Testele elaborate pentru Evaluarea Nationala la clasa a II-a vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise, evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competentelor de matematica.
Potrivit metodologiei aprobate prin ordin de ministru, testele trebuie sa fie formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, sa aiba un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale.
Citeste cu atentie urmatorul text, pentru a raspunde cerintelor:
"Intr-o zi, prin asfintit,
Soarecele a-ndraznit
Sa se creada in putere
A prada stupul de miere.
El intrase pe furis,
Strecurat pe urdinis,
Se gandea ca o albina-i
Slaba, mica si putina,
Pe cand el, hot si borfas,
Langa ea-i un urias.
Nu stiuse ca nerodul
Va da ochii cu norodul
Si-si pusese-n cap minciuna
Ca da-n stup de cate una.
Roiul, cum de l-a zarit
C-a intrat, l-a coplesit.
Socoteala sa-i mai ceara
Nu! L-au imbracat cu ceara,
De la bot pana la coada
Tabarate mii, gramada,
Si l-au strans cu mestesug,
Incuiat ca-ntr-un cosciug.
Nu ajunge, vream sa zic,
Sa fii mare cu cel mic,
Ca puterea se aduna
Din toti micii impreuna."
1. INCERCUIESTE RASPUNSURILE CORECTE:
Ce gandea soarecele cand a intrat pe furis in stup?
a) ca albinele sunt mai slabute la minte;
b) ca albinele nu sunt acasa;
c) ca va gasi o singura albina mica si slaba;
d) ca albinele se vor indura de el si ii vor da putina miere.
Ce a patit soarecele de cum a intrat in stup?
a) albinele l-au imbracat cu ceara;
b) a reusit sa fure putina miere;
c) s-a luptat cu albinele si le-a invins;
d) albinele l-au pus la treaba.
Expresia „l-au strans cu mestesug” inseamna?
a) l-au strans cu usa; c) l-au dus cu vorba;
b) au avut grija de el; d) l-au impachetat cu multa pricepere.
2. TRANSCRIE, DIN POEZIE, VERSURILE CARE REPREZINTA INVATATURA PE CARE O DESPRINDEM DIN
TEXT:
_____________________
_____________________
_____________________
3. GASESTE CUVINTE CU ACELASI SENS PENTRU:
nerod → __________________
norod → __________________
a tabari → __________________
4. ALCATUIESTE DOUA PROPOZITII CU SENSURI DIFERITE ALE CUVANTULUI „PUI”:
_____________________
_____________________
____________________
5. COMPLETEAZA CU „i” SAU „a”:
__ ncerc __ nd l ur __
cobor __ l __ ng __ n __ nd
lm __ r __ ind l __ mbin __ nd.
6. INCERCUIESTE „A” SAU „F”, IN FUNCTIE DE CORECTITUDINEA ENUNTULUI.
Suarecele a fost pedepsit fiindca a furat. A F
Soarecele a fost pedepsit fiindca a furat. A F
Soarecele a fost pedepsit findca a furat. A F
7. EXPLICA URMATOARELE EXPRESII:
m-am luat la cearta: ________________
m-am luat cu treaba: ________________
m-am luat de ganduri: _______________
Gasiti mai multe Teste pentru Evaluarea Nationala aici >>
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Petrescu Mariea 05 Mai. 2016 17:51:39
Nu-mi vine sa cred !!! Propunatoarea este cadru didactic? La clasa a II-a ? Tot respectul pentru autor, dar nu este cel mai fericit test pe care l-am intalnit in cei peste 37 de ani petrecuti printre banci. Greu de inteles la " prima vedere" cuvinte ca: minciuna, hot, borfas, cosciug, slabute la minte.Realizati ca un elev de 8 ani nu are cum sa defineasca: m-am luat de ganduri, norod, nerod, s-au strans cu mestesug.Sper ca subiectele de la EN sa fie realizate de oameni care " nu sunt slabuti la minte".