Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Noul plan cadru pentru gimnaziu, criticat dur de Coalitia pentru Educatie

de Ion Andreea la 08 Apr. 2016 Exclusiv
1 comentarii

Noul plan cadru pentru gimnaziu, criticat dur de Coalitia pentru Educatie Federatia "Coalitia pentru Educatie" considera ca structura noului plan-cadru pentru gimnaziu aprobat de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice este un compromis care arata clar ca sistemul nu este pregatit sa faca o schimbare majora si ca lipsesc in continuare o viziune si o strategie pe termen lung.

De aceea, dintre cele cinci directii strategice de actiune propuse de Coalitia pentru Educatie, cu orizont de timp 2025, calitatea resurselor umane este prioritatea numarul unu, punandu-se accent pe pregatirea profesorilor. Ca urmare, in data de 21 aprilie, Coalitia pentru Educatie organizeaza o audiere publica pe tema formarii initiale a cadrelor didactice, la care sunt invitati sa participe toti actorii interesati. “Vom solicita repetat decizii care sa incurajeze intrari de profesori de calitate in sistem. Romania are nevoie de profesori competenti, motivati, autonomi, respectati si incurajati sa invete. Concluziile dezbaterilor vor fi centralizate si vor constitui fundamentul pentru propunerile viitoare de modificare legislativa in domeniul educatiei”, declara Daniela Visoianu, presedinta Federatiei Coalitia pentru Educatie.

“Parintii, elevii si comunitatea trebuie sa aleaga cursurile optionale”

Pe de alta parte, Federatia Coalitia pentru Educatie isi exprima dezamagirea pentru faptul ca, nici in anul 2016, nu se gasesc solutii viabile pentru inter si transdisciplinaritate si considera ca incapatanarea sistemului de a nu avea resurse umane competente pentru astfel de abordari va crea efecte majore in nevoile de formare a unor generatii cu interes pentru cercetare, dezvoltare si inovare.

“Noi consideram ca optionalele, alegerile dintre cele 26 si 34 de ore saptamanale, trebuie sa fie ale parintilor si elevilor, ale comunitatii, in functie de resurselor umane de calitate care au un angajament fata de acea scoala, fata de comunitate. Spatiul scolar al optionalelor nu mai trebuie folosit pentru completarea normelor didactice ca o prelungire a orelor din trunchiul comun”, afirma Daniela Visoianu, presedinta Federatiei Coalitia pentru Educatie.

“Regretam absenta unui mesaj clar, fara ambiguitati, din partea Ministerului, fata de expertii care vor alcatui programele scolare: care sunt asteptarile fata de scoala, fata de profesorul de istorie, de exemplu? Am vazut deja din consultarile aupra planului-cadru ca nu este suficient sa punem in dezbatere un document deja scris, chiar cu variante, sub presiunea majora a timpului. Ce <<contract>>, ce obiective vor avea profesorii care vor raspunde anuntului Ministerului Educatiei, in vederea constituirii grupurilor de lucru pentru elaborarea curriculumului pentru disciplinele/domeniile de studiu obligatorii din invatamantul gimnazial?”, mai spune reprezentanta Coalitiei.

Federatia este de parere ca definirea cadrului, a viziunii, valorilor si principiilor care sa stea la baza activitatilor de proiectare a programelor scolare pentru gimnaziu trebuie transmise de la inceputul procesului si ca un criteriu de selectie trebuie sa fie alinierea la scopul comun – care trebuie sa fie interesul elevului, al copilului.
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii

Totodata, Coalitia pentru Educatie sustine un curriculum national construit coerent, corelat orizontal si vertical, axat pe urmatoarele principii:

- racordarea experientelor de invatare proiectate la dezvoltarea profilului educational al elevului centrat pe responsabilitate, cooperare, proactivitate, reflexivitate, respect;
- utilizarea pe scara larga a invatarii centrate pe proiect si pe probleme/solutii, pentru a stimula creativitatea si decizia asumata la nivelul elevilor;
- includerea de procese de invatare intre egali, astfel incat elevii sa invete unii de la ceilalti.

“Orele de consiliere si dezvoltare personala trebuie luate in serios si avem nevoie de personal specializat pentru acest curs”

In acelasi timp, Coalitia pentru Educatie subliniaza importanta orei de consiliere si dezoltare personala, cate o ora pe saptamana, prinsa in trunchiul comun, din clasa a V-a pana in clasa a VIII-a. De asemena, considera ca profesionistii care vor sustine aceste ore trebuie sa aiba alt cadru de referinta pentru intrarea in sistem decat actualul sistem de titularizare. Pentru realizarea acestor obiective, Coalitia pentru Educatie sustine:

- Introducerea unui profil al acestor “profesori”, care vor avea mai degraba titlu de “consilier”;
- un mecanism de recrutare si selectie bazat pe competente si inclusiv apropierea de comunitate;
- o analiza a eventualei relatii dintre ei si scoala in care sunt, inclusiv pastrarea sau nu a unui raport de subordonare fata de centrele judetene de resurse educationale;
- posibilitatea de norme partiale sau contracte de munca cu timp partial, daca acestia aleg sa fie parte dintr-o comunitate chiar izolata;
- renuntarea la asa zisa normare de un consilier la 800 de elevi.

“Consideram ca rolul consilierilor in scoala este esential pentru realizarea unui sistem de mentorat – indrumare privind managementul vietii personale si al evolutiei in cariera, focalizat pe fiecare elev in parte si pe grupuri de elevi si am vrea sa vedem viziunea decidentilor despre cum asigura conditiile de munca pentru ca acest rol sa se implineasca. Atunci cand ne-am asumat sa monitorizam coerenta politicilor de dezvoltare a curriculumului la decizia scolii am dorit sa accentuam importanta dezvoltarii de curriculum inclusiv la nivelul scolii si al comunitatii.

Curriculumul national unic nu poate raspunde cerintelor principiului de egalizare a oportunitatilor decat prin extinderea curriculumului la decizia scolii. Prin mentinerea procentului real mic al curriculumului la decizia scolii cresc inegalitatile scolare si se reduc posibilitatile de valorificare a talentelor, oriunde s-ar afla ele”, conchide Daniela Visoianu, presedinta Federatiei Coalitia pentru Educatie.
Autor: Ion Andreea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.82 din 14 voturi

x


Intrebare antispam: 4 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

Popovici George 2016-04-11 04:42:28

La momentul actual, rolul acestor asa-zisi "consilieri" in scoala este pur decorativ... sunt incadrati pe sistemul normal de "pile" din invatamant si nu fac niciun dfel de consiliere macar cu elevii problema ai scolii. Nu am observat in niciun caz grav de deviere comportamentala, expuse si la TV, sa apara vreun asa-zis "consilier" scolar si sa prezinte cazul respectiv, din punctul lui de vedere; de ce? pentru ca evident nu discutase niciodata cu elevul respectiv despre eventualele probleme pe care acesta le putea avea. Cred ca acesti consilieri sunt pur si simplu incadrati degeaba in scoli, practic nu fac absolut nimic si nu-si justifica salariile incasate.

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!