Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu: "Generatia Facebook" sau "Generatia touch-screen"?

de Ana-Maria Tudor la 07 Aug. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Studiu: "Generatia Facebook" sau "Generatia touch-screen"? Institutul de Stiinte ale Educatiei a realizat un studiu la care au participat 23 de directori de scoli, 120 de profesori si peste 400 de elevi, pentru a identifica principalele caracteristici ale stilului de viata al copiilor in prezent, cei mai multi dintre ei identificandu-se cu denumirea de "Generatia Facebook" sau "Generatia touch-screen".

In urma interpretarii rezultatelor studiului, cei mai multi dintre elevii romai prezinta urmatoarele caracteristici:

Elemente de identitate personala:
- pozitive - inteligenti, curajosi, pragmatici, creativi, incredere in sine ("personalitate puternica");  
- negative - hiperactivi, nervosi, agitati, nu au rabdare, se concentreaza greu, superficiali,
dezordonati, egoisti, nu-si asuma responsabilitati, imaturi, opozitie ("greu de modelat/
influentat").

Elemente de identitate relationala/sociala:
- pozitive - relaxati, degajati in raport cu autoritatea, abili in a obtine ce vor,  indrazneti;
- negative - indisciplinati, conflictuali, intoleranti cu cei studiosi, selectivi ("relatiile sunt
masurate in termeni pecuniari"), comunica greu, iresponsabilitate, indiferenta, exigenti cu
ceilalti (adultii), singuratate.
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Vezi detalii
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii


Elemente de identitate culturala:
- pozitive – deschidere culturala, interes pentru limbile straine, cunostinte din multe domenii
("stiu mai multe"), nonconformisti;
- negative – dezinteres/ superficiali in studiu, preocupati de avantajele materiale/financiare
(”materialisti”), dezorientare valorica, deficitari la nivel de limbaj si cultura generala, lipsa
respectului acordat adultului, revendicativi, lipsa idealurilor de viata, lipsa valorilor,
indisciplinati, interesati de imagine ("numai aspectul fizic"), consumism, libertinaj, violenta.

Elemente de identitate vocationala:
- pozitive - curiozitate tehnica mai ales in domeniul IT, aptitudini in domeniul TIC, aptitudini in
invatarea limbilor straine;
- negative - lecturi superficiale, alegeri facile, fara deprinderi de viata independenta (simtul vietii
concrete redus), dependenti de vizual.     

Acelasi studiu mai arata ca cei mai multi dintre elevi prezinta urmatoarele caracteristici:

- le lipseste un sistem de valori, sunt demotivati, lipsiti de orientare si pragmatici
- sunt plini de provocari, neintelesi, doritori de a cunoaste fara sa fie constienti de acest lucru
- cu cat au acces mai facil la informatie, cu atat mai superficial o cunosc
- sunt curiosi dar nu au rabdare sa faca conexiuni


Printre afirmatiile cu cel mai puternic impact in cadrul focus-grup-urilor cu profesori sunt cele
care surprind intr-o formula-metafora particularitatile atribuite noii generatii de elevi. Este cazul
numelor "Generatia Facebook" sau "Generatia touch-screen" intalnite in discursul profesorilor,
carora i-au fost asociate definitii ce surprind dominanta tehnologiei si tendintele elevilor catre
autonomie, afirmare de sine si validare interpersonala, dar si vulnerabilitatea /sensibilitatea
lor la influentele mediului si reactivitatea la stimuli:  
 
"cu viata la vedere, relaxati, in posturi (fotografii, inregistrari video) riscante pe care nu le
constientizeaza";
"cauta sa atraga atentia si sa iasa in evidenta cu orice pret, urmarind cu disperare sa
primeasca like-uri. Acolo li se pare ca e viata!"
"o generatie ce cauta aprecierea in interiorul ei, nu de la adult. Si o si primesc, facil, postand
nimicuri."
"o generatie dintr-o alta lume, virtuala, pe care noi, adultii, nu o cunoastem."






Acelasi studiu mai arata si care sunt preferintele elevilor in materie de filme, muzica, educatie:

Ce muzica prefera elevii:


    56% sunt pasionati de hip-hop, rap, house, rock, electronica, pop, usoara
    16% - manelele
    12% - muzica clasica
    10% - jazz
    6% - muzica populara

Ce filme le plac elevilor:

    comedii: 29%
    actiune: 25%
    aventuri: 13%
    SF-uri: 11%
    filme documentare: 5%
    filme istorice: 4%

Ce carti prefera elevii:

    aventurile: 31%
    scrierile politiste si de spionaj: 21%
    SF-urile: 14%
    romanele de dragoste: 13%
    literatura pe teme istorice: 10%
    poezii: 9%

Ce fac elevii in timpul liber:

    comunica pe retelele de socializare / se joaca pe calculator: 23%
    se intalnesc cu prietenii: 18%
    asculta muzica: 14%
    fac sport: 9%
    se uita la TV: 6%
    ies la plimbare: 5%
    isi urmeaza o pasiune, un hobby: 5%
    citesc o carte: 4%
    cauta informatii, citesc pe internet: 2%

Ce ii nemultumeste pe elevi in scoala:

    programul prea lung, incarcat: 25%
    relatiile cu unii profesori: 13%
    regulile prea stricte impuse de scoala (punctualitate, uniforma etc.): 11%
    lipsa disciplinei din clasa/scoala: 10%
    nerespectarea regulilor de catre toti: 9%
    profesorii prea exigenti: 8%
    relatiile cu unii copii din clasa mea sau din clasele paralele: 6%
    relatiile cu unii copii mai mari decat mine: 5%
    ceea ce se preda la scoala: 4%
    altceva: 3%
    nu ma nemultumeste nimic: 3%
    nu stiu: 3%

Care sunt problemele elevilor in scoala:

    prea multa materie de invatat: 23%
    prea multe teme pentru acasa: 20%
    agresiunea verbala dintre elevi (injuraturile): 12%
    lipsa de disciplina din scoala: 7%
    agresiunea fizica dintre elevi (bataia): 7%
    lipsa de seriozitate si interes din partea unor cadre didactice: 5%
    manuale prea dificil de parcurs: 4%
    climatul de lucru ostil, neprietenos: 4%
    nu exista probleme pentru mine: 4%
    nu stiu: 4%
    persecutarea din partea profesorilor: 3%
    neglijarea din partea profesorilor: 3%
    persecutarea din partea colegilor mai mari sau de aceeasi varsta: 2%
    altceva: 2%

Ce ar dori elevii sa se faca in scoala

    activitati de recreere: 24%
    sport: 20%
    cercuri pentru cei cu talent intr-un anumit domeniu (informatica, dans etc.): 19%
    proiecte: 11%
    activitati de voluntariat: 11%
    altceva: 4%
    nu stiu: 4%
    ajutor individualizat (de tipul meditatiilor): 3%


Sursa: Institutul de Stiinte ale Educatiei


Autor: Ana-Maria Tudor
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 2.17 din 3 voturi

x


Intrebare antispam: 3 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!