Va prezentam, mai jos, ordinul:
Ordinul nr. 3563/2021 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind regimul actelor de studii si al documentelor scolare gestionate de unitatile de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice nr. 3.844/2016
In conformitate cu prevederile:
- art. 6 alin. (2) si ale art. 94 alin. (2) lit. y) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative,
in temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile ulterioare,
ministrul educatiei emite prezentul ordin.
Art. I. -
Regulamentul privind regimul actelor de studii si al documentelor scolare gestionate de unitatile de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice nr. 3.844/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 31 mai 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 26, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) inscrierea elevilor in registrul matricol se face in conformitate cu datele din certificatul de nastere. in cazul persoanelor care au cetatenia unui stat tert al Uniunii Europene, inscrierea elevilor in registrul matricol se realizeaza in conformitate cu datele inscrise in pasaport si in alte inscrisuri oficiale care atesta starea civila, emise de statul care a eliberat pasaportul. Daca exista neconcordanta intre pasaport si inscrisurile oficiale, prevaleaza datele din pasaport."
2. La articolul 26, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:
"(31) in cazurile exceptionale prevazute la art. 6 alin. (6) se procedeaza la modificarea corespunzatoare atat a registrului matricol, cat si a documentelor scolare a caror intocmire se poate solicita ulterior."
3. La articolul 38, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) in cazul in care la nivelul inspectoratului scolar nu se mai gasesc formulare identice cu cele originale se aplica prevederile art. 18 alin. (3). Daca la nivel national nu se gasesc formulare identice cu cele originale se procedeaza la eliberarea duplicatului pe un formular similar cu cel original eliberat la data absolvirii."
4. La articolul 47, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) in cazurile prevazute la alin. (5), actele de studii se certifica prin semnatura atat de secretarul-sef/secretarul unitatii de invatamant, cat si de director si se aplica sigiliul unitatii emitente."
5. La articolul 57, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 57. -
(1) Inspectoratul scolar este obligat, printr-o comisie special constituita, sa asigure controlul sistematic al activitatii de intocmire, eliberare, pastrare si arhivare a actelor de studii, precum si a documentelor scolare la nivelul unitatilor de invatamant."
Art. II. -
Directia generala invatamant preuniversitar, Directia generala minoritati si relatia cu Parlamentul, Centrul National de Recunoastere si Echivalare a Diplomelor, Biroul acte de studii din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant preuniversitar de stat si particular duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.