Abordarea jucausa in diferite versiuni - jocuri serioase sau adaptarea de jocuri la curs - a devenit o tendinta prezenta in tot mai multe scoli in ultimii ani.
Incorporarea jocului in procesul de predare poate fi motivanta, deoarece implica elevii, spune Francisco Herrera, director al Centrului International House din Cadiz, conform
hotnews.ro.
"Este foarte simplu, oferi niste puncte, ca la jocuri, celor care realizeaza diverse task-uri in clasa", povesteste Herrera, subliniind ca s-a schimbat modul in care jocul este perceput in societate: "Acum, oameni de toate varstele aleg sa se joace".
Sunt studii despre modul in care functioneaza jocurile si de ce acestea sunt atat de bune la capitolul motivatie. Diverse studii au ajuns la concluzia ca jocul si invatarea sunt sinonime si merg excelent impreuna.
Imbogatirea vocabularului a fost o alta problema ridicata ca fiind esentiala invatarii limbii spaniole in cadrul atelierelor de lucru. Pentru a imbunatati lexicul "trebuie sa incepi cu ceea ce elevii stiu, in loc sa explici intr-un mod complicat continutul unei materii", spune Marta Higueras, profesoara de formare la Instituto Cervantes.
Profesorii au abordat, de asemenea, competenta emotionala pentru rolul ei in atingerea realizarilor personale, academice si profesionale, dar au aflat si despre metodologia de "clasa inversata", care ar putea revolutiona modul de predare.
"Clasa inversata" este un model care sustine inversarea rolurilor intre profesor si elevi, un nou mod de abordare a predarii in care profesorul nu mai prezinta o lectie, precum in modelul traditional, ci se implica, motiveaza si incurajeaza interactiunea. Potrivit expertilor, acest mod de predare va deschide drumul spre o educatie personalizata.
De asemenea, directorul de Studii al Institutului Cervantes din Bucuresti, Maribel Jimeno, subliniaza importanta cursului AICLE, o metodologie care combina predarea unui subiect cu invatarea limbii.
Pentru al patrulea an consecutiv, Institutul Cervantes din Bucuresti organizeaza aceste workshop-uri care se bazeaza pe formarea permanenta si actualizarea pregatirii profesorilor de limba spaniola din Romania.