Pentru a reduce rata abandonului scolar in randul copiilor defavorizati, Crucea Rosie Romana si MullenLowe au lansat o campanie de redirectionare a 2% din impozitul pe venit catre aceasta cauza sociala.
"Stim cu totii ca Romania are una dintre cele mai mari rate ale abandonului scolar din Europa. Cu toate acestea, nu vorbim suficient despre motivele care genereaza aceste statistici triste. Prin campania lansata alaturi de MullenLowe, dorim sa atragem atentia asupra unui fenomen ce nu ar trebui ignorat, dar si sa convingem publicul ca mica lui contributie poate avea un impact decisiv asupra viitorului unor copii. Si, pentru ca viitorul se invata la scoala, ne-am dori ca tot mai multi oameni sa spuna Prezent! in campania noastra, prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit", afirma Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Rosie Romana.
Cand vine vorba despre copiii nevoiasi si despre imposibilitatea lor de a merge la scoala, primul lucru la care ne gandim sunt rechizitele si hainutele, obiecte care constituie o provocare financiara chiar si pentru o familie cu venituri medii. Ceea ce tindem sa uitam poate prea usor este ca piramida nevoilor este una si aceeasi pentru toata lumea. Inainte de orice, copiii au nevoie de o masa la pranz, materie care, din nou, nu se preda in scoli. Realitatea acestei lipse in cazul elevilor defavorizati este pe cat de dureroasa, pe atat de adevarata.
Provocarea MullenLowe a fost sa atraga atentia asupra acestui aspect, prea putin discutat. Astfel s-a ajuns la conceptul de “chiul”, in contextul in care elevii nevoiasi sar automat peste una dintre cele mai importante mese din zi. Pentru a sensibiliza oamenii din publicul tinta, agentia a decis sa le aminteasca de momentele in care alegeau sa chiuleasca de la ore si, cel mai important, de motivele care ii determinau sa faca aceasta alegere. In contrast cu rebeliunea, indragosteala, dorinta de a te plimba in parc cu prietenii sau de a merge la repetitie cu trupa de rock, vine lipsa mancarii – motivul care ii impiedica pe copiii nevoiasi sa spuna "prezent" la masa de pranz.
"Cu siguranta oricare dintre noi are o poveste amuzanta despre cum chiulea de la ore pentru motive care ni se pareau, la vremea aceea, de importanta astronomica. Insa nu stiu cati dintre noi s-au gandit la copiii care chiulesc zilnic de la scoala, impotriva vointei lor. Si nu pentru ca nu ar avea chef sa invete sau pentru ca ar prefera sa bata mingea in strada, ci pentru ca le lipsesc lucruri elementare, precum mancare, haine sau rechizite. Pentru maximizarea mesajului, am evidentiat deci contrastul care se creeaza intre copiii obisnuiti si cei defavorizati", spune Alina Balan, Client Service Director MullenLowe.