Executivul lucreaza la o baza de date care va contine toate documentele necesare inscrierii elevilor si studentilor la scoala, respectiv facultate, astfel incat acestia sa nu mai piarda timp pretios umbland sa faca rost de acte si apoi sa le depuna la secretariat.
Baza de date digitala va cuprinde toate documentele necesare pentru
inscrierea la studii, potrivit vicepremierului Vasile Dincu.
"Vrem sa constituim un dosar electronic pentru elevul care se duce, sa nu mai trebuiasca sa umble... Stiti, in iunie, cum toti tinerii ii vedem cu dosare cum umbla prin oras pentru ca se inscriu la facultate sau liceu, sper sa poata merge acest document de la scoala sa poata fi trimis electronic ca sa se inscrie", a declarat Vasile Dincu.
Aceasta este o initiativa mult asteptata, tinand cont ca in Romania, institutiile publice desi au propriile sisteme informatice nu comunica intre ele. Practic, daca un absolvent de liceu vrea sa se inscrie la facultate trebuie sa faca mai multe drumuri pentru a obtine documentele necesare: la medicul de familie pentru adeverinta care sa ateste starea de sanatate, la scoala absolvita pentru a obtine adeverinta de studii etc.
"Pe mine ma sperie volumul investitiilor facute in IT fara a avea posibilitatea de a beneficia de niciun serviciu electronic in mod real," a declarat Laurentiu Stelea, secretarul de stat in Ministerul Fondurilor Europene.