La clasa a XI-a, rata de promovare este de 33,73%, in crestere cu aproape 4 procente, comparativ cu 2017, cand s-a situat la valoarea de 29,85%, respectiv cu 8 procente fata de 2016 (25,76%). Mai precis, dintre cei 119.990 de elevi participanti, 40.475 de elevi au obtinut medii peste 6. Rata cumulata de promovare este de 36,52%.
Pe transe de medii, situatia cumulata (clasa a XI-a si clasa a XII-a) arata astfel: 27.104 elevi au obtinut medii intre 6 si 6,99, 29.180 de elevi - medii intre 7 si 7,99, 20.434 de elevi - medii intre 8 si 8,99 si 7.509 elevi - medii intre 9 si 9,99. 48 de elevi au obtinut media 10.
Pe segmentul 5 - 5.99, au fost cuprinse 11.907 medii, insa conform metodologiei de organizare si desfasurare a examenului, nota minima pentru fiecare disciplina in parte este 5, iar media finala a notelor la toate disciplinele, necesara pentru promovarea examenului, este cel putin 6. in aceasta situatie sunt 146.467 de elevi, care nu au reusit sa obtina media minima. Pe probe, situatia cumulata a notelor mai mari sau egale cu 5 este urmatoarea:
67,7% la proba E)a) - Limba si literatura romana (59,4% in 2017)
75,8% la proba E)b) - Limba si literatura materna (74,1% in 2017)
48,8% la proba obligatorie a profilului E)c) - Matematica sau Istorie (52,1% in 2017)
La proba la alegere a profilului E)d), sustinuta doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 81% (superioara cu 21 de procente fata de anul trecut - 60,4%).
In 6 judete, rata de promovare la clasa a XII-a a depasit 45%: Hunedoara (45,3%), Braila (46,1), Alba (47,3%), Galati (48,7%), Cluj (49,8%) si Iasi (50,2%). Procente reduse de promovare s-au inregistrat in judetele Calarasi (25,6), Giurgiu (25,2) si Ilfov (22).
In ceea ce priveste rezultatele elevilor din clasele a XI-a, procente de promovare de peste 38% s-au inregistrat in judetele Braila (38,9), Dolj (39,3), Iasi (39,9) si Cluj (44,6). Sub pragul de 20% figureaza judetul Giurgiu (16,6%)
Notele nu se trec in catalog, insa vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral in vederea adoptarii unor masuri adecvate fiecarei situatii in parte, scopul fiind imbunatatirea performantelor scolare.