Activitatile educationale din cadrul proiectului international vor avea loc de patru ori pe saptamana si adopta un nou stil de invatare recomandat de specialisti - “invatare distractiva”, care se caracterizeaza prin imbinarea metodologiei de invatare cu activitati distractive. “Auzim din ce in ce mai des invatarea distractiva sau cursuri interactive, insa putini intelegem ca aceste expresii, aparent abstracte, pot fi implementate cu succes in educatia copilului, mai ales in cea a prescolarului. Este demonstrat stiintific ca un copil interiorizeaza mult mai repede conceptele invatate daca acesta este vesel, fericit si relaxat”, afirma Stefania Filip, coordonatorul Centrului International Helen Doron English. In cadrul orelor interactive, prin care se doreste invatarea limbii engleze ca limba materna, copiii vor invata cantece, vor face schimb de roluri si vor interpreta pasaje din celebre piese de teatru britanice.
Bilingvismului intr-o societate globalizata este fundamental
Specialistul in educatie considera ca este foarte important sa-i oferim copilului nostru o educatie adaptata la rigorile lumii globalizate, iar invatarea unei limbi de circulatie internationala ar trebui sa reprezinte prioritatea numarul 1 pentru prescolari si scolari. “Educatia copiilor de la cele mai fragede varste, din momentul in care acestia pasesc pentru prima data la gradinta, are rolul de a-i ajuta sa se adapteze unui mediu al viitorului in continua schimbare, in care putine lucruri raman constante. Procesul de globalizare ii determina pe parinti sa se gandeasca atent la nevoile educationale ale copiilor lor si, pentru a le oferi cel mai bun start in viata, invatarea limbii engleze devine esentiala”, declara Stefania Filip, coordonatului Centrului International Helen Doron English.
Copiii pot invata a doua limba de la 2 ani
In opinia specialistului, varsta optima de la care un copil poate incepe sa vorbeasca a doua limba, este 2-6 ani, mai exact in anii de gradinita, ceea ce este diferit fata de acum doar cativa ani. “Parintii isi doresc pentru copiii lor o educatie completa, in care acesta este stimulat sa gandeasca singur, sa intuiasca, sa se adapteze si sa creasca armonios. Tot mai des vedem copii bilingvi, cu o siguranta crescuta in a se exprima liber, in contexte diferite. Metoda de invatare a limbii engleze ca limba materna de la Helen Doron English vine cu o abordare inovativa in educatie: invatarea distractiva. Practic, copilul nici nu simte ca ‘invata’ intr-un mod clasic, ci se distreaza, participa la activitati, canta, danseaza, joaca roluri in piese de teatru, totul in limba engleza. Acest lucru se intampla la fel ca si in procesul de invatare a unei limbi materne: intr-un mediu relaxat si stimulativ. Ne bucuram sa aducem unui numar cat mai mare de copii, printre care si prescolarilor din cadrul Scolii Primare “Petre Ispirescu”, Gradinita ‘Casuta cu Povesti’, beneficiile invatarii limbii engleze ca limba materna cu aceasta metoda unica, de care se bucura peste 2 milioane de copii din intreaga lume. Parintii sunt de multe ori surprinsi atunci cand isi aud copiii vorbind limba engleza in mod natural, acasa sau in diverse context sociale” explica Stefania Filip, master francizor pentru Helen Doron English Romania Sud-Est.
Helen Doron English este o institutie internationala cu un succes de 30 de ani in predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani. Peste 2 milioane de copii din intreaga lume vorbesc astazi engleza datorita Helen Doron English. Centrul International Helen Doron English din Constanta a fost nominalizat la Gala “Zece Oameni de Valoare pentru Constanta”, pentru prestigioasa activitate din domeniul educatiei copilului.