Surse citate de
Edupedu.ro sustin ca prevederile referitoare la calificativele "admis" sau "respins", in cazul disciplinelor care fac parte din ariile curriculare „Arte” si „Educatie fizica si sport”, nu se mai regasesc in forma actuala a proiectului de lege.
Mentiunea privind calificativele acordate la cele trei discipline (Desen, Muzica si Sport) apareau la articolul 70, alin. 3, lit. f privind "rezultatele evaluarii".
Forma Art. 70, in varianta lui Sorin Cimpeanu
"(3) Rezultatele evaluarii se exprima, dupa caz:
a) in invatamantul primar, prin calificative anuale unice pe arii curriculare, cu exceptia clasei pregatitoare, pe parcursul careia nu se acorda note sau calificative;
b) in invatamantul secundar inferior, prin note de la 1 la 10;
c) in invatamantul secundar superior si in invatamantul tertiar nonuniversitar, prin note de la 1 la 10;
d) prin punctaje/coduri specifice, in cazul testelor standardizate aplicate in afara evaluarilor externe prevazute de lege;
e) prin rapoarte anuale de evaluare a dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare.
f) la disciplinele care fac parte din ariile curriculare ,, Arte” si ,, Educatie fizica si sport” si la alte discipline stabilite prin ordin al ministrului educatiei, se acorda calificative de tip ,, Admis ”/ ,, Respins”, cu exceptia invatamantului vocational, la care rezultatele evaluarii se exprima prin note de la 1 la 10 pentru profilul corespondent fiecarei arii curriculare".
In actualul proiect de lege, la capitolul privind "rezultatele evaluarii" avem:
"Rezultatele evaluarii se exprima, dupa caz:
a) in invatamantul primar, cu exceptia clasei pregatitoare, pe parcursul careia nu se acorda note sau calificative, prin calificative: „foarte bine”, „bine”, „suficient” sau „insuficient”;
b) in invatamantul gimnazial, prin note de la 1 la 10;
c) in invatamantul liceal si in invatamantul postliceal, prin note de la 1 la 10;
d) prin punctaje/coduri specifice, in cazul testelor standardizate aplicate in afara evaluarilor externe prevazute de lege;
e) prin rapoarte anuale de evaluare a dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare, pentru clasa pregatitoare si clasa I."