Ministrul Adrian Curaj doreste debirocratizarea invatamantului romanesc si isi propune sa realizeze metodologiile pentru examene pe baza observatiilor centralizate si transmise din teritoriu, de la inspectoratele scolare judetene.
In acelasi timp, sindicatele din invatamant cer
depolitizarea invatamantului romanesc. Detalii aici >>
"Vrem foarte mult ca timpul cadrului didactic sa fie dedicat cu precadere scolii si elevului si mai putin birocratiei, uneori exagerata. De asemenea, am incercat sa continuam discutia cu inspectorii scolari generali despre cum am putea face minime modificari astfel incat sa avem un cadru normativ coerent. Pot fi facute mici corecturi astfel incat lucruri complicate, care nu se misca de ani de zile, sa poata fi reglate.
Si nu este vorba despre interventii majore, este vorba doar despre a discuta, a pune cu prioritate pe agenda niste subiecte si a le rezolva", a declarat ministrul Educatiei.
Acesta a mai adus in discutie si planul curricular pentru clasele V - VIII, care urmeaza sa fie facut public in perioada urmator si sustine ca scolile vor avea un grad mai mare de libertate in planificarea acelor planuri de pregatire destinate scolarilor.
"Sunt cateva lucruri frumoase pe care le veti vedea in legatura cu pregatirea programei pentru fiecare materie, cu accent pe cateva materii mai nou aparute si, cate un pic, din ce in ce mai mult libertate scoli in a planifica ce se doreste a se face pentru pregatirea elevilor. Ne uitam cu ce putem sa venim ca examenele sa fie un pic altfel organizate. Poate reusim sa venim cu subiecte anuntate din vreme astfel incat pregatirea sa nu mai fie o surpriza atat de mare. Sa avem subiecte de evaluare, multe pe fiecare materie in parte... Am discutat cu inspectorii generali ca metodologia sa o lucram impreuna cu dansii, pe baza observatiilor formulate pana la toamna, nu numai din laboratorul ministerului", a mai spus ministrul.