Pentru a lamuri neintelegerile si nemultumirile candidatilor cu privire la proba scrisa a concursului, care a constat intr-un test grila, Ministerul Educatiei face urmatoarele precizari:
1. Testul nu reprezinta o evaluare psihologica. Acesta a fost elaborat de specialisti in stiinte cognitive si in stiintele educatiei si a vizat evaluarea competentelor cognitive si manageriale dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct intr-o scoala moderna: capacitatea de a face distinctie intre diferite stiluri si modele manageriale, capacitatea de intelegere si asumare a rolului unui manager la nivelul unei institutii scolare, capacitatea de a distinge intre esential si secundar, capacitatea de a face conexiuni logice intre fenomene si evenimente, atentia la detalii, spiritul de observatie, capacitatea de gandire strategica etc.
2. La nivel de concept, testul-grila valorifica avantajele unei probe scrise printr-un nivel ridicat de obiectivitate, transparenta in evaluare si operativitate in administrare.
3. Asimilarea acestui test cu unul de factura psihologica este o eroare involuntara sau deliberata de optica. Nici modul in care a fost construit, nici formula de evaluare, respectiv utilizarea rezultatului nu au vizat generarea unui profil psihologic al candidatului. Obiectivul urmarit a fost testarea abilitatilor mentionate anterior pe baza unui scor/punctaj conform evaluarii pe baza baremului.
4. Itemii de evaluare a abilitatilor cognitive care provin din teste standardizate cunoscute si consacrate au fost utilizati pe baza acordului scris al detinatorilor drepturilor de autor.
5. Itemii asociati evaluarii abilitatilor manageriale au fost formulati astfel incat sa reflecte capacitatile de analiza critica si gandire strategica ale candidatilor, evitand formulari care sa solicite capacitatea de memorare mecanica a unor informatii din resursele bibliografice indicate.
Sursa:
Edu.ro