Legea Educatiei si programa scolara au suferit numeroase modificari, de la un ministru la altul. Examenul de
bacalaureat este insa cel care a avut parte de cele mai mari transformari de-a lungul timpului:
In 1999, s-a decis ca examenul de bacalaureat sa se dea la sase discipline, fata de patru cate erau inainte. In 2003, subiectele de la Bac s-au realizat sub forma de grila, an in care la probele orale absolventii de liceu nu primeau note, ci calificativul "admis" sau "respins", iar in 2004 s-a revenit la notarea probelor orale. In 2006-2007 s-a decis ca subiectele sa fie publicate pe internet, pentru a evita fraudarea lor. 2010 a fost primul an in care au fost introduse competentele lingvistice, competentele de comunicare si de utilizare a calculatorului. Acestea se desfasoara inainte de incheierea anului scolar si se noteaza cu calificative: incepator, mediu, avansat si experimentat.
Din acest an, examenul propriu-zis de bacalaureat este format din trei probe scrise: cea obligatorie (la limba si literatura romana), cea conforma profilului (la matematica pentru liceele tehnologice si cele de profil real, respectiv istorie pentru profilul uman) si proba la alegere (in care elevii vor opta intre fizica, chimie, biologie si informatica, in cazul liceelor tehnologice si a celor de profil real, respectiv intre filosofie, logica, psihologie, geografie si economie, in cazul liceelor de profil uman).
In 2011 s-au introdus camerele de supraveghere in salile de examen, cu scopul de a elimina frauda in invatamant.
2013 este anul in care au fost introduse pentru prima data subiectele diferentiate, pentru fiecare disciplina in parte. Asta inseamna ca la disciplina limba romana, subiectele primite de elevii de la profilul uman sunt diferite fata de subiectele primite de colegii lor de la profilul real, la aceeasi materie.
Va intrebati daca modificarile introduse de fiecare oficial din Educatie au dus la cresterea ratei de promovabilitate la bac?
Va prezentam rata de promovabilitate la Bacalaureat, la nivel national, din ultimii ani:
2013 - 56% la nivel national
2012 - 43% la nivel national
2011 - 44,47% la nivel national
2010 - 69,30% la nivel national
2009 - 81,47% la nivel national
2008 - 77,24% la nivel national
2007 - 82,08% la nivel national
2006 - 79,60% la nivel national
2005 - 84,76% la nivel national
2004 - 84,60% la nivel national
2003 - 76,82% la nivel national
2002 - 86,71% la nivel national
2001 - 86,28% la nivel national