Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Clarificari privind modificarea programei scolare pentru gimnaziu

de Ion Andreea la 09 Feb. 2016 Exclusiv
9 comentarii

Clarificari privind modificarea programei scolare pentru gimnaziu Propunerile privind noul plan-cadru pentru gimnaziu au starnit numeroase controverse si nemultumiri in randul elevilor, parintilor si profesorilor.

Discipline importante ar putea fi eliminate din programa elevilor din gimnaziu, unele materii ar putea fi combinate in una singura, iar altele vor fi reduse.

Printre cele mai contestate masuri propuse pentru noua programa scolara a elevilor claselor V-VIII se numara reducerea orelor de limba romana si de istorie, reducerea orelor de limba latina, combinarea disciplinelor matematica si informatica si unirea materiilor: fizica, chimie si biologie intr-o noua disciplina, numita stiintele vietii.

In urma nemultumirilor facute publice pe aceasta tema, Ministerul Educatiei vine cu cateva clarificari:

"In acest moment, Institutul de Stiinte ale Educatiei nu a inaintat Ministerului Educatiei propunerea finala a planului-cadru pentru clasele V-VIII, bazata pe feedback-ul primit in urma consultarilor publice, dar si pe raportul grupului consultativ pentru curriculum. Procesul de elaborare este in derulare, cu respectarea termenelor asumate prin calendar, respectiv adoptarea prin ordin de ministru, la finele lunii februarie.

Consultarea publica privind cele trei variante propuse de grupul de lucru coordonat de  Institutul de Stiinte ale Educatiei s-a incheiat pe 22 ianuarie, la fel si dezbaterile organizate de inspectoratele scolare judetene. Membrii grupului consultativ pentru curriculum au discutat, la randul lor, optiunile oferite de ISE. Asa cum este cunoscut, o parte a grupului de lucru a propus o varianta proprie, care se discuta in acest moment in spatiul public.

Mai mult, Institutul de Stiinte ale Educatiei, cu sprijinul Ministerului Educatiei, va organiza, pe 16 februarie, la Biblioteca Centrala Universitara din Bucuresti, un eveniment in care vor fi discutate optiunile cristalizate in urma acestui amplu proces de consultare.

Avand in vedere implicatiile complexe pe care le va aduce un nou plan-cadru pentru gimnaziu, la nivel educational si social, Institutul de Stiinte ale Educatiei este interesat sa cunoasca opiniile tuturor actorilor implicati.
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii


Dorim ca versiunea finala a propunerii de plan-cadru din invatamantul gimnazial, care va fi inaintata ministrului Educatiei spre adoptare la finalul lunii februarie, sa reflecte atat optiunile expertilor in educatie, cat si cele ale societatii romanesti", precizeaza ministerul Educatiei, pe site-ul propriu.
Autor: Ion Andreea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.09 din 37 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 9 comentariiAdauga comentariul tau

GIURGIU GHEORGHE 2016-02-12 10:50:43

"Geografia este o materializare ,,spațială,, a oricărei proiecții / scheme mentale . GEOGRAFIA DEZVOLTĂ ABILITĂȚI SPAȚIALE!!!!!!! În prezent, când spațiul cunoașterii se comprimă tot mai mult și mai repede pe Terra și se extinde mult în afara planetei datorită avansului tehnologiei , GEOGRAFIA ESTE O ABILITATE DE VIAȚĂ, așa cum ne spune, întotdeauna, d - na Mari-Elena Belciu!!! Se făcea referire, în raportul IȘE, la argumentele geografilor care nu au plecat de la actualul profil de formare al elevului… CORECȚIE, DA! S-a plecat, în argumentare,de la profilul viitorului adult ! ELEVUL DE AZI ESTE PREGĂTIT, LA GEOGRAFIE, PENTRU LUMEA DE MÂINE! Elevul află, la ora de geografie, despre evoluția planetei care îl găzduiește, despre situațiile de viață ale semenilor, elevul învață să se adapteze la lumea în care trăiește!!! Există vreun domeniu al activității umane în care să nu se folosească o schiță, un plan ori o hartă pentru o sintetiza informațiile? Nu- i așa că un elev se simte extraordinar atunci când constată că poate ,,vorbi,, despre orice loc de pe suprafața Pământului, ba chiar și despre trecutul și chiar viitorul lui?"

GIURGIU GHEORGHE 2016-02-12 10:38:32

http://www.tribunainvatamantului.ro/punctul-de-vedere-oficial-al-geografilor-privind-planul-cadru-pentru-gimnaziu/

GIURGIU GHEORGHE 2016-02-12 10:37:02

"Noi, cadrele didactice, cercetatorii si studentii Facultatii de Geografie din Cluj-Napoca protestam fata de experimentul nociv prin care se doreste inlocuirea in asa zisul “noul plan cadru gimnazial” a adevaratei cunoasteri si culturi cu pseudodiscipline Educatie antreprenoriala Educatie rutiera, Educatie economica, Educatie sexuala etc. …
Fiti alaturi de noi si spuneti NU prin sustinerea punctului nostru de vedere!"

GIURGIU GHEORGHE 2016-02-12 10:34:15

Observatii ale profesorilor de geografie care mi-au placut:
"In concluzie vrem stiintele naturii, vrem CUNOSTINTE despre viata,TERRA, schimbari climatice, mediu si ignoram GEOGRAFIA! La TIMSS exista evaluare pentru GEOGRAFIE , domeniul stiintelor pamantului exista academic!Traiasca dezbaterea publicaCum este posibil sa vorbesti de ȘTIINȚA MEDIULUI și să nu ai nevoie de cunoștințe din științele Pământului !Grupul ÎNȚELEPȚILOR merci Ovidiu Voicu! au participat la o aplicație de teren, condusă de un profesor de geografie în viața domniilor lor?Au văzut strălucirile din ochii copiilor ?Aici se produce inter și transdisciplinaritatea, dezvoltarea abilităților de viață: în natură pe teren!Cine pune întrebări și dezvoltă GÂNDIREA?Nu un personaj care gândește sistemic?
Sau mai bine furnizăm noi la export medici, fizicieni, ITI-ști matematicieni, chimiști!
Și a fost o dezbatere publică,nu? !"

GIURGIU GHEORGHE 2016-02-12 10:32:56

DE CE ESTE NECESAR UN NUMÃR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU
La formarea celor opt competenþe –cheie cerute de LEN nr.1/2011 geografia aduce o contributie
substanțiala. Astfel, geografia contribuie la formarea compe¬tențelor de comunicare în limba maternã prin utilizarea limbajului de specialitate și explicarea realitãții geografice, dupã cum utilizarea corectã a numelor proprii și a termenilor geografici în limbi strãine dezvoltã competențe de comunicare în limbile respective.
Și competențele de bazã în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei. Multe elemente din matematicã se utilizeazã în geografie pentru studierea mediului terestru.
Un exemplu în acest sens este și prezentarea realitãții geografice pe suport cartografic și grafic. Geografia contribuie și la identificarea și explicarea valențelor sociale, civice și culturale ale caracte-risticilor spațiului geografic, iar asimilarea unor tehnici de lucru și deprinderi de învãțare sunt folosite în învãțarea pe tot parcursul vieții educația permanentã.
Aportul geografiei la realizarea unor modele și soluții de organizare și utilizare a spațiului geografic din perspectiva dezvoltãrii durabile contribuie la formarea atât a unor competențe de inițiativã și antreprenoriat, cât și a competențelor de sensibilizare și exprimare culturalã.
Geografia studiazã mediul geografic ca mediu de existențã al omului, iar în acest mediu interacționeazã atât elemente, procese și fenomene guvernate de legi ale naturii, cât și elemente, procese și fenomene care se desfãșoarã dupã legi ale societãții. Prin urmare obiectul de studiu al geografiei este mediul geografic exprimat prin interacțiunea om-societate la nivel global planetar, dar și regional și local.
În predarea geografiei profesorul trebuie sã realizeze corelații interdisciplinare geologie, matematicã, fizicã, chimie, sociologie, informaticã, etc., dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei geografia fizicã, geografia umanã, geografia regionalã, etc..
Am prezentat ,pe scurt, contribuția geografiei la formarea competențelor-cheie și a competențelor generale și specifice din programele școlare.
Dar geografia poate contribui substanțial și la formarea competențelor digitale la elevi, întrucât tehnologia informației și comunicãrii T.I.C. permite accesarea și utilizarea de cãtre elevi și profesori a conținuturilor cu caracter geografic dar nu numai atât.
Geographic Information Systems GIS este un sistem hardware și software conceput și utilizat pentru stocarea, interogarea și analiza datelor geografice, iar în final, rezultatele sunt reprezentate cartografic. Tendința la nivel mondial este de introducere a Sistemului de Informații Geografice în curriculum-ul școlar. Nu înțelegem de ce în România nu se fac pași în aceastã direcție, mai ales cã dispunem de resurse hardware, software, de date disponibile, dar și de profesori de geografie competenți resursa umanã.

badila cristina 2016-02-11 00:12:42

As vrea s-o intreb pe d-na Manea Cristina daca este botezata sau daca are copil, de ce l-a botezat? Nu e suficient ca elevii au luat-o razna si au copiat tot ce este mai rau de la altii? Au ajuns copiii nostri sa se drogheze sub diferite forme, sa traiasca in desfrau prin casatorii de proba, violenta verbala si fizica, nu mai spun ca scoala pentru ei a devenit o povara si nu din cauza profesorilor asa cum se vehiculeaza de catre unii, ci dezinteresul total de a deveni valori morale si culturale dar si lipsa de implicare a unor parinti. Generatia actuala are tendinta de inavutire prin mijloace neortodoxe si lipsa muncii. Atat ne-a mai ramas, credinta in Dumnezeu care ne face mai buni fata de semenii nostri si sa ne pazim de pacate capitale. Multi dintre profesorii de religie au a doua specializare, unii chiar au facut inainte de Teologie si alte facultati si au descoperit ca rolul lor este de a forma elevii in spiritul religios-moral. Suntem un popor increstinat in mod direct de Sf.Ap.Andrei, primul Apostol chemat la apostolie de catre Iisus.
Sf. Andrei este numit si ocrotitorul Dobrogei.
Si atunci despre ce vorbim......? Stimata doamna, va sfatuiesc sa frecventati mai des lacasurile de rugaciune si cautati un duhovnic pe masura sufletului dvs. si apoi sa catalogati pe altii!

Manea Cristina 2016-02-10 22:15:20

Este uimitor cum s-au gândit să micșoreze numărul orelor de limba română și istorie, dar nu pun în discuție problema spinoasă a orelor de religie, care ar putea foarte bine să fie opționale, iar părinții/ elevii să aibă șansa reală să aleagă. Ora de religie nu este în interesul copiilor și în majoritatea cazurilor e o pierdere de vreme, un ajutor social mascat pentru cei care nu au putut face o altă facultate.

Ion Andreea 2016-02-10 11:59:00

Buna ziua!
Va multumim pentru sesizare! Va asiguram ca acesta este articolul original.

Iulian Negulescu 2016-02-09 13:55:32

Acelasi articol l-am gasit si pe http://www.jurnaldevaslui.ro/clarificari-privind-modificarea-programei-scolare-pentru-gimnaziu/

Care-i originalul? Doresc sa il urc pe FB si vreau sa citez corect sursa.

O zi buna,

Mihai Ionescu

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!