SUBIECTE EVALUARE INIIAL? - LIMBA ROM?N?, CLASA A XII-A

De Portal Invatamant
la 26 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TEST DE EVALUARE INIŢIALĂ
Anul şcolar 2011-2012
Disciplina Limba şi literatura română
Clasa a XII-a


Numele şi prenumele elevului:
Data susţinerii testului:

MODEL

• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinţelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.


PARTEA I (60 de puncte)

Citeşte textul:

Satul pare mort. Zăpuseala ce pluteste în văzduh ţese o tăcere năbusitoare. Doar în răstimpuri fâsâie alene frunzele adormite prin copaci. Un fuior de fum albăstrui se opinteşte să se înalţe dintre crengile pomilor [...] şi se prăvale peste grădinile prăfuite, învăluindu-le într-o ceaţă cenusie. Casa învăţătorului este cea dintâi, tăiată adânc în coasta unei coline, încinsă cu un pridvor, cu uşa spre uliţă şi cu două ferestre care se uită tocmai spre inima satului, cercetătoare şi dojenitoare. [...] Drumul trece peste pârâul Doamnei, lăsând în stânga casa lui Alexandru Pop-Glanetaşu. Uşa e închisă cu zăvorul; coperişul de paie parcă e un cap de balaur; pereţii văruiţi de curând de-abia se văd prin spărturile gardului. Pe urmă vine casa lui Macedon Cercetaşu, pe urmă casa primarului Florea Tancu, pe urmă altele... [...] De-abia la cârciuma lui Avrum începe să se simtă că satul trăieste. Din depărtare pătrund până aici sunete de viori şi chiuituri...
(Liviu Rebreanu, Ion)

Rezolvă următoarele sarcini de lucru, formulate pornind de la textul dat.

A.

Încercuieşte litera corespunzătoare răspunsului corect:

1. Sinonimele cuvintelor „alene” şi „se opinteste” sunt: 8 puncte
a. repede, se deplasează. b. ciudat, se potriveşte. c. încet, se străduieşte.

2. Tema textului este: 8 puncte
a. timpul. b. satul. c. drumul.

3. Transcrie două motive literare din text. 8 puncte
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________


4. Ilustrează, prin câte un enunţ, sensul denotativ şi sensul conotativ al cuvântului „ceaţă”. 8 puncte
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
5. Comentează, în 3-5 rânduri (30–50 de cuvinte), o figură de stil care apare în textul dat. 8 puncte
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
B. 1. Rescrie enunţurile următoare, corectând greselile de orice natură: 10 puncte

Ajungem să credem că propri copii, nu mai ne înţeleg în ceea ce privesc obţiunile legate de viaţă, ceea ce nu e neapărat adevărat.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________


2. Subliniază forma corectă a următoarelor cuvinte: 10 puncte

agrează – agreează, vei fi – vei fii, să stea – să steie, nu se merită – nu merită, din punctul de vedere al părinţilor – din punct de vedere al părinţilor


PARTEA a II-a (30 de puncte)

Citeste textul:

În forma cea mai explicită, programul lor [al paşoptiştilor ] e definit în revista „Dacia literară”, apărută la 1840, sub impulsul lui Mihail Kogălniceanu. Articolul introductiv vădeşte grija continuităţii. Activitatea ctitorilor presei româneşti, Heliade şi Asachi, e omagiată cu căldură, sarcina trasată fiind de a îmbunătăţi şi aprofunda ceea ce ei au început în condiţii grele, nu de a le renega opera sau a le răsturna principiile. „Urmând unui drum bătut de dânşii – afirmă editorul –, folosindu-ne de cercetările şi ispita lor, vom avea mai puţine greutăţi şi mai mari înlesniri în lucrările noastre”. Constatând invazia de traduceri care difuza la noi, fără niciun fel de discernământ, maculatură a tot felul de literaţi obscuri şi de efemere glorii ale pieţei literare occidentale, Kogălniceanu arăta în continuare că „dorul imitaţiei s-a făcut la noi o manie primejdioasă”. El aprecia cu dreptate că „traducerile nu fac o literatură” şi chema atenţia scriitorilor spre realităţile naţionale: „Istoria noastră are destule fapte eroice, frumoasele noastre ţări sunt destul de pitoreşti şi poetice pentru ca să putem găsi şi la noi sujeturi de scris, fără să avem pentru aceasta trebuinţă să ne împrumutăm de la alte naţiuni”.
(Paul Cornea, De la Alexandrescu la Eminescu)

Redactează un eseu de 75–100 de cuvinte (15-20 de rânduri), în care să-ţi exprimi opinia despre legătura dintre realitate şi literatură, valorificând informaţii sau idei din textul dat.


BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE

MODEL

• Se punctează oricare alte formulări/ modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă fracţiuni de punct.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea punctajului total acordat pentru test la 10.

PARTEA I (60 de puncte)

A.
1. c 8 puncte
2. b 8 puncte
3. câte 4 puncte pentru transcrierea oricăror două motive literare din text (de exemplu, drumul, fereastra) 2x4p=8 puncte
4. câte 4 puncte pentru ilustrarea prin enunţuri corecte a sensului denotativ si a sensului conotativ ale cuvântului indicat 2x4p=8 puncte
5. comentarea nuanţată a oricărei figuri de stil din text – 8p/ comentare superficială sau lipsă de siguranţă în identificarea unei figuri de stil – 2 puncte 8 puncte

B.
1. câte 2 puncte pentru corectarea prin rescriere a fiecăreia dintre greseli 5x2p=10 puncte
2. câte 2 puncte pentru sublinierea formei corecte a cuvintelor date 5x2p=10 puncte

PARTEA a II-a (30 de puncte)

– pentru conţinutul eseului: 20 puncte
• formularea unei opinii despre importanţa lecturii 4 puncte
• susţinerea pertinentă a opiniei formulate – 8 p/ susţinere inadecvată, cu argumente
irelevante – 2p 8 puncte
• valorificarea oricăror informaţii/ idei din textul dat 4 puncte
• formularea unei concluzii adecvate 4 puncte

– pentru redactarea textului: 10 puncte
• respectarea structurii textului argumentativ 2 puncte
• respectarea normelor de exprimare, de ortografie si de punctuaţie 6 puncte
(0-1 greseli – 6p; 2-3 greseli – 4p; 4-5 greseli – 2p; peste 6 greseli – 0p)
• respectarea limitei de spaţiu indicate 2 puncte
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce MODIFICARI avem la Romana si Matematica pentru clasele V-VIII?

Clasele V-VIII din viata copilului necesita un efort de adaptare si de invatare constanta.

Programa scolara este destul de greoaie. Nu pierdeti din vedere:
  • Rezumatele textelor studiate
  • Teste rezolvate de matematica
  • Gramatica - Fise de lucru rezolvate

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

limba romana teste initiale clasa a-xii-a barem


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//