Potrivit unui comunicat transmis joi, la finalul proiectului au fost chestionati 1.918 elevi de clasa a III-a, in urma centralizarii datelor reiesind ca acestia cunosc foarte bine regulile de circulatie, in special cele adresate pietonilor si stiu cand sa se adreseze organelor de politie. Acelasi studiu, realizat in cadrul proiectului, arata ca doar trei sferturi dintre copiii chestionati stiu care sunt locurile unde se pot juca in siguranta.
Totodata, 8% dintre elevi considera ca nu este obligatorie purtarea centurii de siguranta atunci cand se afla pe bancheta din spate a unui autovehicul, iar 20% dintre acestia nu cunosc culoarea semaforului la care autovehiculele trebuie sa astepte.
La intrebarea "cand ma adresez politistului", cei mai multi au raspuns: cand s-au ratacit, cand ei sau altcineva sunt in pericol sau cand au vazut o infractiune, insa 9% considera ca politistul nu trebuie deranjat niciodata "pentru ca s-ar putea sa se supere".
"Fata de anul trecut, am observat o crestere semnificativa a gradului de cunoastere al copiilor, peste 94% dintre cei chestionati au stiut regulile de circulatie adresate in special lor si cum trebuie sa se comporte in calitate de pietoni. Anul trecut, doar 3 din 4 copii stiau cum sa traverseze, iar spre bucuria noastra, in editia din acest an, aproape toti elevii stiau cum trebuie sa circule corect, cel putin teoretic. Scopul proiectului este sa le oferim copiilor o educatie rutiera corespunzatoare si sa contribuim la reducerea numarului de accidente in care sunt implicati, in genere, pietonii", a declarat psihologul Nicoleta Burlacu, presedintele Asociatiei "Impreuna Pas cu Pas" si coordonatorul studiului, citata in comunicatul de presa.
Chestionarul a fost aplicat elevilor de clasa a III-a, in perioada 16 - 20 noiembrie 2015, totalizand un numar de 1.918 elevi din 32 scoli din sectorul 3, fiind un studiu partial, care are drept scop verificarea cunostintelor acestor elevi cu privire la recunoasterea semnelor de circulatie, utilitatea si rolul lor, precum si rolul unui politist in raport cu pietonii. Dificultatea chestionarului este medie, continand un numar de opt intrebari, o parte fiind intrebari de tip grila si o parte cu raspuns deschis.
"Cunostintele teoretice bune si foarte bune, care au reiesit din studiul realizat in randul elevilor, vor fi valorificate si prin actiuni practice, realizate de copii impreuna cu organele de politie, prin infiintarea Patrulei Scolare", se arata in comunicatul de presa.