Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
De Portal Invatamant la 15 Feb. 2022 |
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Devenita tot mai populara in zilele noastre, munca de acasa a adus avantaje si dezavantaje. Presupune mai multa flexibilitate si independenta, dar, in acelasi timp, persoanele care lucreaza remote se confrunta cu destule piedici. Cea mai mare dintre ele este lipsa interactiunii directe cu colegii. In aceste conditii, multi dintre angajati si-au exprimat ingrijorarile legate de parcursul lor profesional pe termen lung si ar dori sa revina macar cateva zile pe saptamana la birou. Un mediu de lucru sanatos influenteaza in bine dinamica unei companii. In ce fel? Descopera in randurile urmatoare.
Reintoarcerea la birou a devenit pentru tot mai multi oameni o necesitate, atat din ratiuni functionale, cat si psihologice. Angajatilor le lipsesc sesiunile creative, relatiile la nivel personal si interactiunile directe cu echipa. In acelasi timp, riscurile de sanatate pe care le presupune munca dintr-un birou aglomerat ii fac pe multi sa aiba reticente in privinta revenirii la activitatile clasice. O echipa se construieste tinand cont si de aceste noi nevoi aparute in perioada pandemiei.
In acest context, birourile sanatoase, care sa corespundă noii normalitati, au devenit prioritare. Liviu Tudor, dezvoltator de spatii de birouri, a dezvoltat certificarea IMMUNE Building Standard™, ce vizeaza toate cladirile de tip comercial (si nu numai), precum cele rezidentiale, cladiri de birouri sau industriale. Aceasta aduce 135 de masuri sanitare, ingineresti, arhitecturale si operationale, cu ajutorul carora siguranta sanitara a spatiilor de lucru poate fi monitorizata si ajustata in timp real. Recomandarile includ sisteme si protocoale pentru purificarea aerului si dezinfectarea suprafetelor, sisteme de dezinfectie si de purificare UV a aerului, in lift si in casa liftului, precum si tehnologii de purificare a apei. Eficienta cladirii de birouri poate juca un rol esential si in strategia de employer branding a oricarei organizatii.
Asadar, un mediu de lucru sanatos va avea toate sansele de a stimula productivitatea angajatilor. Noile cerinte nu sunt insa doar de ordin sanitar, ci si de ordin practic. Sanatatea emotionala asigura, la randul ei, dezvoltarea si productivitatea. Prin urmare, amenajarea birourilor post-pandemice este esentiala pentru organizatii. Spatiile de lucru ar trebui sa includa unele zone in care angajatii sa se simta ca la ei acasa, ori chiar mai bine.
Orice sala de sedinte ar trebui sa incurajeze creativitatea celor care iau parte la discutii si intrevederi. Prin urmare, cladirile de birouri vor respecta cateva criterii clare in acest sens. Salile de dimensiuni reduse, mobiliate cu scaune si fotolii confortabile vor fi apreciate de angajati si vor avea un rol important in productivitatea lor.
In aceasta categorie intra birourile amenajate in stil cafenea sau restaurant, care sunt spatii in care angajatii sa isi poata desfasura activitatea, dar in acelasi timp sa-si poata bea linistiti cafeaua sau ceaiul. Vor creste in popularitate si zonele de relaxare clasice, acele quiet rooms, amenajate modern, in care oamenii sa se bucure de o pauza. De asemenea, cladirile de birouri cu terase si spatii verzi vor contribui la starea de bine generala.
Multe dintre companii vor deschide, pe langa sediul central, si alte puncte de lucru sau birouri satelit. Acestea vor avea rolul de a-i ajuta pe angajati sa fie mai aproape de casa. De succes se vor bucura si birourile virtuale, care vor ajuta organizatiile si angajatii sa isi desfasoare activitatea remote si sa beneficieze in acelasi timp de spatii inchiriate, care le vor asigura avantaje precum accesul la sali de sedinta pentru intalniri oficiale, o adresa de corespondenta la o locatie premium si multe alte servicii.
Toate aceste facilitati vor avea o influenta importanta asupra moralului angajatilor si efecte benefice asupra activitatii oricarei organizatii. Sanatatea fizica, alaturi de cea emotionala, vor asigura un echilibru intre viata profesionala si cea personala.