Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ministrul Educatiei cere centralizarea rezultatelor Evaluarilor Nationale. Reprezentantii elevilor: "Sunt o forma fara fond"

de Laura Galescu la 13 Apr. 2017
1 comentarii

Ministrul Educatiei cere centralizarea rezultatelor Evaluarilor Nationale. Reprezentantii elevilor: "Sunt o forma fara fond" Rezultatele obtinute de elevii claselor a II-a, a IV-a si a VI-a la Evaluarile Nationale vor fi centralizate pentru prima data, a anuntat ministrul Educatiei, Pavel Nastase. El a subliniat ca testele sunt date pentru a masura nivelul de pregatire, insa reprezentatii elevilor considera ca aceste evaluari reprezinta "o forma fara fond" si o simulare de aliniere la standardele europene.






"Rezultatul acestor evaluari nu a fost niciodata centralizat la nivel national, sa vedem exact care este situatia. Maine avem o conferinta video cu inspectorii scolari judeteni si le vom cere sa faca o analiza la nivelul fiecarui judet si apoi vom face o analiza la nivel national, sa avem o harta a acestor rezultate", a declarat ministrul Educatiei, conform Mediafax.
 
Saptamana aceasta, elevii de clasa a II-a sustin evaluarea nationala. De-a lungul a celor patru ani de cand s-au introdus aceste evaluari, au aparut multe discutii pe marginea acestui subiect. Ministerul Educatiei explica faptul ca evaluarile nu trebuie luate ca pe niste examene.
 
"Acestea sunt niste evaluari care scot in evidenta cunoasterea nivelului de pregatire, la un moment dat, a elevilor. Aceste evaluari nu trebuie luate ca examinari. Acest cuvant - examen - induce ideea de competitie intre elevi, dar aceasta evaluare este una individuala si care are ca rezultat o analiza a nivelului de pregatire, iar cadrele didactice ar trebui sa intocmeasca pentru fiecare elev o fisa cu ce trebuie facut ca elevii respectivi, in functie de nivelul de pregatire care rezultata din aceste evaluari, sa isi continuie pregatirea si sa ajunga la un anumit nivel de performanta. Este invatamantul centrat pe elev sau invatamantul personalizat", spune ministrul Educatiei.

Ministrul sustine ca exista parinti care nu isi lasa copiii sa participe la aceste testari: "Din pacate, aceste evaluari, in unele situatii, atat de catre cadrele didactice, cat si de catre parinti, au fost vazute ca niste examene si a aparut aceasta retinere a parintilor de a ii lasa pe elevi sa participe la aceste testari. Daca nu se fac cu scopul de a testa nivelul de pregatire si de a lua niste masuri corective, individuale pentru fiecare elev, ele nu isi ating scopul si de aici apar aceste interpretari", a adaugat Pavel Nastase.
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Culegere de limba germana V - VIII
Culegere de limba germana V - VIII
Vezi detalii
Sa vorbim limba franceza. Metoda usoara si placuta pentru elevii claselor V-VIII
Sa vorbim limba franceza. Metoda usoara si placuta pentru elevii claselor V-VIII
Vezi detalii
 
Reprezentantii elevilor spun ca nu vad rost acestor evaluari si ca este doar o simulare de aliniere la standardele europene: "Din punctul de vedere al Consiliului National al Elevilor, evaluarile la clasa a II-a nu isi au un scop precis. Este bine sa ne aliniem standardelor europene din sfera educationala, insa este si mai bine sa implementam masuri bazate pe analiza reultatelor lor pentru preintampinarea analfabetismului functional si pentru cresterea calitatii. 
 
Dar, la noi aceasta evaluarea este mai mult o forma fara fond. Li se dau elevilor evaluari la romana, limba materna (inclusiv la citit) si la matematica, in loc sa se axeze pe invatarea interactiva la nivelul clasei a II-a. si masuri concrete in cazul elevilor care nu si-au insusit niste competente se vor lua, poate, la nivel macro, ceea ce scade impactul la nivel micro, individual. Din pacate, se incearca mai mult o simulare a alinierii educatiei romanesti la competentele-cheie promovate la nivel european si credem ca este prematur sa vorbim de evaluari la clasa a II-a", a explicat pentru Mediafax, Vlad stefan, presedintele Consiliului National al Elevilor.
 
Miercuri, elevii de clasa a II-a au sustinut evaluarea la matematica, iar luni pe cea la limba romana. in ceea ce priveste evaluarea nationala de la finalul clasei a IV-a 2017, pe 3 mai 2017 va avea loc proba la Limba romana, pe 4 mai 2017, la Matematica, iar pe 5 mai 2017, la Limba materna. in schimb, evaluarea nationala de la finalul clasei a VI-a are loc pe 10 si 11 mai, cu probele la Limba si comunicare, respectiv Matematica si stiinte.
Autor: Laura Galescu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.5 din 12 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

andrei adrian trifan 2017-04-18 14:00:32

Nu e rau sa stie si ministrul nivelul de pregatire si cunostinte ale elevilor.Sunt elevi mai destepti decat "desteptii politruci" de prin minister.

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT
Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT
Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!