Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat in 25 de minute la clasa a II-a si in 60 de minute la clasele a IV-a si a VI-a.
In urma administrarii testelor pentru evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluarii elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obtinute nu se inregistreaza in catalogul clasei.
Acestea sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant, prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde aceasta se impune, precum si pentru informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
In functie de rezultatul la aceasta evaluare profesorii si parintii vor putea sa colaboreze pentru a identifica, inca de acum, cele mai bune optiuni pentru liceu. In urma acestor evaluari, elevii, profesorii si parintii vor avea mai multe elemente concrete pentru a decide, pana la finalizarea gimnaziului, care este liceul care se potriveste cel mai bine fiecaruia.
Va prezentam si un model de subiect pentru Evaluarea Nationala la clasa a VI-a, care poate fi descarcat gratuit de aici:
Limba si comunicare - limba engleza
Limba si comunicare - limba franceza
Matematica si stiintele naturii
"Toti copiii de clasa a VI-a din Romania vor parcurge aceasta evaluare. Aceasta evaluare NU este un examen si NU este un concurs. Aceasta evaluare are rol de preorientare. La aceasta varsta incep sa se contureze caracteristicile specifice fiecarui elev. Este important ca profesorii si parintii sa inceapa sa-si formeze o opinie asupra tipului de liceu pe care e mai potrivit sa-l vizeze la finalul gimnaziului", se arata in brosura.
Adelina 31 Mar. 2015 20:06:14
daaaaaaaaaaaaaaa