Mai exact, universitatile ar trebui sa revina la dubla specializare oferita absolventilor, lucru care ar ajuta cadrele didactice sa raspunda mai bine nevoilor sistemului de invatamant gimnazial. Aceasta este propunerea ministrului Educatiei, Mircea Dumitru, pentru reprezentantii Guvernului.
Mircea Dumitru, care a fost prezent luni la o intalnire cu specialisti din domeniul educatiei pe tema analfabetismului functional, a afirmat ca o problema care se va acutiza in viitor este lipsa profesorilor, iar aceasta este cauzata si de faptul ca in ultimii ani universitatile au mers pe formula monospecializarii la examenele de licenta.
"Propunem in viitorul apropiat in Guvern unele modificari tehnice, nu politice, la Legea Educatiei. Am constatat ca una dintre problemele pe care le avem acum, si care se va acutiza in viitor, va fi lipsa profesorilor, pe motiv ca de foarte multi ani am mers pe formula de monospecializare la licenta. In universitatile romanesti regula era ca la licenta sa ai dubla specializare, matematica si fizica, biologie si chimie, pentru a avea la nivel de gimnaziu o forta de munca calificata pentru asigurarea normei didactice.
Una dintre masuri pe care o propunem in OUG este acceptarea pentru universitati a dublelor specializari la nivelul licentei. Cred ca acestea vor raspunde nevoilor din sistem si vom putea vorbi despre posibilitatea de a avea profesori mai bine formati in aceste discipline stiintifice complementare", a explicat Mircea Dumitru.
Ministrul Educatiei a fost prezent luni, la Cluj, la Facultatea de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii la o dezbatere, organizata de Administratia Prezidentiala pe tema analfabetismului functional.