Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sprijin pentru elevii cu tulburari de invatare. Proiectul este in dezbatere publica

de Ion Andreea la 06 Oct. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Sprijin pentru elevii cu tulburari de invatare. Proiectul este in dezbatere publica06Oct.2016

Proiectul de metodologie privind asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburari specifice de invatare (TSI) a fost lansat in dezbatere publica de Ministerul Educatiei Nationale (MEN).

Documentul identifica si stabileste tipul de interventie pentru asigurarea invatarii individualizate si personalizate in cazul acestor elevi prin introducerea si utilizarea instrumentelor compensative, a masurilor de dispensare si a formelor adecvate de evaluare.

Prevederile acestui proiect vizeaza doar copiii/elevii inscrisi in invatamantul preuniversitar, diagnosticati cu tulburari specifice de invatare in baza unei evaluari complexe efectuate de specialisti acreditati din scoala de masa (profesori consilieri scolari, logopezi, profesori de sprijin) sau/si specialisti (psihologi, logopezi, psihopedagogi).

Unul dintre cele mai importante obiective urmarite prin aprobarea acestei metodologii este garantarea dreptului la educatie al tuturor copiilor/elevilor identificati cu tulburari specifice de invatare. De asemenea, se urmareste favorizarea  succesului scolar prin masuri didactice de sustinere, garantarea unei formari adecvate si promovarea dezvoltarii potentialului, precum si pregatirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri scolari deopotriva cu responsabilizarea si  sensibilizarea parintilor in confruntarea cu problemele legate de tulburarile specifice de invatare.

Tulburarile specifice de invatare desemneaza un grup eterogen de tulburari ce afecteaza procesul tipic de achizitie a abilitatilor scolare (de citire, exprimare in scris si matematice): dislexie, disgrafie, discalculie. Aparitia acestora nu este o consecinta a lipsei oportunitatilor de invatare sau a motivatiei pentru invatare, nu este rezultatul unui deficit intelectual, intelect liminar, deficit senzorial (ex: auditiv, vizual, motor), tulburarilor afective si emotionale de natura psihiatrica sau a altor tulburari de (neuro)dezvoltare (tulburari de spectru autist) si nu se datoreaza niciunei forme de trauma cerebrala sau maladie de achizitie, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Educatiei.

MEN arata ca aceste tulburari sunt descrise pe baza deficitelor lor functionale ca dislexie (afectarea procesului de achizitie a citirii), disgrafie (afectarea procesului de achizitie a scrisului, atat a actului grafic, cat si a exprimarii corecte in scris) si discalculie (afectare a procesului de achizitie a abilitatilor numerice si aritmetice).

Diagnosticul de dislexie si disgrafie se stabileste, de regula, in clasa a II-a, dupa ce elevul a parcurs invatarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileste, de regula, in clasa a III-a.

In proiect sunt incluse si masuri privind managementul cazurilor TSI in sistemul de invatamant, masuri psihopedagogice, consiliere parentala si cadrul general de formare a cadrelor didactice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 3 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!