), culorilor, sunetelor
    Sesizarea relatiei dintre sunet si litera, dintre cifra si numar
    Trasarea elementelor grafice (conturul literelor, cifrelor, formelor geometrice principale)
    Identificarea unor repere: spatiale (in, pe, deasupra, dedesubt, langa, in fata, in spatele, sus, jos) si temporale (inainte, dupa, zi, noapte, iarna, vara etc.)
    Identificarea unor repere de gandire logici: sortare, clasificare pe baza unui criteriu dat, rationament simplu ( daca..., atunci...)
    Recunoasterea unor cuvinte uzuale, scrise cu litere de tipar
    Recunoasterea numerelor in concentrul 0-10
    Rezolvarea de probleme in care intervin operatii de adunare sau scadere cu 1-2 unitati in concentrul 0-10, cu suport intuitiv

DEZVOLTAREA LIMBAJULUI SI A COMUNICARII

    Identificarea si aplicarea regulilor principale de comunicare
    Utilizarea elementelor de logica in comunicare ("si/sau", "daca..., atunci", "da/nu" etc)
    Receptarea semnifica'iei corecte a mesajelor orale
    Sesiyarea semnifica'iei unui mesaj vizual simplu
    Exprimarea unor mesaje referitoare la sine, colegi, familie, scoala, mediu inconjurator
    Participarea la dialoguri scurte, in situatii de comunicare uzuala

DEZVOLTAREA CAPACITATILOR SI ATITUDINILOR DE INVATARE

    Respectarea normelor elementare de comportament scolar
    Manifestarea perseverentei in activitatea de invatare
    Manifestarea curiozitatii pentru explorarea mediului natural si social
    Identificarea unor regularitati in mediul familiar, natural si social
    Realizarea unor activitati, proiecte, obiecte, constructii simple
    Relationarea pozitiva cu alti membri ai grupului, in reolarea unor sarcini simple de lucru
    Participarea la activitati integrate, adaptate nivelului de varsta
    Manifestarea imaginatiei si a creativitatii in activitate si joc

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.08 din 6 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau

25Iul.2016

Cristina 25 Iul. 2016 17:22:58

Nu exista clasa zero!
Chiar nu se poate Ónțelege ca se numește clasa pregatitoare?
25Iul.2016

Cristina 25 Iul. 2016 17:20:34

3
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!