"Romania are nevoie de profesori competenti, motivati, autonomi, respectati si incurajati sa invete! Calitatea resurselor umane este o prioritate pentru noi si, de aceea, urmatoarea actiune a Coalitiei pentru Educatie este organizarea unei audieri publice pe tema formarii initiale a profesorilor", a declarat Daniela Visoianu, presedinta Coalitiei pentru Educatie.
Persoanele interesate pot participa si trimite depozitii in scris pana la data de 17 aprilie, mai multe detalii despre process fiind prezentate pe site-ul
www.coalitiaedu.ro.
In cadrul evenimentului, au fost abordate si celelalte teme centrale prioritizate in
Manifestul Coalitiei pentru Educatie, inclus in publicatia lansata: participare si echitate, curriculum si evaluare, finantare si buna guvernanta, cu implicatii si din punct de vedere al descentralizarii. Participantii – reprezentanti ai ONG-urilor si cadre didactice - au discutat despre relevanta acestor directii strategice si modul in care interventii mici pe aceste dimensiuni pot genera transformari cat mai ample, cu un plus de calitate.
“Viitorul Educatiei” include 11 exemple de practici din randul organizatiilor membre si partenere. In cursul dezbaterilor organizate recent in tara, reprezentantii Coalitiei au constat ca exista nevoia ca cei activi in educatie sa se cunoasca reciproc, de aceea ar fi utila imbogatirea volumului cu alte exemple, care ii pot inspira pe cei care sunt implicati in educatie.
"Ceea ce este comun organizatiilor membre ale
Coalitiei pentru Educatie este tocmai atitudinea fata de invatare, dorinta de a invata si de a-si imbunatati permanent programele", a spus Alexandru Ghita, membru al Consiliului Director al Coalitiei.
Diana Certan, director executiv CONCORDIA, organizatie membra a Coalitiei, a completat: "viziunea noastra cu privire la transformarea spatiului educational consta atat in scalarea unor modele care si-au aratat rezultatele deja, dar si in crearea spatiului pentru autonomie la nivel local cu privire la designul procesului educational".
Violeta Caragea, reprezentanta Universitatii Alternative, a adaugat ca “este vorba despre a aduce in ceea ce facem o revolutie a culturii invatarii, la care fiecare putem contribui”.
Profesorii - vazuti ca super eroi
Lavinia Mincu, una dintre particiante, a fost cea care a prezentat concluziile atelierului privind calitatea resurselor umane. Din discutiile grupului, a rezultat profilul dorit al profesorului: "profesori autentici, pasionati, preocupati de dezvoltarea personala, toleranti, flexibili, creativi, atenti la nevoile si potentialul elevilor, la curent cu noutatile din domeniu, cu planificare autentica, descurcareti, inteligenti emotional, deschisi la colaborare, buni comunicatori".
Dezbaterile au continuat cu privire la modul de a ajunge acolo. Cosmin Chirita, formator, a spus ca „e important sa descatusam profesorii; o persoana cu un profil asemeni celui discutat de noi are nevoie de un mediu in care sa actioneze autonom si mai multa libertate!". Participantii au mai sustinut un sistem de evaluare a rezultatelor profesorilor „pe bune" (Constantin Cernat), "in care sa se auda vocea elevilor” (Lavinia Mincu), "care sa masoare plus valoarea" si bazat pe progres" (Ionela Cristea).
Unde gasiti publicatia "Viitorul Educatiei – 11 perspective pentru Romania"
Publicatia "Viitorul Educatiei – 11 perspective pentru Romania", realizata de Centrul pentru Politici Educationale pentru Federatia Coalitia pentru Educatie, poate fi accesata, in varianta electronica,
aici. Volumul cartografieaza activitatile derulate de catre membrii Coalitiei si, pornind de la aceste proiecte, discuta punctual si posibile recomandari pentru ameliorarea politicilor publice din zona educatiei.