Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Studiu: Diferente in educatia copiilor din mediul rural si cel urban

de Ana-Maria Tudor la 27 Nov. 2014 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Studiu: Diferente in educatia copiilor din mediul rural si cel urban27Nov.2014

Unitatile de invatamant sunt mai orientate catre rezolvarea problemelor elevilor sau chiar ale familiei si mai putin pe imbunatatirea rezultatelor scolare, arata un studiu realizat de World Vision Romania.

Studiul World Vision Romania, "Dialog pentru calitatea educatiei. Scoala vazuta prin ochii elevilor si parintilor", realizat in special in scolile din mediul rural din mai multe judete ale tarii, arata ca dascalii sunt mai preocupati de probleme de familie ale elevilor, decat de situatia scolara a acestora.

In plus, familiile elevilor care invata in mediul rural, au in cea mai mare parte un nivel scazut de educatie, iar jumatate dintre parintii elevilor din mediul rural nu au finalizat nici macar opt clase, mai arata studiul World Vision.

Reprezentantii World Vision au tinut cont la realizarea studiului de mai multe aspecte si au constatat ca spatiile de invatamant din scolile analizate nu pun bariere in activitatea educationala a elevilor. Practic, doua treimi din elevi au o clasa numai a lor, in timp ce o treime ocupa o sala in doua schimburi, ceea ce se intampla si in mediul urban.

Aproximativ 90% din scolile analizate din mediul rural detin cabinete de informatica si laboratoare de fizica, chimie si biologie, insa aceste spatii sunt subutilizate la sub 10% din capacitate. Studiul arata ca parintii fie afirma ca nu stiu de existenta laboratoarelor, fie spun ca acestea nu exista.

La capitolul auxiliarele curriculare, in scolile din mediul rural sunt folosite la majoritatea orelor la disciplinele de examen (limba romana si matematica) si la un procent din ce in ce mai mic de ore la educatie fizica, geografie, stiinte, limbi moderne, istorie, educatie tehnologica si arte, la acestea din urma doar la unele ore.

De asemenea, mijloacele audio si video sunt, si ele, slab utilizate, mai putin de o treime dintre elevi semnaland folosirea saptamanala a multimedia (cumulat, la toate disciplinele), iar 87 la suta dintre elevi raporteaza folosirea lor cel putin o data pe luna. Aproape noua la suta dintre elevii chestionati spun ca nu folosesc deloc multimedia.

Initiatorii studiului mai spun ca o situatie similara se constata referitor la utilizarea computerului in clasa, 71% dintre elevi spunand ca fac acest lucru doar o data pe luna, in timp ce colegii lor din mediul rural au cel putin o ora de informatica/TIC (tehnologia informatiei computerizate) pe saptamana si majoritatea detin un computer personal conectat la internet.

"Daca excludem disciplinele de specialitate, calculatorul este folosit doar la 1-2 la suta din numarul orelor de curs, circa 10 la suta din elevii chestionati declarand ca nu folosesc deloc calculatorul. (...) Situatia este agravata si de lipsa conexiunii la internet, doar 38 la suta dintre elevi afirmand ca au acces in timpul orelor de curs", se arata in studiu.

In ce priveste procesul didactic, elevii cred ca programul scoalar este unul adecvat, insa mai putin de jumatate dintre ei considera temele pentru acasa ca fiind corespunzatoare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 2.58 din 6 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!