In urma analizarii rezultatelor obtinute de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluarii Nationale din luna februarie, reprezentantii Ministerului Educatiei au anuntat implementarea unor masuri suplimentare de pregatire pentru examenul propriu-zis.
Cele cinci modele de subiecte suplimentare, care pot fi descarcate de mai jos, au fost realizate in conformitate cu modelele de subiecte publicate inca din luna octombrie pe site-ul Ministerului Educatiei.
Test suplimentar pregatire matematica 1
Barem test suplimentar pregatire matematica 1
Test suplimentar pregatire matematica 2
Barem test suplimentar pregatire matematica 2
Test suplimentar pregatire matematica 3
Barem test suplimentar pregatire matematica 3
Test suplimentar pregatire matematica 4
Barem test suplimentar pregatire matematica 4
Test suplimentar pregatire matematica 5
Barem test suplimentar pregatire matematica 5
Rezultatele de la simulare
evaluare nationala 2014 de la Ministerul Educatiei arata ca doar 48,8% dintre cei care au sustinut probele au obtinut medii peste 5. La limba si literatura romana, aproape 67% dintre cei care au participat la testare au obtinut medii peste 5, in timp ce la matematica, nota de trecere au luat doar 30% dintre elevii care au sustinut proba.
Cele mai mari procente de note peste 5 s-au inregistrat in Bucuresti 64,21%, Braila - 60,42% si Cluj 59,18%.
Ca urmare a situatiei inregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor masuri de remediere a situatiei, care urmeaza sa fie aplicate, pe verticala, la nivelul fiecarui judet. In acest fel, de la inspectorat, pana la scoala si elev, se vor intreprinde urmatoarele:
- Parintii vor fi informati asupra situatiei elevilor, in cadrul sedintelor cu parintii. Tot atunci, li se vor prezenta solutiile pe care scoala le are in vedere pentru fiecare elev in parte.
- Lucrarile fiecarui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe si, in consecinta, pentru a putea corecta neajunsurile inregistrate.
- Se organizeaza ore de pregatire suplimentara pana la examenul propriu-zis.