Conform unei analize efectuate de catre
McKinsey, o solutie eficienta care poate fi implementata de catre antreprenori intr-o astfel de situatie este identificarea unor furnizori provizorii. Iata si alte metode prin care poti preintampina criza generata de lipsa materialelor si a echipamentelor necesare.
1. Asigura-ti un stoc consistent de produse
Iata principalele avantaje de care te bucuri atunci cand lucrezi cu stoc de produse:
- Disponibilitatea produselor. Cand ai produsele la tine in depozit, scade timpul de pregatire al coletelor, lucru care poate contribui la un nivel mai mare de vanzari.
- Calitatea livrarilor. Atunci cand ai produse pe stoc, nu trebuie sa iti faci griji cu privire la intarzierea livrarilor catre clienti.
Desi presupune un efort financiar considerabil, asigurarea unui stoc mai mare de produse iti poate oferi predictibilitate si iti va permite sa iti desfasori activitatea in mod normal. In cazul in care nu dispui de capital propriu suficient pentru a-ti asigura stocul de produse, poti sa apelezi la un
imprumut PFA, pe care il poti obtine in cateva ore si 100% online. Suma maxima este de 115.000 RON, rambursabila pe o perioada intre 12 si 36 de luni si ai dobanda fixa. Astfel ratele tale raman fixe pe toata perioada creditului, indiferent de ROBOR.
2. Gaseste furnizori mai accesibili care sa-ti suplineasca lipsa temporara de produse
Atunci cand furnizorii tai te anunta ca vor exista intarzieri masive ale produselor sau serviciilor, trebuie sa actionezi intr-un timp util pentru a nu lasa astfel de intarzieri sa dauneze afacerii sau chiar sa opreasca activitatea. O solutie pe care o poti implementa in acest caz este sa discuti cu actualii furnizori si sa obtii o data cat mai precisa pana cand ei estimeaza ca vor avea probleme cu livrarile. Astfel, in acea perioada de timp tu poti sa cauti furnizori mai accesibili cu care sa inchei contracte de colaborare.
Incearca sa gasesti furnizori locali sau din tari care nu sunt afectate de probleme geopolitice sau de criza semiconductorilor si sa incluzi o clauza de despagubire in contract, in cazul in care nu vor onora livrarile la timp. De asemenea, poti sa inchei contractul pe o perioada de 2-3 luni cu posibilitate de prelungire. Daca furnizorii principali vor intarzia si mai mult cu livrarile, vei putea continua colaborarea cu furnizorii provizorii.
3. Fii transparent si comunica eventualele intarzieri clientilor
In situatia in care nu ai alte solutii pentru a onora comenzile la timp, o actiune simpla pe care o poti face este sa anunti clientii de intarzieri. O atitudine proactiva in ceea ce priveste comenzile intarziate ii va face pe cei mai multi dintre clienti rabdatori si intelegatori. Exista mai multe metode prin care poti face acest lucru:
- Daca ai un numar redus de comenzi, poti suna clientii ale caror comenzi vor intarzia. Explica-le situatia la telefon si ofera-le optiunea fie de a anula comanda, fie de a astepta pana la livrare;
- Poti trimite un e-mail tuturor clientilor din baza de date pentru a-i anunta de intarzieri si pentru a le explica situatia. In acest mod, atat clientii care au deja comenzi plasate, cat si clientii care poate ar urma sa comande de la tine sunt informati cu privire la intarzierile de livrare.
- Totodata, pentru a fi cat mai transparent cu clientii tai, poti afisa pe site un banner in care sa mentionezi ca toate comenzile plasate intr-un anumit interval de timp vor fi livrate cu cateva zile mai tarziu decat in mod normal.
Unele evenimente neplacute, precum intarzierea livrarilor de la furnizori, afecteaza desfasurarea activitatii afacerii si pot duce la scaderi de capital. Partea buna este ca aceste evenimente pot fi preintampinate atunci cand stabilesti o strategie de criza si ai acces la o sursa de finantare de incredere.
Sursa foto: freepik.com