Simion Hancescu a participat la o dezbatere cu tema politicilor educationale actuale, a carei concluzie este ca in invatamant, scopul nu este sa predai, ci sa educi.
"Programele scolare utilizate la ora actuala nu mai tin pasul cu realitatile din Romania. Agentii economici se plang tot mai des ca forta de munca e slab pregatita, iar acest lucru se produce deoarece scoala face cu totul altceva decat are nevoie piata muncii.
Liceele industriale si scolile profesionale nu functioneaza la parametrii normali, iar din acest motiv nu mai avem maistri sau muncitori bine pregatiti, asa cum se intampla inainte de 1989. Si la nivelul invatamantului teoretic predomina, din pacate, tot informatia. De aceea, programele scolare trebuie regandite complet, astfel incat sa puna accent pe partea aplicativa si nu pe cea teoretica”, a declarat Simion Hancescu, potrivit Agerpres.
Liderul FSLI a subliniat faptul ca modificarea programelor scolare a fost propusa de acum 12 ani, insa nu s-au vazut schimbarile asteptate.
"De 12 ani solicitam constant Ministerului Educatiei modificarea programelor scolare, insa, pana acum, nu s-a luat nici o masura in acest sens. Din punctul nostru de vedere, in procesul de modificare a unei programe scolare, trebuie sa existe o colaborare intre educator, invatator, profesor de gimnaziu si de liceu, astfel incat sa se traseze o linie continua in abordarea materiilor pe parcursul anilor de invatamant. Atat matematica, cat si fizica, de exemplu, pot fi abordate din punct de vedere practic, materiile fiind astfel mult mai usor de abordat de catre elevi”, a explicat acesta.
Inspectorul scolar general de la Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB), Constantin Traistaru, a declarat ca nu exista analize in baza carora sa se creioneze directii pe termen mediu si lung, ceea ce inseamna, in opinia lui, ca nu exista interes pentru ca o structura creata sa aiba un program bine definit.
"Mi-am propus ca ISMB sa-si urmeze un plan propriu. Evaluarea trebuie regandita in perspectiva evaluarii europene, de a promova un program de antrenare a copiilor, si voi propune acest lucru ministrului, cu un deadline anul viitor. Programele scolare realizate in conformitate cu ariile curriculare trebuie realizate. Formarea continua a profesorilor este foarte necesara pentru a face fata cerintelor UE. Trebuie sa lucram intr-un sistem integrat, nu fiecare de capul lui", a explicat inspectorul scolar general.