Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Sprijin pentru elevii cu tulburari de invatare. Proiectul este in dezbatere publica

de Ion Andreea la 06 Oct. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Sprijin pentru elevii cu tulburari de invatare. Proiectul este in dezbatere publica Proiectul de metodologie privind asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburari specifice de invatare (TSI) a fost lansat in dezbatere publica de Ministerul Educatiei Nationale (MEN).

Documentul identifica si stabileste tipul de interventie pentru asigurarea invatarii individualizate si personalizate in cazul acestor elevi prin introducerea si utilizarea instrumentelor compensative, a masurilor de dispensare si a formelor adecvate de evaluare.

Prevederile acestui proiect vizeaza doar copiii/elevii inscrisi in invatamantul preuniversitar, diagnosticati cu tulburari specifice de invatare in baza unei evaluari complexe efectuate de specialisti acreditati din scoala de masa (profesori consilieri scolari, logopezi, profesori de sprijin) sau/si specialisti (psihologi, logopezi, psihopedagogi).

Unul dintre cele mai importante obiective urmarite prin aprobarea acestei metodologii este garantarea dreptului la educatie al tuturor copiilor/elevilor identificati cu tulburari specifice de invatare. De asemenea, se urmareste favorizarea  succesului scolar prin masuri didactice de sustinere, garantarea unei formari adecvate si promovarea dezvoltarii potentialului, precum si pregatirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri scolari deopotriva cu responsabilizarea si  sensibilizarea parintilor in confruntarea cu problemele legate de tulburarile specifice de invatare.

Tulburarile specifice de invatare desemneaza un grup eterogen de tulburari ce afecteaza procesul tipic de achizitie a abilitatilor scolare (de citire, exprimare in scris si matematice): dislexie, disgrafie, discalculie. Aparitia acestora nu este o consecinta a lipsei oportunitatilor de invatare sau a motivatiei pentru invatare, nu este rezultatul unui deficit intelectual, intelect liminar, deficit senzorial (ex: auditiv, vizual, motor), tulburarilor afective si emotionale de natura psihiatrica sau a altor tulburari de (neuro)dezvoltare (tulburari de spectru autist) si nu se datoreaza niciunei forme de trauma cerebrala sau maladie de achizitie, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Educatiei.

MEN arata ca aceste tulburari sunt descrise pe baza deficitelor lor functionale ca dislexie (afectarea procesului de achizitie a citirii), disgrafie (afectarea procesului de achizitie a scrisului, atat a actului grafic, cat si a exprimarii corecte in scris) si discalculie (afectare a procesului de achizitie a abilitatilor numerice si aritmetice).

Diagnosticul de dislexie si disgrafie se stabileste, de regula, in clasa a II-a, dupa ce elevul a parcurs invatarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileste, de regula, in clasa a III-a.
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii

In proiect sunt incluse si masuri privind managementul cazurilor TSI in sistemul de invatamant, masuri psihopedagogice, consiliere parentala si cadrul general de formare a cadrelor didactice.

Autor: Ion Andreea
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x


Intrebare antispam: 3 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!