Personalul didactic din invatamant care beneficiaza de gradatie de merit pana la 31 august 2022 poate participa la un nou concurs. Candidatii la concursul pentru gradatia de merit isi pot depune dosarele la secretariatul unitatii/ institutiei de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica, pana la data de 16 mai 2022.
In dosarul de inscriere al cadrului didactic care doreste sa se inscrie la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit trebuie sa fie anexate urmatoarele documente:
1. Pagina de garda, care va contine numele si prenumele candidatului, unitatea de invatamant la care este incadrat la data depunerii dosarului si categoria de personal didactic la care isi depune dosarul, precum si date de identificare;
3. Cererea-tip, elaborata de inspectoratul scolar, in care candidatul isi precizeaza optiunea (prezentata mai jos, in articol)
4. Adeverinta/adeverintele cu calificativele din anii scolari evaluati;
5. Adeverinta de vechime in invatamant;
6. Fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit elaborata de inspectoratul scolar, la categoria de personal didactic la care candideaza, cu punctajul completat la rubrica „Punctaj autoevaluare”, in DOUA exemplare (conform anexelor la prezenta procedura);
7. Raportul de activitate, pentru perioada evaluata, ce trebuie sa respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare si sa contina trimiteri explicite la documentele justificative din dosar;
8. Declaratia pe propria raspundere, prin care candidatul confirma ca documentele depuse la dosar ii apartin si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate, conform OME nr. 3551/07.04.2022. (prezentata mai jos, in articol)
9. Raportul motivat, in TREI exemplare, cu punctajul completat la rubrica de (auto)evaluare
10. Documentele justificative, grupate conform criteriilor si subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare pentru gradatia de merit elaborata de inspectoratul scolar, la categoria de personal didactic la care candideaza.
MODEL CERERE GRADATIE DE MERIT
DOAMNA INSPECTOR SCOLAR GENERAL,
Subsemnatul/ Subsemnata,……………., domiciliat(a) in ………………, nr. ..……, str. ……….., bl. ………, sc.…….., ap.……, judetul…………., incadrat(a) pe postul de ………………………..…. de la unitatea de invatamant/ institutia …….…………………………………………………, avand functia de ……………………………….…....., va rog sa-mi aprobati inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar de stat, sesiunea 2022, la categoria3) ……………………………….
Mentionez ca la data de 01 septembrie 2021 am o vechime in invatamantul preuniversitar de ………… ani.
Declar ca sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal de catre ISJ Vaslui, cu respectarea prevederilor Regulamentului nr.679/2016 adoptat de Parlamentul European si Consiliul Uniunii Europene pentru aprobarea normelor privind protectia in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal, precum si a normelor referitoare la libera circulatie a acestui tip de date cu caracter personal.
Anexez prezentei cereri dosarul intocmit in vederea participarii la concursul pentru acordarea gradatiei de merit, sesiunea 2022, conform prevederilor Ordinului M.E. nr. 3551/07.04.2022.
Data: …………………
Semnatura: ……………………………
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata,.............................................., domiciliat(a) in ............................., str. .......................... nr... , bl. .........., sc. ........, ap. ............, judetul/sectorul .........................., legitimat(a) cu ........ seria ........... nr. .................., CNP .............................................., incadrat(a) la ............................. pe functia de ............................, declar pe propria raspundere ca documentele depuse la dosar imi apartin si ca prin acestea sunt confirmate/certificate activitatile desfasurate.
Intocmita intr-un exemplar, pe propria raspundere, cunoscand ca falsul in declaratii este pedepsit conform legii.
Semnatura ....................
Data ...............
Calendarul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2022
- Perioada: 18-19 aprilie 2022 - Detalierea punctajelor aferente criteriilor de catre comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar, stabilirea numarului gradatiilor de merit si a punctajului minim pe categorii de personal si pe discipline/domenii/niveluri de invatamant. Transmiterea propunerii Palatului National al Copiilor catre Ministerul Educatiei cuprinzand numarul de gradatii ce urmeaza a fi acordate.
- Perioada: 20 - 21 aprilie 2022 - Aprobarea numarului de locuri repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar, in baza hotararii comisiei paritare. Comunicarea fiselor de (auto)evaluare, a numarului gradatiilor de merit si a punctajului minim pe categorii de personal si pe discipline/domenii/niveluri de invatamant de catre inspectoratul scolar in teritoriu.
- Perioada: 2 - 16 mai 2022 - Depunerea de catre candidati a dosarelor la secretariatul unitatii/institutiei de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica.
- Perioada: 17 - 20 mai 2022 - Depunerea dosarelor care contin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului scolar/Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
- Perioada: 23 mai – 8 iunie 2022 - Analiza dosarelor de catre inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, si elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului in specialitate; verificarea dosarelor si acordarea punctajelor de catre comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit; aprobarea listei cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestei liste la avizierul si pe site-ul inspectoratului scolar, respectiv la sediul si pe site-ul Ministerului Educatiei dupa aprobarea de catre comisia de evaluare, in cazul Palatului National al Copiilor.
- Perioada: 8 – 10 iunie 2022 - Depunerea/Transmiterea contestatiilor privind punctajul acordat si stabilirea numarului gradatiilor de merit ce pot fi redistribuite.
- Termen: pana la 22 iunie 2022 - Solutionarea contestatiilor de catre comisia de contestatii, validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestora la avizierul si pe site-ul inspectoratului scolar, respectiv la sediul si pe site-ul Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
- Termen: pana la 30 iunie 2022 - Inaintarea la Ministerul Educatiei a listelor cu personalul didactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica, validat, precum si listelor cu personalul didactic civil din unitati militare de invatamant preuniversitar, validat, in vederea acordarii gradatiei de merit.
- Termen: pana la 8 august 2022 - Emiterea ordinului ministrului educatiei pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat care beneficiaza de gradatie de merit.